GSX750F 92 modell

Her kan du legge ut salgsannonse på sykkelen din.
Svar
MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Hvordan kan markedet være for en 92 modell om dagen. Sykkel er relativt fin, men den går heller dårlig.
Jeg regner med at justering av forgassere og mulig noe wireføring må gjøres da den får et vanvittig turtall når den startes. ( må ha starthjelp pga defekt batteri). Jeg har tettet tanken med noe guffe fra Gasolin, etter tips fra dere. Dette funker bra!
- 14 år gamle dekk
-ny olje og filter (byttet for 2 år siden ikke kjørt med)
-ikke vært i bruk siste 6-7 år pga barn og ikke tid til rep.
-fullt koffertsett (3stk)
-tankveske


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Hva tenker du selv og hva forventer du å få …

Den har blitt over 30 år, vil den være attraktiv for en hobby mekaniker? Sette sykkel på verksted for å få den i bruksstand vil nok de færreste på grunn av pris.

Slik jeg leser det du skriver så er det rep objekt. Går dårlig, ruser på turtall, «justere forgassere» uten att sykkel har vært brukt over lengre tid vil si full gjennomgang av gassere. Batteri, service, bensintank, dekk, pluss alt det som dukker opp når du starter på service og rep.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

dypen skrev:Hva tenker du selv og hva forventer du å få …

Den har blitt over 30 år, vil den være attraktiv for en hobby mekaniker? Sette sykkel på verksted for å få den i bruksstand vil nok de færreste på grunn av pris.

Slik jeg leser det du skriver så er det rep objekt. Går dårlig, ruser på turtall, «justere forgassere» uten att sykkel har vært brukt over lengre tid vil si full gjennomgang av gassere. Batteri, service, bensintank, dekk, pluss alt det som dukker opp når du starter på service og rep.
Er usikker på hva jeg kan få. Sitter langt inne å vurdere å selge, for det er absolutt ikke noe jeg må :) det som er grunnen til at jeg vurderer å selge er at jeg har ikke tid til hverken bruk eller reparasjon pr nå, den fortjener å bli kjørt :)

Batteri, justere / sjekke / overhale forgasser og nye dekk så er jeg sikker på at den går som ei kule. Ikke noe feil med tank i dag, den er tettet. Service på sykkel er noe som uansett må gjøres , uansett tilstand. Over 30 år er i utgangspunktet ikke noe problem, men ja den trenger en sjekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Helt klart! Billigere å eie når den er over 30 år. Lykke til uavhengig av hva du gjør :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Omdal
Innlegg: 98
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Bosted: Sira. Flekkefjord

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av Omdal »

Tja en sykkel ikke jeg hadde hatt betenkeligheter med å kjøpe. Men den trenger nye dekk. Olje, filter++ servis og gjenomgan, kanskje ventilsjekk om du ikke har info om dette. Sikkert nye tetninger i gaffelen og. Og muligens nye bremseslanger. Jeg ville sakt ca 10000 og 15000 om du er heldig. Jør noen dette får man en bra mc får drøye 20000kroner.
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

MrTveit skrev: 05 des 2023, 22:28
dypen skrev:Hva tenker du selv og hva forventer du å få …

Den har blitt over 30 år, vil den være attraktiv for en hobby mekaniker? Sette sykkel på verksted for å få den i bruksstand vil nok de færreste på grunn av pris.

Slik jeg leser det du skriver så er det rep objekt. Går dårlig, ruser på turtall, «justere forgassere» uten att sykkel har vært brukt over lengre tid vil si full gjennomgang av gassere. Batteri, service, bensintank, dekk, pluss alt det som dukker opp når du starter på service og rep.
Er usikker på hva jeg kan få. Sitter langt inne å vurdere å selge, for det er absolutt ikke noe jeg må :) det som er grunnen til at jeg vurderer å selge er at jeg har ikke tid til hverken bruk eller reparasjon pr nå, den fortjener å bli kjørt :)

Batteri, justere / sjekke / overhale forgasser og nye dekk så er jeg sikker på at den går som ei kule. Ikke noe feil med tank i dag, den er tettet. Service på sykkel er noe som uansett må gjøres , uansett tilstand. Over 30 år er i utgangspunktet ikke noe problem, men ja den trenger en sjekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Siden du ikke er kim på å selge ville jeg beholdt den, det du får utgjør lite den tar minimalt med plass samt verditap er det ikke snakk om, hvis det skjer noe vil det bare gå en vei som er oppover.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1822
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av pingvin »

Første sykkelen hadde var en 1987 GSX600F, slett ikke verst sykkel og bulletproof mekanikk :D Og nydelig girkasse trengte bare tenke tanken så smatt den i neste gir, egentlig dumt på første-sykkel da siden vært slurvete med å være bestemt nok på andre sykler noe som kostet meg mange bom-giringer...

Bilde

Ikke begrep om hva verdt, solgte vel denne for rundt 35.000,- i 2002 tenker jeg.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av mekkern »

Med fare for å være en "partypooper": :redface

Sykkelen trenger mer enn "en sjekk" før den får noen verdi-her snakker vi dekk ventilsjekk/shims ev innsugsgummier og deler til forgasserene pluss synkronisering og justering av disse-smøring av lagre -fullstendig demontering av bremsesystem og rengjøring-bremseslanger og ev andre deler. Den gugga du helte i tanken-er den kompatibel med dagens etanolholdige drivstoff?-hvis ikke er det ennå en del som vil svikte etter kort tid med 95oktan.sykkelen bør uansett ikke annet enn i nødsfall på tur påfylles 95oktan.

Driver med en eldre CB750K nå og der er det snakk om 5000kr bare i bremsedeler-ikke slanger og skiver engang.
Strekke opp en gammel sykkel som ikke har vært i bruk eller blitt servet på noen år kan kjapt bli dyrt.
Setter man det bort blir summen høyere enn verdien-som i utgangspunktet ligger rundt 10-15000kr i grei stand-nei disse syklene blir aldri noen gullgruve heller.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Det var ett veldig ærlig svar til trådstarter @mekkern Mitt første innlegg her var ett forsøk på å antyde det samme. Jeg gjorde meg noen tanker da @Omdal summerte sykkel og påkost men unnlot å kommentere. Selv kjøper jeg en del mc deler og sjekker priser men du kommer ikke langt med en billig oljekanne, deler er heller ikke hyllevare til alle motorsykler.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

mekkern skrev:Med fare for å være en "partypooper": :redface

Sykkelen trenger mer enn "en sjekk" før den får noen verdi-her snakker vi dekk ventilsjekk/shims ev innsugsgummier og deler til forgasserene pluss synkronisering og justering av disse-smøring av lagre -fullstendig demontering av bremsesystem og rengjøring-bremseslanger og ev andre deler. Den gugga du helte i tanken-er den kompatibel med dagens etanolholdige drivstoff?-hvis ikke er det ennå en del som vil svikte etter kort tid med 95oktan.sykkelen bør uansett ikke annet enn i nødsfall på tur påfylles 95oktan.

Driver med en eldre CB750K nå og der er det snakk om 5000kr bare i bremsedeler-ikke slanger og skiver engang.
Strekke opp en gammel sykkel som ikke har vært i bruk eller blitt servet på noen år kan kjapt bli dyrt.
Setter man det bort blir summen høyere enn verdien-som i utgangspunktet ligger rundt 10-15000kr i grei stand-nei disse syklene blir aldri noen gullgruve heller.
Er helt lov til å si sin mening, og ja, det kan være flust av ting som går åt helvete på sikt. Sånn er det med ting som ikke er helt nytt :)

Om den gugga fra Gasolin takler 95 har jeg ingen ide om, men det regner jeg med da jeg tror de vet hva de driver med. Om det da er tatt høyde for den nye bensinen tviler jeg på, så da må vi nok til 98oktan isteden. Det gjelder vel for de fleste eldre motorer.

Gullgruve har jeg ingen tru på at det er, om det blir det er jeg vel også skeptisk til.

Men i følge ditt råd, slik jeg forstår det, så har jeg 250kg med skrapjern i garasjen som omtrent ikke engang en gjenvinningsstasjon vil ta i mot. Må helt sikkert betale også.

Spørsmålet var om hva man kunne muligens få for sykkelen i den standen den er nå, siden dette er en MC gruppe som har levd i mange år så hadde jeg håpet på at det kom noe annet en oppgulp at det bare er noe drit.

Ja jeg kunne formulert meg på en helt annen måte « 92 modell veteransykkel selges til en som brenner for 90tallet……. 11 lag med klarlakk, trenger litt vedlikehold for å få den i bra stand, men er du kyndig så er ikke dette noe problem …. +++»

Jeg valgte en kort tekst som fokuserte på et par feil, isteden for å smøre tykt på som endel selgere gjør.

Uansett så skal du få slippe å kjøpe, for jeg har ikke lagt den til salgs :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Det er ikke bestandig like lett å diskutere på ett forum som når du sitter «face to face». @Omdal anslo 10 - 15k som er ett bra utgangspunkt. Det ligger en tilsvarende på finn.no men den har også forgasser problemer og høy pris.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

dypen skrev:Det er ikke bestandig like lett å diskutere på ett forum som når du sitter «face to face». @Omdal anslo 10 - 15k som er ett bra utgangspunkt. Det ligger en tilsvarende på finn.no men den har også forgasser problemer og høy pris.
Du har så rett :) Omdal svarte på det jeg spurte om, det settes pris på. Har skrudd såpass mye at jeg veit ting koster. Men det å indikere at det bare er å kaste har jeg liten sans for, nei det ble ikke skrevet direkte :)

Som sagt derfor jeg stilte er spørsmål her, pga kompetansen til mange av medlemmene her. Kunne spurt på Facebook isteden, men da hadde jeg i hver fall ikke fått er konstruktivt svar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

På FB er det mest oppgulp og veldig sjelden du får gode svar med noen få unntak.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

dypen skrev:På FB er det mest oppgulp og veldig sjelden du får gode svar med noen få unntak.
Spot on :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 706
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Bosted: Carten Island
Kontakt:

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av SveinHa »

MrTveit skrev: 06 des 2023, 21:11Men det å indikere at det bare er å kaste har jeg liten sans for,
Det var vel ikke akkurat det som ble skrevet men mekanisk leamikk som er gammelt, har stått lenge og har en del kjente feil må prises deretter...

Jeg kjøper ofte bil, båt eller andre ting som har større mangler men da MÅ prisen være slik at jeg i alle fall har en rimelig sjangs til å gå i null, altså at prisen jeg i utgangspunktet betaler pluss nødvendige deler og en rimelig sum for arbeid ikke overstiger det en tilsvarende sak som er i orden koster...

Det hender jeg tjener greit på disse prosjektene (selv om jeg ALDRI kjøper et prosjekt for å tjene men for å bruke) men jeg er nok redd jeg ligger alt for nær null på de fleste...

Vedr den aktuelle sykkelen så våger jeg ikke å antyde noen pris for det er et marked jeg kjenner alt for dårlig...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av mekkern »

Om du vil tolke svaret mitt på den måten du har gjort så ok. Hvis det er en sykkel en har lyst til å beholde og gidder å fixe på den så er det helt ok.men som jeg sa det ligger rundt 10-15tusen for slike sykler.Tro at sykler går for utropspris på Finn?-skjelden.
Nei-jeg har nok gamle sykler som er mer verdt for meg enn markedet vil gi,så den kan du beholde for min del.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

mekkern skrev:Om du vil tolke svaret mitt på den måten du har gjort så ok. Hvis det er en sykkel en har lyst til å beholde og gidder å fixe på den så er det helt ok.men som jeg sa det ligger rundt 10-15tusen for slike sykler.Tro at sykler går for utropspris på Finn?-skjelden.
Nei-jeg har nok gamle sykler som er mer verdt for meg enn markedet vil gi,så den kan du beholde for min del.
Hei, det klarte du i utgangspunktet å poengtere i første setning at den var verdiløs. Derav mitt svar.

«Sykkelen trenger mer enn "en sjekk" før den får noen verdi»

Som jeg sier, har har full forståelse at det kan koste litt å få den tipp topp, men var mest på jakt etter om noen viste ca verdi pr nå. For meg så kan den godt stå i mange år til, men kunne være at noen kunne vært interessert og at noen hadde noe erfaring med den type sykkel. Ikke trenger jeg pengene og ikke trenger jeg plassen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av mekkern »

I dagens samfunn er summer under 20000kr ikke å regne for vesentlig verdi.Heller ikke for kjøretøy.(sett i litt perspektiv da folk ukritisk kjøper ukjente bilmerker på strøm til 5-900tusen++)

Med verdi så mener jeg i forhold til de som er ok og fungerer tilfredstillende-gjør den det? hvis ikke må det fixes på så den blir brukbar-ingen andre enn eierene gidder å gjøre det gratis.når tilstanden er som normalt vil en få markedspris.
En kjøper vil vurdere verdien av et kjøretøy som ikke funker mot et kjøretøy som funker og hva dette kan koste med ukjent tilstand for kjøper.
Denne verdien kan være fra meget lite til nærmere ca fungerende sykkel-avhengig av kjøpers vurdering av tilstanden.

Fryktet i høst større påkost på en Honda CBR1000F som jeg har og dens salgsverdi og kom frem til at hvis feilen var det jeg fryktet så hadde jeg kastet den (500kr i vrakpant) enn å brukt mange tusen og mange timer på en sykkel med markedsverdi ca12-15000kr.men dog en del affeksjonsverdi.
Slapp med skrekken og noen timer med arbeid.

Så derfor vil jeg si at det er eiers verdi og kjøpers verdi-ikke alltid de stemmer helt overens-spesielt ikke på gamle 2hjulinger.
Men på gamle mopeder og mopeddeler er det fortsatt ville tilstander.. :knegg
Takk for meg og god natt. :sleepy
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1187
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av Domino »

Det er vel med gamle motorsykler som med gamle biler: Bruksverdien overstiger salgsverdien med god margin.

Brigg
Innlegg: 250
Registrert: 11 aug 2023, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha XVZ 12 Venture Royale 1985

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av Brigg »

MrTveit skrev: 06 des 2023, 23:04 Ikke trenger jeg pengene og ikke trenger jeg plassen.
Såfremt du ikke helt har mistet interessen for å kjøre MC er vel det beste da å beholde sykkelen.
MrTveit skrev: 06 des 2023, 21:11
Har skrudd såpass mye at jeg veit ting koster.
Da har du jo mulighet til å fikse de tingene som må fikses på sykkelen etterhvert som du får tid til å gjøre det. Sett opp en plan for når sykkelen skal være ship shape og ta et delprosjekt av gangen feks hver vinter dersom det er da du har mest ledig tid.
MrTveit skrev: 05 des 2023, 17:47
-ikke vært i bruk siste 6-7 år pga barn og ikke tid til rep.
Min erfaring er at barn veldig fort blir ungdommer. Og da får du plutselig oppdrag med å være ledsager ved øvelseskjøring på lettsykkel eller moped. Og da vil sykkelen være grei å ha. Så et tidsperspektiv på når sykkelen bør være ferdig vedlikeholdt kan være når den eldste blir 15.
Trondheim
'85 Yamaha XVZ 12 Venture Royale

Tidligere tohjulinger verdt å nevne:
'83 Tempo Panter 50
'76 DBS Apache med speedometer og blinklys

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7070
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av dypen »

Gode råd :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Brigg skrev:
MrTveit skrev: 06 des 2023, 23:04 Ikke trenger jeg pengene og ikke trenger jeg plassen.
Såfremt du ikke helt har mistet interessen for å kjøre MC er vel det beste da å beholde sykkelen.
MrTveit skrev: 06 des 2023, 21:11
Har skrudd såpass mye at jeg veit ting koster.
Da har du jo mulighet til å fikse de tingene som må fikses på sykkelen etterhvert som du får tid til å gjøre det. Sett opp en plan for når sykkelen skal være ship shape og ta et delprosjekt av gangen feks hver vinter dersom det er da du har mest ledig tid.
MrTveit skrev: 05 des 2023, 17:47
-ikke vært i bruk siste 6-7 år pga barn og ikke tid til rep.
Min erfaring er at barn veldig fort blir ungdommer. Og da får du plutselig oppdrag med å være ledsager ved øvelseskjøring på lettsykkel eller moped. Og da vil sykkelen være grei å ha. Så et tidsperspektiv på når sykkelen bør være ferdig vedlikeholdt kan være når den eldste blir 15.
Denne likte jeg godt, absolutt ingen dårlig ide. Da har jeg 7 år på meg ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

MrTveit
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2013, 16:24
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 750F

Re: GSX750F 92 modell

Legg inn av MrTveit »

Domino skrev:Det er vel med gamle motorsykler som med gamle biler: Bruksverdien overstiger salgsverdien med god margin.
Der har du nok helt rett. For ja, den er langt i fra ny :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar