Honda CBX750 1988 Byggtråd

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
kasparhz
Innlegg: 42
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 28 apr 2018, 21:26

To be continuedBilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


kasparhz
Innlegg: 42
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 29 apr 2018, 13:38

Forberedelser støp.jpg
For å få en perfekt tilpasset salbunn brukte jeg vanlig Gladpakk / plastfolie.
Når du driver med glassfiber og polyester, påse å bruk nødvendig verneutstyr. Jobb på et godt ventilert sted, bruk pustemaske og hansker.
Da jeg støpte var det rundt 20 grader inne, jeg blandet da 2% herder i polyesteren, som ga med rundt 30 minutter arbeidstid.

1 Teipet plastfolien akkurat til leppen på tanken for å få salen til å gå over denne.

2 For å sikre salen til sykkelen så støpte jeg mutterne inn i salbunnen. For å hindre at bolten også ble støpt fast, tettet jeg oversiden med voks. Det er vanskelig å få glassfiberen til å føye seg rundt et så lite å kantete objekt. Jeg blandet polyester å glassfiberstrå i en kopp for å forme en masse som kan smøres på.

3 Et godt tips er å klippe til lagene med glassfiber matte du skal bruke på forhånd. Med en polyester som størkner å luftbobler å få ut, trenger du ikke dette ekstra arbeidet da. Det er også mye mindre gris når det er tørt, å du slepper å fylle saksa di med polyester.

4 Jeg brukte en kombinasjon av flettet matte å strå glassfiber. Samt forsterket alle belastningspunkter med ekstra lag.
støp salbunn.jpg
Jeg tok desverre ingen bilder akkurat da jeg støpte, men her er bildene rett etter.

1 Ingen vist å bløte glassfiberen som stikker utom det du trenger.

2 Husk å beskytt alle dryppsoner. Polyesteren tærer på lakk, å du vil ikke ha pærler med størknet glassfiber inn i kjedet eller lignende.

3 Skjærte av det som stakk utenfor det jeg trengte.

4 Fintilpassing og pusset kantene. BRUK HANSKER
Salbunn 1.jpg
1 Bruk spraylim på begge kontaktflatene, vent 3- 4 minutter så presser du flatene sammen.

2 Jeg brukte stropper for å forsikre meg at flatene berørte alle plasser.

3 Brukte vinkelsliper med lamellskive for å forme skummet. Dette fungerte veldig bra.

4 Begynner å ligne noe
Salbunn 2.jpg
1 Der hovedtyngden min kommer til å hvile brukte jeg et enda fastere skum.

2 Brukte samme teknikk her.

3 Jeg slipte så innlegget slik at profilen matchet

4 Ved å gjøre det slik, får jeg en sal perfekt formet til tank å kuppel.



Avsluttende ord ;

Nei, kuppelen bak skal ikke være den fargen. Jeg brukte bare wrap for å beskytte overflaten.

Neste steg blir å finne en god salmaker til å lage trekket, dette tar jeg nok ikke sjangsen på å utføre selv :roll
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

kasparhz
Innlegg: 42
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 30 apr 2018, 22:31

Idag var været glimrende å øyeblikket passet perfekt til å få en liten tur.

//cloud.tapatalk.com/s/5ae77d27795 ... 199648.mp4

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


kasparhz
Innlegg: 42
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 03 mai 2018, 18:53

Forumsfolk!
Har noen tips til hvor en kan få tak i emblem til en cx500 tank? Eller om noen har noen liggende

CC 80mmBildeBilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 26391
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av AJ » 03 mai 2018, 18:57

kasparhz skrev:
03 mai 2018, 18:53
Forumsfolk!
Har noen tips til hvor en kan få tak i emblem til en cx500 tank? Eller om noen har noen liggende
Slike?

https://www.ebay.com/itm/81-82-HONDA-GL ... V3&vxp=mtr
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012, (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kasparhz
Innlegg: 42
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 03 mai 2018, 19:01

AJ skrev:
kasparhz skrev:
03 mai 2018, 18:53
Forumsfolk!
Har noen tips til hvor en kan få tak i emblem til en cx500 tank? Eller om noen har noen liggende
Slike?

https://www.ebay.com/itm/81-82-HONDA-GL ... V3&vxp=mtr
Har sendt mail om avstanden mellom skruhullene, uvist om de er lik for deluxe tanken òg custom tanken...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


kasparhz
Innlegg: 42
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 22 jun 2018, 00:32

Etter en god måned på jobb i både Nederland og Tyskland, var det greit å komme hjem til et par godsaker!

1: Ny Rick's laderegulator
2: Ny oljepumpe fra CB750 SevenFifty
3: Verkstedmanual CB750



Det finnes til min kunnskap ikke noen gode håndbøker for CBX'n. Dog ikke helt lik, vil mange av prinsippene på nighthawken gjelde for min.

Den nye oljepumpen har større kapasitet enn den orginale CBX pumpen, å skal passe rett inn i blokka mi. Dette bør løse problemet med at motoren ikke får nok olje under hard kjøring... BildeBildeBilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


kasparhz
Innlegg: 42
Registrert: 03 jan 2018, 23:19
MC: Honda CBX750

Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd

Legg inn av kasparhz » 22 jun 2018, 20:07

Alle MC-bygg burde vel suppleres med alkohol, så i et avbrekk er mini-prosjektet et barskap.BildeBildeBilde

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest