Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tanken

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

OMAAS skrev:
Bjønnavind skrev:
ArcticTiger skrev:
Bjønnavind skrev:Da er jeg på jakt igjen!

Denne gangen ser jeg etter sånne massasjekuler av tre som man ofte fant/finner i setene på eldre Mercedeser. Jeg husker ikke hva de kalles, og har derfor problemer med å finne dem på nett :-P

Jeg har jo lurt lenge på hva jeg skal finne på med salen min.. Saueskinn o.l vil jeg ikke ha på salen pga vann osv, men så satte Tomsnes meg på ideen om slike massasjekuler! Det kan jo bli konge om jeg finner noe :-D

Tæppatå'k!
Har ikke du ca et halvt Cross-dekk liggende og slenge etter at du lagde forskjemen :-k
Da er det jo bare å skjære ut en 2-3 lengder av banen, og feste på tvers av setet, med Knotta opp. DA skulle du da sitte Stødig, tenker jeg :knegg
Tror nok ikke det er fare for at jeg sklir av setet da nei, men siden det er en overhengende penetreringsfare ved å lage en sånn sal dropper jeg nok glatt den tanken :p
Det måtte da være ferfekt underlag for å legge trekulene på :roll
Jaaa.. Jooo... Det blir jo veldig mye vondt å sitte på for pungen da! :p Jeg tror jeg dropper hele kuleideen og finner ut noe annet morro å gjøre med salen! Liker jo å ha den myk og god også! :mc5

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600

Legg inn av Bjønnavind »

Forrige helg begynte Runerytter og jeg den fine oppgaven med å fikse clutcen på DR600'en min. Den har i en liten evighet vært så hard at jeg nesten fikk senebetennelse i venstrearmen etter noen mil! :-k

Bra trim tenkte jeg, men Runerytter mente det var lett å fikse; "kurven" som holder clutchlamellene på plass inni huset var mest sannsynlig slitt i kantene etter lamellenes vandring over årene, og med litt pussepapir skulle det være en smal sak og fikse dette!

Jeg er som sagt ræva på å huske bilder, men jeg fant et bilde av den "kurven" jeg snakker om. Mellom hver vegg her var det mange små "fjelltopper" pga lamellenes evige sliting fram og tilbake. Pusser man disse så det blir glatt og fint så skal clutchen i teorien bli lett igjen!

Bilde



Som sagt så gjort, det var massive slitespor å finne, så etter en time med intens pussing ble lamellholderen godtkjent for montering! :D

Tradisjonen tro så er det jo umulig for Runerytter og meg å fikse noe på syklene uten at det oppstår en og annen tidkrevende utfordring, og denne helgens morsomme hendelse var at clutchlamellene knakk i handa mi da jeg løftet de opp før montering! :roll

Det var jo veldig surt, for jeg er ivrig på å kjenne etter om det clutchen ble lettere, men samtidig er jeg glad det skjedde i mine hender og ikke inne i motoren! :thumleft Det kan virke som at de var blitt sprø etter flere år med høy varme og "slem" bruk.

Da jeg kom hjem bestilte jeg nye lameller og samtidig også 2 framdrev (-1 tann og - 2 tenner) fra 'wemoto.com. Pakken ble sendt rimelig kjapt, men nå har den ligget i flere dager hos Oslo Letter Center. Sikkert hos Tollvesenet! =; :doh

Håper de får ut fingern så vi kan få lappet sammen Suzukien og kjørt oss en tur!!! :mc1

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R

Legg inn av Bjønnavind »

Der kom jaggu meg pakka mi gitt :-) Nå er jeg spent på åssen sykkelen blir med ny clutch og nytt drev :-)

Tæppatå'k!

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R

Legg inn av joo »

Det blir nok bra.
Men ville si tusen takk for godt tips, skal huske å sjekke etter sånne slitemerker neste gang en clutch må åpnes :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R

Legg inn av ojda »

Hvor langt har bokserpurka di gått nå Joo?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R

Legg inn av joo »

Bare 45000 Ojda... kjører ikke så mye, ble vel bare 12-13000 på den i fjor.

Men skal innrømme at clutchbytte på akkurat den en en ting jeg ikke vil gjøre selv, sykkelen må deles i to.

På Graatass og Gamle Svarten derimot. Spesielt Gamle Svarten (XT`en) trenger mye stell. Gammel og grinete (som eieren) og bærer tydelig preg av at tidligere eiere knapt har fylt bensin de 26 årene den har gått før jeg var den eneste dumme tosken som beit på og kjøpte sjølsøkket :redface Men du verden så mye banking med hammer det har blitt på den, ødelagte lager ut, nye lager inn. Skulle vært snekker :knegg
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R

Legg inn av Jompa »

Lenge siden siste opdatering her.
Jeg, og millioner av andre er spent på å se bilder av 2013 -modellen
Med okseskalle, piggråd mm.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R

Legg inn av joo »

På AT-treffet i alle fall:

Bilde
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjønnavind's RatWing & DR600R

Legg inn av SuperMorten »

Sent from my GT-I9300
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

Etter et hyggelig møte med biltilsynet ble det avklart at jeg må De-ratifisere Goldwingen.. Jeg var jo obs på at det kunne skje en vakker dag, men trodde ikke de skulle være så strenge med tanke på at politiet hadde latt meg kjøre hver gang de stoppet meg.

Selv om alt sitter godt fast, og ikke er til fare for noen + at sykkelen er i fin teknisk stand, så var det ikke ok å kjøre rundt med dette her. Blikkfanget kunne skape farlige situasjoner, og ting kunne dette av. Selv om jeg dro og røsket i alt "stasjet" for å bevise at det sitter fast så var det fare for at det løsnet påsto de. :-P

Eksosanlegget var de heller ikke imponert over.. Målte for høy desibel uten Lyddemperne :redface

Jeg slapp å møte til visning hvis jeg lovte å gjøre noe med "problemet" asap, og dersom de så meg igjen med mye stasj på sykkelen så tok de skiltet.. Hehe.. :-P

Så nå om dagen peller jeg ting av.. Litt rart, men det blir jo ikke en fin sykkel uansett. :-P Jeg må bare finne en lur måte å ratifisere i samråd med svv :-)

Angående offroaderen så er jeg nå i gang med å bytte bakdemperen (som jeg har fått i GAVE!! :O :-D)
I tillegg har jeg fyllt bensintanken med vann og kaustisk soda. ;-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av RuneMC »

Går jo an å gjøre mye med lakkering da, som spesielt en har vist her på forumet. Dvs i "ratifiserings"-sammenheng går det jo an å male på simulert rust, hull, osv...

Ellers har du nok truffet de "rette" på Biltilsynet høres det ut som - når de begynner å pirke på at den kan være farlig pga utseende... :oh Ikke noe jeg lar meg distrahere av, og ihvertfall ikke bilistene av idag som har blikket mer på mobilen/GPS'en enn veien...
Sist redigert av RuneMC den 19 jun 2013, 18:33, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Banditmannen »

Skulle spurt om blank motivlakk og masse krom hadde vært bedre, kan jo være blikkfang det også... :roll

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

Banditmannen skrev:Skulle spurt om blank motivlakk og masse krom hadde vært bedre, kan jo være blikkfang det også... :roll
Sant det, men jeg fikk følelse av at dersom jeg åpnet kjeften ville de tatt skiltet der og da på trass :-P

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Bjønnavind »

RuneMC skrev:Går jo an å gjøre mye med lakkering da, som spesielt en har vist her på forumet. Dvs i "ratifiserings"-sammenheng går det jo an å male på simulert rust, hull, osv...

Ellers har du nok truffet de "rette" på Biltilsynet høres det ut som - når de begynner å pirke på at den kan være farlig pga utseende... :oh Ikke noe jeg lar meg distrahere av, og ihvertfall ikke bilistene av idag som har blikket mer på mobilen/GPS'en enn veien...
Jeg får se hva lurt jeg finner på :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tan

Legg inn av Jompa »

Så gøy at du er begynt å forske på alternativt drivstoff :thumleft
Regner med at du kjører sykkeln på vann og kaustisk soda.
( som er basisk, ikke syre :knegg :knegg )
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar