Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av ArcticTiger »

Batteriet tror jeg jeg ville plassert sånn som på den svarte (bak motorn), og med sidedeksler som på den røde.
Fordel med mest mulig vekt lavt og mellom hjula, og kortere kabler til startern. Og veldig clean look med dekslene syns jeg

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Jompa »

Enig med deg i at CXen må være noe av det styggeste som er laget, den "vanlige" CXen er enda dobbelt så stygg som Custom-modellen.
Vel, nok negativt prat.
Blir det Cafe-racer av den ? Du har vel ikke brukt hele jula i garasjen, men det hadde vært gøy med noen ferske bilder i bloggen din.
Trenger du deler, sjekk http://www.krangnesmotor.no" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Da er det litt oppdateringer fra min side:-)
ArticTiger; Dekslene skal ikke på igjen.. ( iallefall slik jeg tenker nå om dagen.. :-k )
Jompa: Det er vel en slik hate eller elske sykkel...uten at jeg helt forstår den elske delen.... :oh Men du må omtrent skyte de for at de skal stoppe.
Og ikke minst; de har en kul motor!!! ( likner litt på en Atlas Copco kompressor forfra) men jeg drømmer jo om en Guzzi :redface

Uansett, jeg liker denne rare lille sykkelen mer og mer :D

Nå har jeg begynt på forstilling og har fått lakket øvre og nedre bærebro ( heter det det???) og demontert et gaffelben som jeg har begynt å polere/overhale...
Hadde håpet å finne progressive fjærer til gaffelbena... disse sykkelene er kjent for å være ganske svampete å kjøre...
Men jeg fant en side på nett som mente at bare det å bytte ut den elendige oljen som var orginal til en tykkere gaffelolje, gjorde underverker!! :scratch

Lakket smurt og klar for montering:
bro.jpg
Montert sammen:
front.jpg
Gaffelben; det er jo gøy når det blir en slik forandring :-)
gaffelben.jpg
Også har jeg fått tips om en leverandør av saler til disse sykkelene og mange fler ( takk Tomsnes )
Så da fant jeg et saltrekk med skumgummi til å bygge om den orginale salplaten til mer cafe stuk... Hva syntes dere om denne???
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 1168wt_939

Erik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av ArcticTiger »

Ja nå går det unna :thumleft Blir som nytt igjen jo!

Vedr. sete så syns jeg det er finest med "fast" bakdel, som på den røde. Mest classic det.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Globe »

Liker virelig dine billedoppdateringer :notworthy:

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

ArcticTiger skrev:Ja nå går det unna :thumleft Blir som nytt igjen jo!

Vedr. sete så syns jeg det er finest med "fast" bakdel, som på den røde. Mest classic det.

Er vel egentlig enig med deg... Men da må jeg kappe av de siste 7 cm av ramma.... :-k har kapper vekk litt fester osv allerede, men ramma... venter litt med det..
Så jeg tenker; kjøp det trekket, hvis ikke jeg liker det etter en sesong så bygger jeg om salplata og får ei møbeltapetserer jeg kjenner til å sy om det trekket jeg har kjøpt...

Planen var egentlig å bygge om en CB 350 tank til å bli sal med "fairing".... men det er jo aldri for sent??
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Her går det riktig vei ja!!
Kjør på med opdatering bilder!

Det setet kan bli bra det, synd selger ikke har lagt ut ett bilde med setet på en sykkel.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei Godtfolk :-)
Litt småtteri har det skjedd siden sist i furtebua mi.. ( men nå er det jo snarere en "glisebu" Jeg furter aldri der ute når jeg koser med min nye hobby \:D/

Så da har jeg så smått fått begynt å henge på plass litt ferdige deler underveis..
Gaffelbena venter på at det kommer en ny poleringsmaskin inn glisebua før sammen montering., så de får vente noen dager.
Men jeg har fått en demper ferdig og drevet til kardang/felg...
0021.jpg
009.JPG
Også fant jeg frem salen... fikk dratt av trekket og skumgummien i dag, men bunnplata så dårlig og rusten ut.. Så det blir litt sveising på den før jeg kan trekke den opp.
Men nå er trekket og skumgummien på vei fra statene:-)
sal.jpg
Men jeg ikke helt trygg på om det var et smart trekk å bestille det saltrekket/skumgummien... Tror jeg kommer til å syntes den salen blir for stor uansett.. men det får holde for i år....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Kardang-klokka ser ny ut jo!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Jompa »

Har akkurat sett de siste bildene dine, og bildene av de ferdige syklene, faen, jeg begynner å ønske meg en sånn.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei Jompa
Det Cafe stuket falt jeg skikkelig for jeg og.. også så morro og drive med da gitt :D

Men du ha jo et skikkelig kult utgangspunkt på Gpzèn :

Ta vekk omtrent alt... ( jeg ville vel ikke hatt den sal løsningen... )
kawasaki-gpz-1100-byw.jpg
Erik
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen, en liten oppdatering fra min side :

I dag lå det hentelapp i posten på det nye sal-trekket og skumgummien fra ebay... gleder meg til i å hente det i morgen..
Men som sagt er selve salplaten i heller dårlig forfatning, så den må sandblåses, sveises og lakkes opp før jeg får trekt den på nytt..
salplate.jpg
Men jeg har fått meg ny poler maskin og et sett med rondeller og polerpasta i fast form.. så nå blir gaffelena gjort ferdig og montert først tenker jeg.
tomsnes og jeg har også vært å besøkt en CX guru som vet alt log litt til om disse hondaene ( og de fleste andre virket det som) Maken!!! :notworthy:

Så han kunne skaffe både -78 tank, kanskje felger, osv osv osv... Så dette skal bli et gledelig bekjentskap!!

For tiden er jeg inne i en grå/sort modus..
Dvs jeg har matt sort ramme og detaljer, polert Aluminium og sølv motor og noe smått... også ser jeg for meg polert ståltank 8)
Hvis den jeg får tak i er uten bulker og gravrust da...

Da er det natten kjenner jeg :-)

'
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Supert å finne sånne gurua ja :notworthy:

Fargekombinasjon høres tøff ut!!
Ser fram til fortsettelsen!! :prop:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Jompa »

Twister skrev:Hei Jompa
Det Cafe stuket falt jeg skikkelig for jeg og.. også så morro og drive med da gitt :D

Men du ha jo et skikkelig kult utgangspunkt på Gpzèn :

Ta vekk omtrent alt... ( jeg ville vel ikke hatt den sal løsningen... )
kawasaki-gpz-1100-byw.jpg
Erik
jo, den var litt tøff, men, nei det går ikke. Jeg har brukt masse tid å litt penger på å få GPzen i mest mulig original stand, enda ikke helt ferdig. Felgene skal enda lakkes røde. Se forresten bilde i Galleriet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Jompa: Det er jo 100% forstålig når du driver å restaurerer :-) Det er jo en kunst det å få det i orginalstand :-)

Vel, jeg har forbarmet meg over salen i det siste.. Fikk hentet saltrekket og skumgummien på posten så det var bare å komme i gang..
Men salen var for stor til å komme inn i sandblåsingkabinettet mitt, så jeg kappet det i 2... ( skulle jo sveise på det likevel... )
sal kappet.jpg
Passet så mye bedre når det var 2 deler¨
i kabinett.jpg
Så jeg sveiset det sammen, slipte, primet og lakket det opp før jeg satt på det nye trekket.:-)
sal under.jpg
Det er slike små spisse lepper som holder trekket på plass. Men jeg skal lime fast de "løse endene" under salen...
Jeg ble egentlig ganske fornøyd med resultatet :
sal på sykkel.jpg
Jeg er veldig usikker på det med størrelsen, er nok for stor... Men det gjør jeg ikke noe med denne sesongen.. Får se til neste skrusesong..

Neste er nok å gjøre ferdig forgaffelen og lage meg ClipOn :-) Noe må jeg jo bruke den nye dreiebenk/fresen min til :D :D
(litt rart egentlig; Det er litt trangt hull inn til pluggene mine, så jeg kjøpte en pluggpipe på Biltema og gledet meg til å dreie den ned i ytterdiameter, men tror du F%¤#
ikke meg dritten passet da!!! %¤# Vel, Jeg dreiet av et par mm uansett... sånn i tillefelle... :lol

PS: Byttet nick forøvrig... :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Svar