Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Geir »

Twister skrev:[klippe flotte bilder osv....]
Neste er nok å gjøre ferdig forgaffelen og lage meg ClipOn :-) Noe må jeg jo bruke den nye dreiebenk/fresen min til :D :D
(litt rart egentlig; Det er litt trangt hull inn til pluggene mine, så jeg kjøpte en pluggpipe på Biltema og gledet meg til å dreie den ned i ytterdiameter, men tror du F%¤# ikke meg dritten passet da!!! %¤# Vel, Jeg dreiet av et par mm uansett... sånn i tillefelle... :lol

PS: Byttet nick forøvrig... :D
Selvsagt passet pipen!? Du har jo verktøy til å hjelpe deg med, og da passer selvsagt alt uten modifikasjoner. ](*,) MEn; jeg ser jo at du ikke lar slike detaljer hindre deg i å løse ikke-eksisterende utfordringer.... :lol

Uansett; salen så skikkelig bra ut den - blir spennende å se det komplette ferdige verket! :prf
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kawasaki »

Mye bra arbeid her,twister.

Litt offtopic: hvor stor kompressor har du tilkoblet blåsekabinettet?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Kawasaki skrev:Mye bra arbeid her,twister.
Takk!!!
Litt offtopic: hvor stor kompressor har du tilkoblet blåsekabinettet?

Kompressor er litt kilent hos meg. siden jeg ønsker meg en stooor komressor... Men jeg bruker 2 vrak på 180 ltr/min hver seg og de går mye av tiden!!!! Blir varmt og det BRÅKER!! , spes siden også har tilkoblet et støvsuger til kabinettet... :notlistening



Men det funker... Nå er jeg ferdig med møkkaarbe, så nå bytter jeg til mindre dyse og glass sand... Håper det blir bedre


Twister
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Ser bra ut dette :bananas , er ikke sikkert den blir seende ut så lang.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av tomsnes »

Tilbake igjen... :-)
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen

Først; fint å "Ha deg tilbake" igjen tomsnes:-)
Jeg har hatt noen koselige dager med "twisted Vèn" i det siste...

Først av alt; jeg klarte ikke å la være; hun måtte på hjul bare for å kunne prøvesitte litt i vintermørket:-) Men felger er ikke påbegynt enda, så jeg tenker på å lage meg noen stålstøtter som midlertidige "hjul" Trenger den i riktig høyde for å bestemme fotpinne plassering osv osv...
Men det er godt å se den uten tau i taket:
på hjul.jpg
Så har jeg glassblåst og lakket radiator med radiatorlakk i selve registeret og silkematt lakk på sider og topp..
tomsnes og jeg ble også enige om et jeg ikke burde sette på alt det blanke på denne.. la den være så enkel og diskret som mulig
(lager nok et litt tøft "galler" til den, om ikke annet for å beskytte den mot spurv osv) :roll
radiator.jpg
Måtte så smått begynne på innsugene i dag også... Ingenting er som et glass rødvin og en polermaskin :D
innsug polert.jpg
Men jeg har vært på skattejakt hos en lokal skraphandler som hadde litt aluminium i en container:
alu.jpg
Så da har jeg begynt å lage nytt panel til varsellampene til blink, oljetrykk osv...
Tenkte jeg skulle ha små diskrete lysdioder i en polert aluminiumsramme. Så jeg har grovkuttet ut 2 like plater i 12mm aluminium.
Planen er å bore forsenkede hull til diodene og frese ut kanaler til kabler i den ene plata og skru de sammen så det ikke blir noen synlige ledninger bak...
Her avbildet sammen med det originale og alt for store panelet:
lyssignal plate.jpg
Blir gøy å begynne å bygge opp igjen nå kjenner jeg :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Dette blir BRA!!

Håper du ikke har gitt opp å få tak i orntlig fine eikefelger?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

MaxTron skrev:Dette blir BRA!!

Håper du ikke har gitt opp å få tak i orntlig fine eikefelger?

Hei og TAKK for ros!!!

Det med eikefelger er litt vanskelig siden det er kardang... Jeg har sett litt på de felgene jeg har og funnet ut at jeg ikke er kar om å bygge om disse til eikefelger enda..
Men jeg er svanger med en tanke på hvordan jeg kan strippe navet og maskinere ringer til å feste std lengde eiker. så får jeg kjøpe felgring som passer..
(bonus er jag kan tilpasse navet til skivebrems bak samtidig:-))
Foran er det jo ikke så stort problem..Men vil ikke ha "orntlig" felg der og ikke bak...
Men dette kommer under neste års funderinger.... :-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Twister skrev:
MaxTron skrev:Dette blir BRA!!

Håper du ikke har gitt opp å få tak i orntlig fine eikefelger?

Hei og TAKK for ros!!!

Det med eikefelger er litt vanskelig siden det er kardang... Jeg har sett litt på de felgene jeg har og funnet ut at jeg ikke er kar om å bygge om disse til eikefelger enda..
Men jeg er svanger med en tanke på hvordan jeg kan strippe navet og maskinere ringer til å feste std lengde eiker. så får jeg kjøpe felgring som passer..
(bonus er jag kan tilpasse navet til skivebrems bak samtidig:-))
Foran er det jo ikke så stort problem..Men vil ikke ha "orntlig" felg der og ikke bak...
Men dette kommer under neste års funderinger.... :-)
Finns vel noen modeller som har eikehjul orginalt??
Huggeri inn og utland, og den guruen du snakka om kan vel være en måte å spore opp sånt på??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av ArcticTiger »

Rødvin? Så nå mest ut som rødsprit spør du meg :lol

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Har googla litt, og ser at æ tok feil i mine antagelser om at CX'n først ble levert med eikehjul, og at støpte felger kom etter hvert. Den hadde vist sånne felger fra først modell, men det har selvfølgelig du visst hele tiden :redface

Traff forresten en nær slektning på ei ferge her i fjord. Det var en noe skabbete utgave av denne:
Bilde
Den lyder det fantastiske navnet: Honda GL500 SilverWing Interstate
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

hehe... en gang skal jo være den første MaxTron :-J

Men jeg visste jeg hadde sett en med eikefelger...
Denne er bygget opp med cx500 nav og cb400 felgringer.. vet ikke om det med eiker å få kjøpt i ønskede lengder..
Så jeg tror jeg vil sette opp prosjekt eikefelger på neste års vinterprosjekt :-) ( så fikk jeg plutselig et stort behov for en delehode til fresen/dreiebenken..)
y801dromedaris.jpg
Noen ganger lurer jeg på om hva som får meg til alltid å kjøpe noe som ikke er slik jeg vil ha det!?! :scratch
Det må jo henge sammen med at jeg er livredd for å ikke ha noe å gjøre...
Både MC og båtlivet foregår mest på sommeren, så da kan vinteren bli lange, PMS er jo utbredt ser jeg! Men det hjelper veldig på, når en kan pusle med sykkelen gjennom vinteren også...
Så har jeg plutselig ikke bare en sesong med båt/sykkel men 2... en kald og en litt varmere..

Fant forresten en på nett som iallefall burde finni seg et annet utgangspunkt:
cx5004.jpg
De har jo tilogmed snudd motoren feil vei...
CXèn er jo æresmedlem i HTTA ( Honda Transverse Twin Association ) og skal kjøres slik:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

He-he ja man lærer så lenge man lever ;e

Her er jo også en litt spes kreasjon fra Honda, ble vist aldri noe suksess...
Bilde

Hvaslags planer har du med deleskiva da? Du skal vel ikke begynne å lage tannhjul?? :oh
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

MaxTron skrev:He-he ja man lærer så lenge man lever ;e

Her er jo også en litt spes kreasjon fra Honda, ble vist aldri noe suksess...

Hvaslags planer har du med deleskiva da? Du skal vel ikke begynne å lage tannhjul?? :oh
Den var jo litt spes ja... Nå er ikke jeg en dreven sjåfør, (fikk jo lappen sist høst!! :redface ) men jeg tror jeg ville vært litt betenkt med fyke av gårde uten for-bremser... Eller kanskje den har slik felgbrems som på tråsykkel?? :lol

Tenkte kanskje dette var en fin mulighet for å komme opp med et behov... Jeg må jo strengt tatt bore hull til eiker i det modifiserte navet fra CXèn ..kan vel ikke bare bore de sånn ca fra hverandre heller :scratch
Så jeg ser for meg å dreie to "ringer" i alu. som kan festes til original navet og så bore hull til eiker rundt hele ( ved hjelp av delehode :-J ...
Da kan jeg jo også lage den ringen på babord side med feste for bremseskive... (oops.. litt båtlengsel kom inn...)
i samme stykke :scratch
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Twister skrev:
MaxTron skrev:He-he ja man lærer så lenge man lever ;e

Her er jo også en litt spes kreasjon fra Honda, ble vist aldri noe suksess...

Hvaslags planer har du med deleskiva da? Du skal vel ikke begynne å lage tannhjul?? :oh
Den var jo litt spes ja... Nå er ikke jeg en dreven sjåfør, (fikk jo lappen sist høst!! :redface ) men jeg tror jeg ville vært litt betenkt med fyke av gårde uten for-bremser... Eller kanskje den har slik felgbrems som på tråsykkel?? :lol

Tenkte kanskje dette var en fin mulighet for å komme opp med et behov... Jeg må jo strengt tatt bore hull til eiker i det modifiserte navet fra CXèn ..kan vel ikke bare bore de sånn ca fra hverandre heller :scratch
Så jeg ser for meg å dreie to "ringer" i alu. som kan festes til original navet og så bore hull til eiker rundt hele ( ved hjelp av delehode :-J ...
Da kan jeg jo også lage den ringen på babord side med feste for bremseskive... (oops.. litt båtlengsel kom inn...)
i samme stykke :scratch
Dette er nok en prototype, var vel ikke tanken å kjøre uten frambrems nei.
Er ganske lite å finne om denne sånn på sparket, men vist du er interessert er det bare å google ivei på NS 750 :terge

Høres ut som du har ei god og kreativ plan!! :\m/:
Vist det ikke er nok gods i navklokka til å dreie ett par ringer for å krøke eikene i ut ifra den...?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar