Caferaceren "Piccolo Sei"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 13 mar 2013, 14:20

Det er riktig. Den skal i utgangspunktet gjøre 220 km/t.
I utgangspunktet er kravet til en caferacer at den skal kunne gjøre 100 miles i timen.
(Ca 160 km/t)

Da må jeg kunne bånne dette speedometeret. Utover det kommer jeg ikke til å operere i slike hastigheter... :prop:
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 14 mar 2013, 19:40

Da er instrumentpanelet ferdig, og montert. :-)

En runde med glassblåsing til slutt, ga den rette finishen.
phpB7OC2MAM.jpg
Og til dere som ikke har fulgt hele tråden: Nei det er ikke John Deere instrumenter, men japanske Nippon Denso... :lol

Sykkelen skal ha en oppgitt toppfart på 200-220 km/t. Målet for cafe-raceren er imidlertid å "do the ton".
Dvs. å gjøre 100 mph, som er 160 km/t. Så bånner jeg speedometeret, har jeg oppnådd det jeg er ute etter.. Og kan kalle sykkelen en ekte cafe-racer. :prop:
Utover dette vil ikke denne sykkelen bli brukt i slike hastigheter til daglig.. =;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 20 mar 2013, 19:47

Da kom det stor pakke i posten i dag fra Redmax i England.

Så da er sal og tank i hus. :yeyeye
phpBqGSVAAM.jpg
phppk8GM8AM.jpg
phphtO82dAM.jpg
phplHkHwDAM.jpg
Bestilte også et "Monza" tanklokk i polert aluminium.
phpiXdMDDAM.jpg
phpfPyKNCAM.jpg
Da må det bygges en ramme i flattjern til salen, og tilpasse den og tanken. :-k

Deretter er det lakk og dekaler...

Det går rette veien. :drg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av tomsnes den 23 mar 2013, 14:51, redigert 2 ganger totalt.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
MC: x

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av ArcticTiger » 20 mar 2013, 20:02

:yeyeye Dette ser kjempebra ut Tomsnes :thumleft Men trenger du lakke da, den grønnfargen er da bare helt knall mot de gullfarga felga og det svarte/krom/alu ellers, og det er en klassisk, tidløs caferacer farge.
Men du burde se deg om etter et skikkelig clip-on styre, det du har nå ser helt rævva ut :-)å

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 20 mar 2013, 20:26

Heisan ArcticTiger.

Takker for tipset vedrørende styret. Det "clubman"-styret som sitter på er et som fulgte med sykkelen.

Tenkte jeg ville se det ferdige resultatet før jeg bestemmer meg, men det er store muligheter for at det blir clip-on.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
MC: x

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av ArcticTiger » 20 mar 2013, 20:40

Hvordan er det med fothvilerne, du er jo en røsslig kar, og det er viktig å tilpasse sittestillingen så sykkern blir fin å kjøre. Med lavt styre må føttene ned og bakover for å få brukbare kne/hoftevinkler. Ellers blir sykkern vond å kjøre i lengden.
Mulig du må helt bak til pottefestet/passasjerfothvilern for å få plass nok til beina :-k

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 21 mar 2013, 10:49

Venter på tilbakeflytter-sett.

Det er på vei fra USA.
Tror nok at det blir montert på de bakre fothvilerfestene.
Kjennes ut som en grei sittestilling.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5309
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Jompa » 21 mar 2013, 16:23

Jeg syns også fargen er tøff, grønn med gule hjul matcher jo JohnDeere- klokkene også :P :p :P :p

Det ser skikkelig bra ut med smal tank og motor som stikker laaangt ut på sidene :thumleft :-#

Gleder meg til fortsettelsen
Galskap er å gjøre det samme om igjen og om igjen,
og forvente ett annet resultat.
Albert Einstein

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 17 apr 2013, 20:56

Oppdatering:

Problematikken rundt spenn i gaffelbeina ble løst med spacerne.

ArcticTiger: Her er nytt Clip-on styre montert. Takker for tipset. :thumleft
phpU2KZz3AM.jpg
Ny bremsepumpe er også montert.

Vedrørende fothvilere, så har tilbakeflytter-sett ankommet, men ikke montert ennå.

I dag begynte vi på det elektriske.
phpRHwxOqAM.jpg
Fikk også koblet opp den elektroniske tenningen fra Sachse Elektronic.
phpzxO4JsAM.jpg
phpZp3nEfAM.jpg
Regner med oppstart til helgen, om alt går etter planen. :yeyeye Video kommer.

Har også gått til innkjøp av en lyktekåpe. Tror det kan bli bra. Fortsettelse følger...
$T2eC16VHJHoE9n3Ke5MmBRSDj(rPFQ~~60_12.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 861
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
MC: Goldwing 1500, DR600R, XR600R
Sted: Tønsberg

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Bjønnavind » 17 apr 2013, 21:09

tomsnes skrev:Oppdatering:

Problematikken rundt spenn i gaffelbeina ble løst med spacerne.

ArcticTiger: Her er nytt Clip-on styre montert. Takker for tipset. :thumleft
phpU2KZz3AM.jpg
Ny bremsepumpe er også montert.

Vedrørende fothvilere, så har tilbakeflytter-sett ankommet, men ikke montert ennå.

I dag begynte vi på det elektriske.
phpRHwxOqAM.jpg
Fikk også koblet opp den elektroniske tenningen fra Sachse Elektronic.
phpzxO4JsAM.jpg
phpZp3nEfAM.jpg
Regner med oppstart til helgen, om alt går etter planen. :yeyeye Video kommer.

Har også gått til innkjøp av en lyktekåpe. Tror det kan bli bra. Fortsettelse følger...
$T2eC16VHJHoE9n3Ke5MmBRSDj(rPFQ~~60_12.jpg
Ser dritbra ut! Gleder meg til å snoke på den når den er ferdig! :yeyeye
Jeg er ikke en komplett idiot.. Det mangler noen deler..

[album]3987[/album] [album]3984[/album] [album]4363[/album] [album]3911[/album]

Storm
Innlegg: 201
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
MC: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Storm » 17 apr 2013, 21:40

Er det noe jeg gleder meg til, så er det å få se denne ferdig og ikke minst å høre på. :yeyeye
BRG fargen er helt riktig til denne tomsnes, selvom det er en Italiener. :thumleft

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1281
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
MC: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Kjellrf » 18 apr 2013, 12:15

Storm skrev:Er det noe jeg gleder meg til, så er det å få se denne ferdig og ikke minst å høre på. :yeyeye
BRG fargen er helt riktig til denne tomsnes, selvom det er en Italiener. :thumleft
Enig, ville bare stripet opp med en brei sølvfarget stripe midt over tanken og bak over hekken. Ser bra ut :)
Italienerne har også tradisjon med grønne sykler, gammel racingfarge, og er i det italienske flagget :)

Så en gang en Laverda 750S som var lakkert tricolor, rød på ene sida, grønn på andre og hvitt felt over midten, over tanken. Ganske tøff :prf
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
MC: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av tomsnes » 18 apr 2013, 13:32

Hei Kjellrf:
Det vil bli en rutete stripe på tank og bakstuss. Riktignok ikke sølv, men gull.
Noe lignende dette
Stripe.jpg
Gull fordi det er gullfargede felger. Det er også gull i tankemblemet, og til slutt fordi gull matcher British Racing Green ganske bra.
Motobi.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5309
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"

Legg inn av Jompa » 05 nov 2013, 22:46

Skjer det noe her da ?
Galskap er å gjøre det samme om igjen og om igjen,
og forvente ett annet resultat.
Albert Einstein

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest