Registrering av A2 - Hjelp!

Forum for mellomklasse-MC, motard og scootere for voksne.
Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Registrering av A2 - Hjelp!

Legg inn av Monstr »

Jeg var gjennom akkurat samme mølla i juni i fjor, da jeg plomberte ned min FZS600 til 35kw.

Det med 0,2kw er absolutt, og de går ut ifra produsentens tall. For mitt vedkommende ga det positivt utslag, fordi min sykkel er importert fra Danmark. Der veien de syklene i tørrvekt, og fører dette inn i vognkortet, mens i Norge er det tydeligvis vekt ved full tank og med alt av oljer som gjelder. Derfor står det 190 kg i som egenvekt i vognkortet på min, mens identiske sykler fra Norge står med 210kg.

Men jeg har lest flere steder at DRZ400 må strupes før den kan regges som A2, så ditt tilfelle er dessverre ikke unikt. :(

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Registrering av A2 - Hjelp!

Legg inn av Erik.H.M »

Takker for mange gode svar så langt :thumleft
Hittil, har jeg sendt en forespørsel/søknad til vegvesenet, om å få tilbakesendt et dokument, der det står hvordan jeg skal få denne sykkelen lovlig. Spør om det fordi jeg ikke vil at noen fra trafikkstasjonen her i distriktet (Hafslund) skal si at det jeg gjør er feil, slik at jeg må koste på masse penger for å ordne opp i det.

Mistet veldig stor tiltro til teknisk avdeling (igjen på Hafslund), da de ikke kunne svare på noen av spørsmålene mine ang. reglene på mellomtunge sykler. Han jeg snakket med måtte google spørsmåla mine ](*,)
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Svar