Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tanken

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tanken

Legg inn av Bjønnavind »

Da Fikk jeg idag startet opp stuket for første gang i år, og jeg må selv si at det gikk tilnærmet smertefritt! :D Jeg forventet meg MASSE røyk, og å måtte kjøre starteren i en halvtime for å få tenning, for det var jo det jeg måtte igjennom da jeg skulle kjøre den inn i garasjen i høst. Røyklegging av nabolaget ble ikke spesielt godt mottatt :redface Men det slapp jeg denne gangen! Se videoen! :prf

[video]http://www.youtube.com/watch?v=SyDtpsia ... e=youtu.be[/video]
Sist redigert av Bjønnavind den 19 jun 2013, 17:42, redigert 5 ganger totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Jeg spanderer 3 liter Arcanol i div farger for deg når du skal male den :knegg

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av jhn »

For å få den mere lik profilbildet, mener du?
Æ vil huske han har prata om en ratbike, så æ blei litt skuffa da æ så bildet av den "fine"blå Gold Wingen. :knegg

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Irongirl »

Herlig! :thumleft
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Mysterion »

har du skjekka om lysene på hengeren fungerer da? og at det ikke er støv i cd veksleren? :D
komme deg til østfold utover sommeren. nå vet du jo hvor jeg bor....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev::thumleft Jeg spanderer 3 liter Arcanol i div farger for deg når du skal male den :knegg
Hva er arcanol? Aldri hørt om! :p

Når jeg gidder å starte opp jobben med ny farve så skal det jo selvfølgelig være matt svart! :\m/:
jhn skrev:For å få den mere lik profilbildet, mener du?
Æ vil huske han har prata om en ratbike, så æ blei litt skuffa da æ så bildet av den "fine"blå Gold Wingen. :knegg
Det stemmer jeg prata om å lage ratbike, og på en måte er jeg igang med det.. Jeg har bestemt å bare la den bli det av seg selv, og ikke gjøre så store modifikasjoner på en gang. :-) Så det vil si at dersom jeg tryner og knuser kåpa, så kommer jeg ikke til å sette på ny kåpe men teipe og stripse det resterende osv.. :thumleft

Den vil nok på sikt både ruste og se jævlig ut, og det gleder jeg meg til! :banansplit

Jeg har satt på biltema varmehåndtak som ser forferdelig ut, og jeg er ganske fornøyd med plasseringen av bryteren! Vekk med koppen og på med bryteren! :thumleft

Og til Informasjon så er Goldwingen per idag grønn! *mas
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Bjønnavind »

Mysterion skrev:har du skjekka om lysene på hengeren fungerer da? og at det ikke er støv i cd veksleren? :D
komme deg til østfold utover sommeren. nå vet du jo hvor jeg bor....
Hengeren har jeg ikke sjekka enda, og cdveksleren har jeg røska ut! Den tar for stor plass i toppkofferten, og jeg har plass til mer musikk på mp3spilleren! :prf

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av ArcticTiger »

Arcanol http://www.jotun.no/jotun/product/dekor ... RCANOL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; er en sterk, værbestandig, rusthindrende matt maling som er utviklet for stålkonstruksjoner, men som du kan bruke på allt mulig, og påføres med kost, rulle eller sprøyte. Fåes i svart og andre farger, bla rustrød. Et førstevalg for en Ratbike. Dæven :roll , du ække mye orientert i rat-sjangern :lol

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Arcanol http://www.jotun.no/jotun/product/dekor ... RCANOL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; er en sterk, værbestandig, rusthindrende matt maling som er utviklet for stålkonstruksjoner, men som du kan bruke på allt mulig, og påføres med kost, rulle eller sprøyte. Fåes i svart og andre farger, bla rustrød. Et førstevalg for en Ratbike. Dæven :roll , du ække mye orientert i rat-sjangern :lol
Hah! Detta er jo konge! :thumleft Da veit jeg hva jeg skal ha ja! Gleder meg til å få det spandert på også! Da blir det lettere å få ut finger'n! :prf

Nei jeg er ikke så mye orientert at det gjør noe.. :orefk Jeg har bare sett på uendelig mange bilder mens jeg gliser fra øre til øre! :D

Jeg er en sånn som setter meg inn i ting idét jeg holder på med det.. Som regel ikke før jeg begynner! :p Hehe.. Så nå som jeg smått begynner å gjøre Goldwingen så grell jeg kan så vil kunnskapen min øke etterhvert 8)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av ArcticTiger »

Detta lærer du nok lynkjappt Bjønnavind :lol Jeg skal en snartur til Andebu helga om 2 uker, vi kan ordne med malinga da hvis du vil :knegg :knegg

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Jeg skal en snartur til Andebu helga om 2 uker, vi kan ordne med malinga da hvis du vil :knegg :knegg
Lett!! :D Du skal få lov til å være med på morroa hvis du vil! \:D/

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av ArcticTiger »

Send meg tlf# ditt på PM, så ringer jeg når jeg er klar :thumleft

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Mysterion »

hahahhaha :D Ratbike og turbo prosjekt? !!!! ville vært fett...
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Send meg tlf# ditt på PM, så ringer jeg når jeg er klar :thumleft
Done! :thumleft
Mysterion skrev:hahahhaha :D Ratbike og turbo prosjekt? !!!! ville vært fett...
Turboprosjekt? Sette turbo på Wingen? :oh

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av ojda »

ArcticTiger :vs
Vit en ting! Du vil aldrig bli tilgitt hvis du glemmer igjen fotoapparatet ;e
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar