Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Tøtt lyd og tøff tankdekor :thumleft Stå på!!

Har du fått sjekka at du får plass til klip-on's med den tanken??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Banditmannen skrev:Hva med å lage en til? ;e
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27166147" onclick="window.open(this.href);return false;
hehe... vil du ha en ?? :-) hehe
MaxTron skrev:Tøtt lyd og tøff tankdekor :thumleft Stå på!!

Har du fått sjekka at du får plass til klip-on's med den tanken??
Jeg får nok ikke plass mellom plate som er mest vanlig... men de dunstall holkene kjellrf snakket om i tidligere, fester på toppen av gaffelbena... Han skulle finne disse fram en dag, så får jeg forsøke å se hvordan de blir...
Jeg har trua :D

Jeg har ikke fått gjort så mye i helgen, men fikk koblet sammen nesten alt elektrisk igjen... Fant ut at blinklysrele og bremselysbryter til bakbremsen var gåene... men resten virker:-)

Ellers måtte jeg bare begynne å lage en skikkelig avslutting på salen. Det ble liksom helt feil å ikke ha den i samme samme lakk som salen.. Så setter jeg på dekor på den også. ( ikke selve "twisted v twin" logoen da)..
Det kommer noen bilder på det etterhvert også.

Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Lenge siden en bildeoppdatering nå...men nå er det litt smått å melde: :D
Jeg fikk tilsendt dekoren fra ebay... så nå er den montert (og jeg gruer litt til å legge på den matte klarlakken... :8-[ ) ble faktisk kult med det merket syntes jeg.. :-)
dekortert tank.jpg
Men jeg har jobbet litt med salen... ble liksom ikke helt fornøyd.. så da måtte gjøre noe med et før jeg ble smårar... :roll
Så jeg plastet salen slik den var og støpte en slags form ut av bakparten.
sal med plast.jpg
påbegynt bakpart.jpg
bakpart.jpg
Så fikk det noen lag med vevd matte og epoxy... jeg lot det stå spent fast på salen en stund for å være sikker på at den beholder formen sin når jeg skulle begynne med sparkel og tilpasninger.... Siden det ble mye sparkel for å få bakperten til å følge baklytene osv, sikret je gmed et lag tynnere vevd matte og mer epoxy på toppen...
Da vil jeg fjerne mulighetene for at det sprekker opp av vibrasjoner osv..
bakpart sparklet.jpg
bakpart sparklet og med duk.jpg
Neste nå er å sparkle opp innvendig og et lag duk til der også...Det skal nemlig bli et lite rom for noe småtteri som er greit å ha med på tur... ( gaffatape og leatherman :knegg )
Slik ble salen etter innhogg... Jeg måtte også kombinere litt av den den gamle og litt av den nye skumgummien for å komme i mål. Så satt jeg på en plate som jeg kunne trekke skaien rundt der bak.Deretter kommer en an plate som er tilpasset en forsterking under den nye glassfiber bakparten... Neste på dette er å lage den bakre plata sammen med en bunn og noen sider så det blir helt og pent..
modifisert sal.jpg
Tilslutt et bilde av forskjermen etter en aldri så lite møte med vinkelsliperen og sveiseapperatet... tenkte denne skulle bli matt svart og kort...
kappet forskjerm.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Jompa »

Glassfiberjobben ser veldig pen ut.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Skjer stadig litt skjønner æ, bli knallbra den der :thumleft

Æ har forresten også fått Dreiebenken i hus no, står bare på nån palla foreløpig, må få bygd en stødig benk snart :D
Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Grattis Maxtron :thumleft :thumleft

En slik med tiltbart fresetårn kunne jeg også tenkt meg!!! men jeg får heller kjøpe meg en tiltbar stikke.... :-k
Jeg lurte på å by på en maken til den du har, bare noen år eldre.. men den var ganske dyr... ( måtte du gi mye??)
Hva med stål, har du mye av det?... ( jeg har et helt nytt hardmetall sett som passer din benk, jeg kjøpte de til min benk, men jeg får plass til et hakk større stål, så jeg lurere på å bytte de ut..)
Da er det bare å finne et behov fort som fy!! :knegg :knegg
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Jompa skrev:Glassfiberjobben ser veldig pen ut.
Tusen takk :D
Det er faktisk veldig takknemlig å jobbe med den vevde matta og epoxy... det legger seg så lett og fint. Men selvfølgelig det er jo noen timer med slipe og modellering også... :-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Twister skrev:Grattis Maxtron :thumleft :thumleft

En slik med tiltbart fresetårn kunne jeg også tenkt meg!!! men jeg får heller kjøpe meg en tiltbar stikke.... :-k
Jeg lurte på å by på en maken til den du har, bare noen år eldre.. men den var ganske dyr... ( måtte du gi mye??)
Hva med stål, har du mye av det?... ( jeg har et helt nytt hardmetall sett som passer din benk, jeg kjøpte de til min benk, men jeg får plass til et hakk større stål, så jeg lurere på å bytte de ut..)
Da er det bare å finne et behov fort som fy!! :knegg :knegg
Den er så og si ubrukt, fikk den for 10.
Har ei eske med stål, så trur æ klare mæ, har ikke fått sett over alt som var med enda, men vet at du har i tilfelle :-)
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Mysil »

Ser at danskene hos Wrenchmonkees også har tatt tak i en CX500.
Er noen bilder på facebook-sida deira her

Vanskelig å se detaljer, men vanligvis liker eg det de produserer der nede i Køben...

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei Mysil :-)

Denne hadde jeg ikke sett før, Det så utrolig rent å stilig ut ja!
Ser at de har flyttet bakover fothvilerene bakover.. det samme har jeg og har lurt på hvordan jeg skulle løse det med lengden på bremsepedalen bak...
Likte godt den bøyen over eksosrøret som de hadde gjort, tror jeg må adoptere den ideen og forsøke å lage noe tilsvarende :-)

Ellers går det litt trått om dagen, skal ha Jeepen på visning i April og de liker at det er kanaler på den ](*,) Henge seg opp i bagateller, sier jeg bare... :knegg Så det er litt sveisejobb om dagen..

Men jeg driver å sparkler og finpusser på avsluttingen på salen og på forskjermen.. og det tar tid!!
Så når noe er klart, tar jeg litt mer bilder :-)

SNART VÅR!!! :D
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Veldig stilig og rein den fra Wrenchmonkees ja, liker det meste æ har sett derifra :thumleft

Meeen, selvfølgelig MÅ æ jo bare kritisere nån ting.. :redface
Syns det blir merkelig tomt og rart under salen når det er absolutt ingenting der... For mye luft i sykkelen syns æ blir rart og unaturlig...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kjellrf »

Ja, på min sto det bare batteri i midten på tvers og regulator på den ene sida. Synes det var helt greit, fylte sånn passe opp. Minimalistisk nok for meg 8)

Beklager at det går litt trått med å finne clip-on, men jeg må ta en tur på låven i dagslys, dvs en helg. Og låven er 5 mil unna.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Jeg er enig at det blir litt for nakent uten noe som helst ja... blir liksom mer rotete når det plutselig går fra en tett motor til et helt tomt område...
Jeg skal som kjellrf ha batteriet der også skal jeg lage 2stk. 50mm sylindriske aluminiumstanker som skal under der, en på hver side av batteriet...
Den ene er til ekspansjonstank for kjøleveska, og den andre en oil-catch tank...
Også kommer traktene fra forgassere... Regulatoren har jeg gjemt under salen...

Nå som Tomsnes og Helmax ver innom for å terge meg med småsykklene sine, er jeg klar for nye kosestunder med twisteren :D

kjellrf; det går fint... gleder meg til å prøve med styre snart :D
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Twister skrev:Jeg er enig at det blir litt for nakent uten noe som helst ja... blir liksom mer rotete når det plutselig går fra en tett motor til et helt tomt område...
Jeg skal som kjellrf ha batteriet der også skal jeg lage 2stk. 50mm sylindriske aluminiumstanker som skal under der, en på hver side av batteriet...
Den ene er til ekspansjonstank for kjøleveska, og den andre en oil-catch tank...
Også kommer traktene fra forgassere... Regulatoren har jeg gjemt under salen...

Nå som Tomsnes og Helmax ver innom for å terge meg med småsykklene sine, er jeg klar for nye kosestunder med twisteren :D

kjellrf; det går fint... gleder meg til å prøve med styre snart :D
Ja, det lurte æ litt på: Hvor er batteriet på den fra Wrenchmonkees???
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Crinos »

Fjernet for anledning bildetakning?

Eventuelt custom tank med batteri innebyde i ene siden eller noe slikt?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar