Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

ArcticTiger skrev:Jeg får en skikkelig dårlig smak i kjeften når det nevnes harly og hypermotard i samma setning :oh :[-(
hehe ser den :-#

Hypermotard er jo et av Ducati sine mesterverk.... det var mer stilen jeg tenkte på.... :D
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Crinos »

Twister skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg får en skikkelig dårlig smak i kjeften når det nevnes harly og hypermotard i samma setning :oh :[-(
hehe ser den :-#

Hypermotard er jo et av Ducati sine mesterverk.... det var mer stilen jeg tenkte på.... :D
Om jeg skal ha noe annet enn harley, blir det en Ducati... Da blir det enten en Monster S4 eller Streefighter.

Diavel'en ser skikkelig tøff ut på bilder, men de jeg kjenner som har sett den i live sier at den ser tøff ut på bilder, men i virkeligheten var den ikke noe særlig pen... Så jeg vet ikke..

Finnes mange tøffe sportster bygg...
Bilde

En av de feteste sportsterene jeg kjenner til...
Bilde
http://www.bikeexif.com/harley-sportster-custom-6" onclick="window.open(this.href);return false;

Og denne kom jeg over just nå... digger stucket..
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av ArcticTiger »

Vekta er jo et viktig element hvis du skal ha en leken motard sykkel. Er vel ikke uten grunn at de fleste motarder har one-banger motor :-k
Er det noen som veit hva en Jøtul-Høy-komp motor veier, og hva med en Ducati 1100 motor eller en Husqvarna 510?

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Crinos skrev:Om jeg skal ha noe annet enn harley, blir det en Ducati... Da blir det enten en Monster S4 eller Streefighter.

Diavel'en ser skikkelig tøff ut på bilder, men de jeg kjenner som har sett den i live sier at den ser tøff ut på bilder, men i virkeligheten var den ikke noe særlig pen... Så jeg vet ikke..
Syns nå Diavel'n såg Djævels tøff ut "live" og æ, men kvar sin smak selvfølgelig..
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Gielas »

Hei Twister!
Kom over denne tråden for noen dager siden, (via felles bekjente tomsnes egentlig), er nå 'oppdatert', (ser frem til fortsettelsen - vinteren 2011/12?).

Dette er helt NYDELIG lesning!
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
phrode
Innlegg: 75
Registrert: 21 okt 2009, 19:59
Motorsykkelen din: Transalp 650 - Kawasaki ZR7
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av phrode »

Du er til stor inspirasjon. Kjempe flott tråd. Gleder meg bare til å komme i gang selv...

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

:thumleft
phrode skrev:Du er til stor inspirasjon. Kjempe flott tråd. Gleder meg bare til å komme i gang selv...
:redface ... Det jo veldig godt å høre at tråden har skapt inspirasjon for andre :D
Jeg tok lappen i for 1 år og 1 mnd siden og kjøpte min første sykkel et par mnd før det, så jeg er veldig fersk i min nye hobby.
Men det jeg vet nå et år etter, er at jeg angrer bittert på at jeg ikke har startet med dette før!! ](*,)
Ikke bare kjøringen men også det med å skru på disse syklene !!

Så om du har det minste lyst og helst et tørt sted å stå; ikke nøl med å begynne!
For meg er det viktig å ikke bruke alt for mye penger på det slik det er nå, så jeg benytter meg litt av ebay og finn... man trenger ikke nye dyre deler og nyere sykkel for ekte glede, og det er det fine!!
Cafe racers er jo faktisk ofte en bastard av mange forskjellige sykler, hvor man tok den sterkeste motoren, de beste hjula, de letteste delene og satt sammen i en ribbet ramme for å kunne kjøre fra de andre på cafeen ....

Så innefor "stilen" er det meste lov :-)

lykke til!!
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Crinos »

Jeg har innmari lyst til å starte på mitt eget lille cafe racer prosjekt. Men per nå har jeg i grunnen nok med å få Softailen slik jeg ønsker den..
Ser for meg at det fort kan forsvinne noen lapper i løpet av vinteren til nye og penere deler :)

Edit:
OG... Det å bygge den om til Care Racer kommer nok ikke til å skje med det første. :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

WaxFraq
Innlegg: 1
Registrert: 02 mai 2012, 22:32
Motorsykkelen din: Buell XB12S -08
Sted: Steinkjer

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av WaxFraq »

Fantastisk flott tråd! Kjempe inspirasjon for "oss" som er i "caferacer"-startgropa!!!
Har en Suzuki GR650, ligner noe på din i utgangspunktet, å den står veldig i fare for å bli caferacer...ikke direkte en "headturner" slik den står nå værtfall...!

Flått tråd med masse flotte bilder, og hvilken kreativitet!!! :thumleft

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

WaxFraq:
Takk for at du likte tråden :-)
Dette var første gangen jeg skrudde på mc og ble jeg litt avhengig av :-)
GR650 er for meg typisk kul sykkel å bygge av... ikke spes vakker som orginal, syntes jeg og kan bli dritkul!
Du har sikkert googlet masse på disse syklene, men denne linken http://gr650.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?t=806 viser en litt tøff sykkel syntes jeg.. en av mange!!!

Håper du lager en byggetråd om det blir noe av :thumleft
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Detector
Innlegg: 9
Registrert: 09 jul 2012, 12:37
Motorsykkelen din: På jakt
Sted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Detector »

Hei!

Dra til Peking så inspirert og ikke minst imponert jeg er av det du har gjort. Nå er jeg der at jeg bare MÅ lage noe gøy. Helrestaurerte en -82 Kawasaki 1000 LTD for rundt ti år siden, og den ble bare grom, men jeg turde ikke den gang å lage noe morsomt av den. Folk truet jo nesten med bank bare en ville lage gøy lakk på den. :prop: Det hadde vært veldig stas å kommet på verkstedbesøk hos deg en gang, hvis det er mulig. Jeg er også fra Sandefjord.

Keep up the great work! Du er en skikkelig inspirasjon.


Hilsen Detector
Don't fix it if it ain't broken!

Detector - detecting the undetected since 1960!

Svar