Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen :-)
Det har skjedd litt lite i det siste, men litt progresjon er det hele tiden :-)

MaxTron; Jeg googlet litt den NS750èn!!! hvor kult er ikke det da!!! MÅ HA!! Med det finnes jo nesten ingen av de heller... :sk?

Men jeg har foruten å bruke tid på å google mc-porno fått satt på klokkene:
klokker.jpg
Så har jeg fiklet litt til på den holderen til varsellysene som skal mellom klokkene. Jeg bestemte meg for 8mm dioder fra Elfa så jeg laget 8mm huller i plata og freste ut nesten hele innmaten av den undre platen.. Da kan den fungere som både boks og kjøler for motstandene til diodene.
lampeholder.jpg
Og endelig: motoren er lakket opp... litt jobb å få en alle mulige kriker og kroker rent nok uten å glassblåse. Men jeg er livredd for å få glass sand i motoren =;
så jeg legger inn et par utsnitt.
Legg merke til den utrolig tøffe oljetemp måleren jeg fikk tak i i Tyskland.
Fant et firma som har over 2000 deler til CX!! også heter det cx-chop også da!! :\m/:

Men i morgen kl 06.00 blir jeg hentet av tomsnes Da blir det mange timer i bil ( heldigvis en honda..ikke like bra som Jeepen da 8) ) for å hente hans ny innkjøpte MT-01!!! :prop: Det blir spennede!!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Tysnes »

Dette ser jo kjempebra ut :=D>

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Globe »

God tur i morgen :thumleft

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

dette blir bedre enn nytt :\m/:

God tur i mårra ja!! Spent på bilder av MT'n :prop:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Banditmannen »

Detta blir bra! Motoren ser jo ny ut! :notworthy:
Har lurt på å skaffe meg en sånn oljetempmåler, ikke fordi jeg har et sterk ønske om å vite hvor varm motoren er, men fordi den ser kul ut! :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av AJ »

Banditmannen skrev:Detta blir bra! Motoren ser jo ny ut! :notworthy:
Har lurt på å skaffe meg en sånn oljetempmåler, ikke fordi jeg har et sterk ønske om å vite hvor varm motoren er, men fordi den ser kul ut! :knegg
:knegg Kulhetsfaktoren må ikke undervurderes :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

AJ skrev:
Banditmannen skrev:Detta blir bra! Motoren ser jo ny ut! :notworthy:
Har lurt på å skaffe meg en sånn oljetempmåler, ikke fordi jeg har et sterk ønske om å vite hvor varm motoren er, men fordi den ser kul ut! :knegg
:knegg Kulhetsfaktoren må ikke undervurderes :P :p
:D :D :D ikke sant??

En liten oppdatering er på sin plass. Ikke så store greiene men ting begynner å ta litt mer tid nå som småtteriet skal begynnes på..

Jeg fikk baklyktene fra statene i posten her om dagen. Men det ble litt rart med høyden så jeg modda salen litt... fikk kappet vekk litt av salplata og trekt om litt der bak. Så kom lyktene litt høyere opp og litt mer integrert
baklykt og sal2.jpg
baklykt og sal.jpg
Måtte bare prøve de nye blinkersene også.. så frontlykt og lykteører måtte prøves også..
front.jpg
front2.jpg
Gleder meg til å få på clipon styre og barends speil :D
Motoren begynner å få litt flere deler montert, men jeg måtte finne en måte å beskytte den nakene radiatoren siden det plast/alu greiene ble ofret på caferacerens alter etter en brainstorming med tomsnes...
motor3.jpg
Siden jeg stort sett tenker og ser mc deler i alt om dagen, måtte viften i verkstedet slankes litt...
vifte.jpg
Det var en nesten perfekt størrelse for å bli gjenfødt som CX del
galler på radiator.jpg
Da skal jeg få sveiset fast litt festevinkler og bestemme meg for matt svart eller om jeg skulle nikle den.. Tror egentlig matt svart.. prøve å gjemme hele radiatoren så mye som mulig.. :scratch
I løpet av en ukes tid skal jeg innom han CX guruen og hente meg en -78 tank, venstre ventildeksel, en mindre forskjerm og en ramme jeg kan ta fester til den nye tanken fra.. så da må jeg til å sveise litt til på ramma med lakk arbeid og alt.. :sorry

det vet det for nå :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Virkelig imponerende dette!!

Skulle tru du hadde bygg opptil flere sykkla før, har du det??

Det med gitteret fra varmevifta er HEEELT rett tenkemåte syns æ, man tar det man har/ser muligheter i ting man ser til daglig og skaper sykkel av ting som aldrig har vært tenkt til det!! :thumleft :thumleft :notworthy: :notworthy: :\m/: :\m/:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1596
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kjellrf »

Morsomt! Synd jeg ikke hadde sett denne tråden før.
Jeg bygde caféracer av min CX500 for 20 år siden.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen..
MaxTron; :redface det er ikke gull alt som glitrer... jeg prøver etter beste evne å få det til som jeg vil ha det, men dette er første prosjektet og jeg ser jo forskjeller på kvaliteten på de som virkelig kan bygge og det jeg knoter ihop.. men jeg er veldig fornøyd med det jeg har fått til enn så lenge..
Jeg pleier å si til barna; "gjør ting fullt og helt og ikke stykkvis og delt"... men er ikke alltid jeg kommer i mål selv.
Uansett så koser jeg vettet av meg og da er hensikten nådd :-)

Kjellrf ; Det var virkelig morsomt å høre om ditt bygge? har du den enda?? Tøft stuk uten tvil! Er det en 750 four sal du har på den når den er hvit??
PS; ser du er fra Sandefjord, det hadde vært gøy å møttes til litt "felgsparking" en gang??
Send gjerne en PM hvis det hadde fristet?

Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1596
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kjellrf »

Hei!
Jeg eier sykkelen fremdeles, men har lånt den ut til fetteren min. Han har "dessverre" satt på de originale delene igjen, men så snart jeg får den tilbake, blir det stripping!
Salen er en CB500 Four sportsal fra 70-tallet. :thumleft

Hadde vært moro å tatt en titt på bygget ditt, har muligens et par triks å komme med.
Har jo hatt CX'en min siden 1982. :-)

Edit: Dette blei gjort med CX'en

frontlykt fra CB750F1, baklykt og bakskjerm fra CB750K2, KN-filter, Laverda tt styre, universale lykteører, Dunstall decibel replica lyddempere/alt. Motad alt i ett... , Sal nr 2 er fra CB550K (når jeg skulle kjøre med passasjer), innerskjerm av ukjent opphav. Lettet for diverse deler.

Dessuten hadde jeg fra før Telefix gaffelstabilisator, stålomspunne bremseslanger og bremseskiver + festebøyle fra CB750/900F.
Gaffelfjører og bakdempere fra Progressive Suspension.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Jompa »

Sykkelen ser ut til å bli skikkelig bra. Æ har stor sans for folk som gjør noe helhjerta, og ikke har "halvgjort e velgjort " som motto.
Ka heter lakken du bruker på motoren ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

hei igjen :D
Jompa; Jeg kjøpe en dupont acryl felglakk!! denne skal etter sigende fint tåle tempen på en vannkjølt motor og er også veldig sterk mekanisk/kjemisk... Så det ble bra syntes jeg.. (hvis den det skulle vise seg at jeg har blitt feilinformert, tar jeg bare ut motoren til neste vinter...)

Men jeg har fått hentet en -78 tank og den er stooor!!
Så enten må jeg modifisere salen og tanken, eller se etter noe annet... Salen må i såfall kortes inn litt og tanken kommer så langt frem at jeg kanskje må lage slike "bulker" i fronten så clip on styre får plass ved fult utslag.. ( dette har blitt gjort mye på cafe racere )
Men uansett er den tanken jeg fikk tak i såpass stygg, att sliping og polering av bart metall uttgår og British racing green er igjen aktuellt :-) ...enn så lenge...

Skal få tatt noen bilder i kveld:-)

Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Motoren ser ivertfall knall fin ut!!

Å finne lakk som sitter på støpte aluminiumsmotorer er ett stadig tilbakevendende tema i Vmax-kretser (sikkert andre kretser og ;e ) Sjøl har ikke æ kommet så langt med gammelMax'n enda, men veit et det er mange som sier at det eneste som duger er å syregrunne først, gjorde du det??

Brukte du sprøyte, sprayboks eller hva??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1596
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kjellrf »

Originaltanken til plastikkgrisen synes jeg er akkurat passe stor for en caferacer. Faktisk merkelig fin form også!
Men salen må selvfølgelig tilpasses, så det står i stil. Jeg hadde flaks, og fant 2 saler som passa bra til min.
Ellers rommer tanken 16,5 l , noe mindre bør det ikke være.

Ellers er vel motorlakk et punkt som jeg synes Yamaha ikke har vært på høyde med f.eks Honda.
Faktisk ramla jo lakken av FJ1100'er som hadde gått 10.000 km, husker jeg. Bør ha blitt bedre enn det.
Problemet med lakk på aluminium, spesielt varm aluminium, er at det er imot de fysiske lover at det skal gå bra i lengden.
Rett og slett fordi varm aluminium oksyderer. Og når oksygenet ikke slipper ut, danner det seg et oksydbelegg mellom lakk og aluminium, og etterhvert vil lakken løsne.
Samme skjer om du krommer aluminium. Det vil gå bra hvis du bruker en lakk som ikke er diffusjonstett (men hvem har det?).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar