Street trackeren "Tripster"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av rogg »

:thumleft venter i spenning på fortsettelsen...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Banditmannen »

rogg skrev: :thumleft venter i spenning på fortsettelsen...
Samme her! :D

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Snikkeren »

Lindrer ikke dette PMS'en litt, så vet ikke jeg hva som må til. ;e

Ser frem til fortsettelsen ja. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av bikerdude73 »

Veldig godt for "PMS"'en min å følge denne tråden! :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av pelsen »

Twister skrev:PS: Jeg måtte kutte av den enden på ramma jeg laget tidligere... Det ble ikke plass til noe skilt mellom den og hjulet... Så jeg må tenke litt nytt når jeg får satt sammen litt løst... Ser litt lettere hvordan det blir da.. :sk?
:knegg det der høres kjent ut, det lages ting som ikke passer her også

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av MaxTron »

Som vanlig god lesning, venter på fortsettelsen :thumleft

Med tanke på den sprekken ved motorfestet hadde det nok vært lurt å få sjekket over hele ramma med Magnetpulver Testing!!

Skulle gjerne ha gjort det for deg hadde du bodd i nærheten, men... :sorry
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

:D Så gøy at det ikke bare er min PMS som blir lindret :D Jeg vet jo hvor mye jeg selv setter pris slike forum hvor vi kan lese om hverandres tanker og ideer. På alle plan!!! :thumleft

[quote="pelsen :knegg det der høres kjent ut, det lages ting som ikke passer her også[/quote]
Puhh, det var godt å høre at det det ikke bare er jeg som lager meg masse mer arbeid enn nødvendig ;e
MaxTron skrev:Som vanlig god lesning, venter på fortsettelsen :thumleft

Med tanke på den sprekken ved motorfestet hadde det nok vært lurt å få sjekket over hele ramma med Magnetpulver Testing!!

Skulle gjerne ha gjort det for deg hadde du bodd i nærheten, men... :sorry
Takk for ønsket om å hjelpe MaxTron!! :thumleft
Jeg satser på et jeg bare sliper opp denne sprekken og Tig`er det sammen igjen..
Leste forresten på nett et sted at disse motorfestene skulle angivelig være med på å redusere vibrasjoner i ramma..? Det ser da velidg massivt ut for mine øyne da...
En forklaring på hvorfor dette har skjedd, er at når jeg demonterte så jeg at det ene av de 2 bakre motorfestene ikke hadde noen bolt!!!, tenkte nom at det ikke gjorde noe siden forrige eier ikke har fått start på den... Men; om det har vært slik mens sykkelen gikk, kan det nok ha blitt mye stress på det siste festet... ](*,)
Det syntes for meg som at det er en ganske stor kvalitetsforskjell på sveisingen på Honda rammene og på Yamahaèn.
Jeg kan se steder i sveisene som det er porer i selve sveisestrengen, litt dyp innbrenning på sidene og det ser egentlig litt billig ut noen steder... :-k
Ikke noe jeg er engstelig for rent styrkemessig, når en ser hvor mye sveis og rør det er som holder denne ramma sammen, men litt overraskende iforhold til Hondaen som har stort sett bare pene og rene sveiser... :scratch
Samme med motorene, Hondaen virker som har lagt litt mer i fjerne støpekanter, tilpassinger til deksel mot motor osv osv... ???
Er det slik det er gjengs over på disse 30 år gamle japsene at Hondaen er hakket over kvalitetsmessig??


I fare for å støte noen og glede andre har jeg lurt litt på en det er (eller var) slik det er.? :roll
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Jompa »

Vet ikke om Honda var stort bedre enn andre japsemerker, men min Kawasaki fra 83 har ikke særlig pene sveiser.
Ser ut som den er sveist sammen under en kraftig bakrus. En annen sak jeg har lagt merke til er at nesten alle japsesykler fra 80-tallet
er skeiv i ræva, dvs at fastback, baklys, skjerm nesten aldri står rett over hverandre.
Ellers har jeg inntrykk av at maskinerte deler har god kvalitet, med unntak av gjenger i aluminium som ofte er "sprengt".
Det siste kan vel skyldes den/de som har mekket på syklene mer enn dårlig kvalitet i utgangspunktet ?
Chromen var ihvertfall både tjukkere og mere holdbar før enn nå.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Crinos »

Kan ikke referere til eldre japsesykler.. Der har jeg NULL kjenskap, men legger opp under det Jompa sa om chrome...
Chrome pre 60-tallet er nesten "skuddsikker". Chrome pre 80-tallet er god og solid.
Dagens chrome... flasser og pipler etter en sesong, eller etter en tur i regnvær og man har glemt å tørke av i etterkant.
Fremhjulet mitt har chrome felgbane og spiler. Felgbanen er eldre enn spilene, men det er spilene som er opprustet og ser ut som om dem hører hjemme på en rat-bike...


Men... nå er jeg ikke så overdådig begeistrert for chrome... Det meste av chrome deler på sykkelen min blir nok lakket/eller byttet ut etter hvert.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1595
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Kjellrf »

Mitt inntrykk er også at Honda har vært litt flinkere med finish og alle de småtinga som gjør en ting velbygd, enn konkurrentene. De var også de første som begynte med dataassistert konstruksjon, mot slutten av 70-tallet.

Det førte til bl.a. CBX1000, som de la inn litt kleine grenser (20%) for hva motoren tålte av trimming og juling.
Eldre sykler var mer overdimensjonert, og tålte derfor mer.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Gielas »

Twister skrev:
Gielas skrev:Kul (pms)-lesning, Erik!

Vil noen av disse syklene bli lagt ut for salg (noensinne)? :notworthy:
Hei :-) Takker, takker:-) ehhh... salg??....skjønte ikke spørsmålet tror jeg :scratch...
Nei, det tror jeg nok ikke... Dette er rimelige prosjekter som jeg koser meg med, og når de er veteraner, er det tilogmed mulig å ha skilter på de uten å måtte gå fra gård og grunn... :D
Jeg tenkte som så at du har vel begrenset med lagringsplass og med den 'gløden' du har for bygging, kunne salg bli nødvendig for å frigjøre plass til nye prosjekter. :prop:
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

Godt nytt år :-)
Gielas; Joda, det er nok litt liten plass til å samle i lang tid, men på en annen side så begrenser jo dette seg rent økonomisk uansett :sorry


Denne tiden går da så altfor fort :sk? Skulle likt å ha kommet litt lenger meg prosjektet, men det viktig å ikke forhaste seg slik at det blir stress..

Jeg har iallefall fått gjort klar til å begynne å sette sammen motoren igjen:-)
siden jeg bor alene og er mann, har jeg det privilegiet at jeg råder over oppvaskmaskinen i huset..
Så jeg vasket delene rene i verkstedet, høytrykkspylte de på bensinstasjonen og la dem i oppvaskmaskinen på kjelevask etterpå :thumleft
( hadde jeg ikke bodd alene fra før, hadde jeg nok raskt blitt det... :dontknow )
oppvaskmaskin.jpg
Gleder meg til å kunne begynne å sette sammen når alt blir like rent som dette;
inni.jpg
Jeg har også fått lakket opp blokka så jeg slipper å grise med lakk på skruer osv etter montering
lakket.jpg
Det eneste er at det var fryktelig masse deler inni denne motoren ](*,) litt fler enn jeg tror jeg får plass til igjen :redface
masse poser.jpg
deler i skap.jpg
Fikk sveiset opp det motorfestet som var sprukket på ramma, fått et lag sprøytesparkel og slipt ned klar for lakk :-)
ramme.jpg
Det samme med felgene... De er litt hakkete, men jeg orker ikke å ta alt... ( Drømmer om å få tak i et par eikefelger på sikt.. )
felger.jpg
Så da gleder jeg meg til å fortsette med PMS pleien min :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Tysnes »

Rengjøring er vel det en bruker mest tid på. Kan ikkje huske å hatt så reine deler. Tror du for plass til alle delene eg, det meste sier seg sjøl. Kjekt att du deler tekst og bilder, lykke til snart er det vår :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av AJ »

Er bare å :=D> og :notworthy: for det arbeidet og ikke minst motet til å sette i gang med så omfattende arbeid som dette åpenbart er!
Skal bli skikkelig artig å se Tripster når den er endelig ferdig Twister-fixet :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av bikerdude73 »

Hm... jeg bor alene og har oppvaskmaskin... ;e

Synd jeg ikke skal spillte noen motorer med det første :knegg

Men som vanlig så er dette en kul tråd å fulge! Hjelper godt mot "PMS'en" min :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar