Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 14 sep 2017, 12:46

Sykkeln kommer i hus om ca 3 uker.

Håller på å beställer delar redan nu. Kommer att riva ned sykkeln og bygga upp igjen :) Smiler nu men vi får väl se :O

Skall visst ha ett typiskt gs-problem med sig. Den laddar inte. Kommer att se över alla jordingar, ledningar, stator med kontakter, batteri och till sist regulator. Full pris på orginal regulator är runt 4500kr, på ebay finns dom helt nya under 500-lappen, dock från Kina....Någon som prövat dessa? Skräp?

Svettar från motoren så detta blir med under renovering av motor.

Bromsar som inte är ok, har beställt renoveringskit.

Söker febrilt efter en GSXR-front end, vi vår se vad jag hittar.

Går i tankarna om att byta ut hela elsystemet mot ett 12v M-unit med digital speedo och lithiumbatteri. Här är jag färsk så jag måste läsa mig upp lite.

Annars är jag mer glad i bar rise vs clip ons så vi får se. Smått av lykter och led av det som går :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Nickelilltroll den 13 okt 2017, 10:36, redigert 1 gang totalt.

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 14 sep 2017, 13:42

Ah! Såg inte att vi har en egen tråd för byggprojekter....Kan admin flytta denna?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 26895
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av AJ » 14 sep 2017, 13:45

Nickelilltroll skrev:
14 sep 2017, 13:42
Ah! Såg inte att vi har en egen tråd för byggprojekter....Kan admin flytta denna?
Yes!
Det fikser vi :thumleft
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 14 sep 2017, 14:18

Tack så mycket :)

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 06 okt 2017, 15:38

Så har det börjat ske ting här :D

Demonterat mycket. Har överhalat förgasarna och bänksynkat dom.

Bytt pluggar och freshat till tändhatter+ledningar och sett över coiler med ledningar. Laddar batteriet just nu å väntar på nya delar till förgasarna.

Måndag skall det bli prövstart. Få den till att gå jämnt på tomgång är första målet så jag kan se över laddningsproblemet. Att kunna mäta spänningen i regulator, coils och stator är målet innan onsdag. Det är dyra delar så beställer inte innan jag är säker på vad som felar.

Skall sälja iväg mycket av det som jag demonterar-billigt. Lägger ut det när jag har demonterat färdigt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 12 okt 2017, 21:57

Det stoppade upp när jag såg att insugsgummina var totalkvaddade😳

Var otroligt massa jobb att få lös bultarna. Både slagmejsel, rostlösare, dorn med hammare och svetstång...1 timme senare!

Nya bultar ska in med kopparfett.

Ingen prövstart. Beställt nya gummin, dynatek coils med ledningar och regulator. Skulle det vara nåt som krånglar vidare så är det bara CDiboxen kvar. Chansar på att den är ok....

Så var det bara att vänta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 12 okt 2017, 22:04

Angående delar så har jag bara kvar de 3 orginal Krauserboxan. Låsen är ödelagda å ingen nyckel. Ger bort dom gratis. 1 v å sen hiver jag dom på dynga.
Allt annat försvann fort!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 143
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
MC: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Ronning » 12 okt 2017, 23:42

Fine bilder og beskrivelser. Fortsett slik! :)

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 13 okt 2017, 09:06

Tack. Är väldigt skojigt så långt. Är bara hobbymekaniker så jag får ta tiden till hjälp. Länge till sommeren :D

Scrambler är huvudmålet med mest möjligt modern elektronik. Nåt i denna stilen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 4916
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av mekkern » 13 okt 2017, 09:49

Skruer du er redd for at kan sette seg fast monterer du med aluminiumspasta/nikkelpasta-ikke kobberpasta på/i aluminium.(Galv tæring)
men skruer kan også løsne FOR lett når du smører dem...

Når det gjelder lading-hvis stator er ok så kan du bruke en slik:http://www.ebay.com/itm/Regulator-Recti ... 89&vxp=mtr
Kompakt og billig.
bruker slik på en GS450 og det fungerer bra.
hvis du også forbikobler den ene fasen som går via lysbryteren vil du få ennå bedre lading (dog noe mer last på stator)uten at jeg har funnet problemer med dette.Da kan du også montere andre bryterhus på styret som er "cleaner".
Men regner med du legger nytt el-nett når du også fjærner mye utstyr-da blir også dette slankere.

Som det gjelder på "alle" MC: IKKE bruk sykkelen hvis batteriet begynner å bli dårlig-da brenner ladesystemet opp..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 13 okt 2017, 10:35

Ja, är många meningar om detta med smörjning. 1/2 säger koppar, 1/2 säger alufett. Inte till att bli klok på....

Allt av nya delar är redan beställt. Men tack iaf :)

Jepp, existerande lednings-helv..... kastas! Seriöst? Glassäkringar?! Hehe, funkar men ser ju inte ut! ;)

Siktar på ett m-unit totalsystem. Måste bara lära mig mer elektronik(jobbar med saken).

Nytt batteri är på plats, köpte ett Biltema. Brukes nu under bygg så blir det lithium till våren.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 415
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Suzuki GS1000G Café racer-nytt projekt.

Legg inn av Rune75 » 13 okt 2017, 11:12

Nickelilltroll skrev:
13 okt 2017, 10:35
Ja, är många meningar om detta med smörjning. 1/2 säger koppar, 1/2 säger alufett. Inte till att bli klok på....

Alufett, universaifett, hjullagerfett, kobberfett eller nær sagt hvilket som helst fett vil hjelpe til med å holde elektrolytten (saltvann/skittent vann) borte og dermed redusere eller helt fullstendig utelukke galvanisk tæring. Det er mange som anbefaler å ikke bruke kobberfett pga galvanisk tæring og henviser til spenningsrekka, men det de ikke forstår da er at kobberfettet holder elektrolytten borte og dermed hindrer galvanisk tæring. Kobberfett er IKKE en elektrolytt i seg selv. Det viktigste er i grunn at du bruker en eller annen form for fett.

mekkern
Innlegg: 4916
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
MC: 2 hjul med motor

Re: Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Legg inn av mekkern » 13 okt 2017, 13:50

Rune75 skrev:
13 okt 2017, 11:12
Nickelilltroll skrev:
13 okt 2017, 10:35
Ja, är många meningar om detta med smörjning. 1/2 säger koppar, 1/2 säger alufett. Inte till att bli klok på....

Alufett, universaifett, hjullagerfett, kobberfett eller nær sagt hvilket som helst fett vil hjelpe til med å holde elektrolytten (saltvann/skittent vann) borte og dermed redusere eller helt fullstendig utelukke galvanisk tæring. Det er mange som anbefaler å ikke bruke kobberfett pga galvanisk tæring og henviser til spenningsrekka, men det de ikke forstår da er at kobberfettet holder elektrolytten borte og dermed hindrer galvanisk tæring. Kobberfett er IKKE en elektrolytt i seg selv. Det viktigste er i grunn at du bruker en eller annen form for fett.
Alt er fint og flott en stund og fettet/pastaen er fuktig,men etter noen år og varmen i motoren har tørket ut det gamle fettet så merker du om du gjorde rett eller feil....om du bytter ut skruene til rustfrie også..
men det er ikke noe "stort" problem for gjenstander som ikke brukes på vinterstid eller på sjøen.
største problemet med det meste er manglende vedlikehold. ;)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Nickelilltroll
Innlegg: 40
Registrert: 13 feb 2016, 16:17
MC: Honda CB 500 f -16

Re: Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Legg inn av Nickelilltroll » 14 okt 2017, 16:33

Äntligen helg å fortsättning:

Podfilter å nästan raka rör är modifisering som kräver rejetting av gasarna. Efter massa matematik, knep å knåp så kommer jag justera följande:

-Nålen kommer 1 hack upp, alltså ringen på bilden ned 1 hack.
-Huvuddyserna är på orginala 115. Har beställt 125, som är 4 steg uppåt(2,5 per steg).
-idle jet ska jag försöka att köra orginalt till att börja med.

Klar över att det inte kommer bli bra på första försök, skall bara ha nåt som fungerar så kommer finjusteringen senare. Angående dessa förgasare så är det ingen bränsle/luftskruv för justering. Tror dom heter BS32 istället för 34 som har detta. Någom som har tips om justering av den enda skruven som är på ovansidan mot cylindersidan? Hur fungerar den? Googlat men finner inget. Väntar på verkstadshandboken i posten....

Bägge fetttuber är på plats, hehe...hoppas alla parter är nöjda;)

Skall lackera förgasarna imorrn. Mattsvart botten å topp.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Nickelilltroll den 16 okt 2017, 14:21, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 415
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Suzuki GS1000G Scrambler-nytt projekt.

Legg inn av Rune75 » 14 okt 2017, 17:44

Skruen på oversiden mot sylinder er blande/bensin/luft skruen. Utgangspunktetet for denne er gjerne 2.5omdreininger ut fra bunn. På denne forgasseren justerer den bensin så hvis du skrur den innover så får den mindre bensin.

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest