Cafe Racer prosjekt

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

patrikskauen skrev:
Erik.H.M skrev:
patrikskauen skrev:Kommet noe lenger på prosjektet? Morsomt å følge med her syns jeg :thumleft
beklager for sent svar. Jeg har ikke kommet noe lenger på det kosmetiske, men jeg har juster ventilene, og skjekket tenninga. Jeg fant også ut at gjengene til topplokket (tror det heter det :scratch ) er "slitt" vekk. Skruene vil ikke "stramme" seg, og de bare spinner rundt.... Er litt usikker på hvordan dette kan ha skjedd, men en må vel kanskje regne med slikt på en gammel sykkel som mange har skrudd på før deg. :-k
Men skal nok klare å fikse det :D
Høres bra ut :-)

Kommer du til å holde på med prosjektet i vinter? eller venter du til neste sesong kommer? :thumleft
Det er et vinter prosjekt :-)
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Nå har denne tråden lugget stille lenge, og jeg tenkte at jeg skulle "friske" den opp igjen.
Har ikke hatt noe særlig tid til å holde på med dette prosjektet på grunn av skole, men skal gjøre så godt jeg kan for å komme jevnlig med updates :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Nå er eksosanlegget lakkert i svart matt, og jeg er ganske fornøyd med resultatet
[URL=http://s1150.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Har bestemt meg for å gi opp prosjektet på å lage singelsal til sykkelen.
Den blir for buklete, og jeg blir ikke fonrøyd :sk?
Bestiller en fra ebay :prf
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av DrGreve »

Erik.H.M skrev:Har bestemt meg for å gi opp prosjektet på å lage singelsal til sykkelen.
Den blir for buklete, og jeg blir ikke fonrøyd :sk?
Bestiller en fra ebay :prf
Dette blir meget bra! :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av gorbys »

Synes den ser kul ut eg, er jo endel arbeid når en skal gjere det sjølv. Kan anbefale dimecitycycles.com for cafe deler :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

gorbys skrev:Synes den ser kul ut eg, er jo endel arbeid når en skal gjere det sjølv. Kan anbefale dimecitycycles.com for cafe deler :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk
Jeg er der dcc sin side jevnlig, og kjøper alt mulig av stæsj ;-)
men takk for tipset alikevel
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Da har jeg bestilt en singelsal fra ebay. Fikk den siste som var igjen :prf
Håper bare at den passer :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Jompa »

Hvis ikke kan den vel tilpasses en smule ?
Så langt ser sykkelen din veldig "riktig" ut. En ekte caferacerentusiast hadde sikkert skutt meg for den påstanden.
Men gaffel med belger, tanken eksosrøret, eikehjul og stjerten, når den kommer på plass, det ser bra ut :thumleft
Det eneste som stikker seg litt for mye ut er kasserollene oppå styret.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Jompa skrev:Hvis ikke kan den vel tilpasses en smule ?
Så langt ser sykkelen din veldig "riktig" ut. En ekte caferacerentusiast hadde sikkert skutt meg for den påstanden.
Men gaffel med belger, tanken eksosrøret, eikehjul og stjerten, når den kommer på plass, det ser bra ut :thumleft
Det eneste som stikker seg litt for mye ut er kasserollene oppå styret.
hehe :D De kasserollene skal jeg nok beholde.
Fikk salen i posten idag :thumleft Den var litt kort, men det er ikke noe jeg ikke kan fikse med litt glassfiber. Legger vel ut noen bilder snart


Er forhåpentligvis ikke lenge igjen før den er klar :prop:
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Da har jeg gått til innkjøp av to nye Iridium plugger :thumleft
Håper at jeg merker forskjell på sykkelens ytelse.
Er forhåpentligvis ikke lenge igjen før jeg kan ta den med ut å prøvekjøre :prop:
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Buer
Innlegg: 4
Registrert: 03 mar 2014, 10:48
Motorsykkelen din: HD sportster 48

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Buer »

Morro å se at det er andre som bygger om til cafe racer også.
Virker som at det er cafe racer som er litt "inn" om dagen, harsett på noen andre forumer også der er det mange som holder på med dette.
Alt i prinsipp kan jo bygges om til dette stuket men ikke alt blir like bra etter min mening men din sykkel der i mot er du absolutt på riktig vei syns i alle fall jeg,.
Holder på med et prosjekt selv men har stoppet opp litt men så foort jeg får noe fremgang så kommer jeg til å lage en egen byggetråd.

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Buer skrev:Morro å se at det er andre som bygger om til cafe racer også.
Virker som at det er cafe racer som er litt "inn" om dagen, harsett på noen andre forumer også der er det mange som holder på med dette.
Alt i prinsipp kan jo bygges om til dette stuket men ikke alt blir like bra etter min mening men din sykkel der i mot er du absolutt på riktig vei syns i alle fall jeg,.
Holder på med et prosjekt selv men har stoppet opp litt men så foort jeg får noe fremgang så kommer jeg til å lage en egen byggetråd.
Jo tusen takk :-)
Ja legg ut byggetråd! Syntes at det er veldig morsomt å følge med på på byggeprosjekter!
Hvordan sykkel holder du på med?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Da er jeg snart ferdig med salen! :D
Har forlenga den med 10cm. Nå Jobber jeg med å pusse den ned, for å få den glatt og fin.
Skal gå over noen ganger til med litt glassfiber her og der før jeg blir fornøyd. Skal så lakke den i ett eller annet som går i stil med resten av sykkelen :thumleft

[img]http://i1150.photobucket.com/albums/o61 ... 0c6149.jpg[/img]

Lurer litt på om jeg har gjort den for lang.. Noen meninger? :-k :roll
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Cafe Racer prosjekt

Legg inn av Erik.H.M »

Mens herderen stivna på salen, så titta jeg på hvordan jeg skal montere rear-settet på høyre side. Har prøvd meg sånn forsiktig på å fabrikkere noen braketter med vinkelsliper, men ble et nokså kjedelig resultat.... Merka også at jeg har brukt for tynn aluminium. Hvis man legger hele vekta si på fothvilerne, så kan man se at brakettene bøyer seg litt.. Det er jo ikke bra :[-X Så må lage noen nye. Vet ikke hvordan jeg skal lage sånne som jeg har lyst på.
Er denne sykkelen jeg bruker som en slags mal på hvordan jeg vil ha min sykkel, og kunne godt tenkt meg noen sånne braketter på min :prf http://i1150.photobucket.com/albums/o61 ... 819a3f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (den salen hadde også vært helt perfekt)

[img]http://i1150.photobucket.com/albums/o61 ... 6375fd.jpg[/img]

Det rear-settet (fothvilere, stag m.m.) jeg har, kjøpte jeg for noen mnd. siden. Det er egentlig laget til en Honda cb 350, så alt av stag er litt for lange. Derfor blir jeg nødt til å modifisere litt. Var litt vanskelig å sette på staget fra bak bremsen og til fot bremsen, men etter en liten stund, så fikk jeg det til :-) (På bildet har jeg dessverre ikke montert det slik det skal være, og jeg aner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det..)

[img]http://i1150.photobucket.com/albums/o61 ... 5e960f.jpg[/img]


Fikk ikke gjort så mye på sykkelen i dag som jeg ville, og får ikke gjort så mye resten av helga heller :sk?
Jobber da nå etter prinsippet "lite er mye" :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Svar