Ble stille fra min side i denne tråden. Noe som skyldes litt for mange jern i ilden samtidig i kombinasjon med en svært fuktig høst i Trøndelag fram til frosten tok over rundt 20. oktober. Det ble lite mc-kjøring i slutten av september og utover oktober. Nå er kjøresesongen definitivt over og sykkelen er avregistrert og parkert i garasjen. Og da står 6 mnd vedlikeholdssesong for tur.
Som forberedelse til vedlikeholdssesongen har jeg forsøkt å kartlegge status når det gjelder motoren slik at jeg vet hva som må gjøres i løpet av vinteren. Jeg byttet tidligere plugger og plugghetter, og etter omlag 450 km på veien ser pluggene slik ut:
F4E4B4D5-D1EA-4049-88F7-7D6F659667C0.jpeg
1B57F8E0-3FD9-4FB1-BFD0-D885D547FC2B.jpeg
Jeg tolker pluggene slik at alle sylinderne får i meste laget med bensin, men nr to og tre er nærmere normalen enn en og fire. Noe som bekrefter behovet for en gjennomgang av forgasserne i løpet av vinteren.
Jeg har også gjort en kompresjonstest som viste 12,5 kg/cm2 på to sylindre og 11,5 på de to andre. I følge boka skal komresjonen være minimum 9 kg/ cm2 og maks 1 kg/cm2 i forskjell mellom sylindrene. Så mine målinger oppfatter jeg å være godkjente noe som betyr at det ikke vil være nødvendig å gå dypt inn i motoren med demontering av topper, stempler etc.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.