AJ skrev: ↑05 feb 2019, 23:15
Helt grei som første sykkel for de som vil utforske MC-livet før de legger en haug med tusenlapper på bordet før de vet helt sikkert om dette er det de vil.
Ikke umulig at den som slår til får mye glede av denne sykkelen i flere år. Mye MC-moro for lite penger

.
Det var faktisk slik jeg tenkte selv når jeg kjøpte denne. Det er noe med det å utforske litt selv uten at en har tømt lommeboken heeelt

Kjempe førstegangs sykkel eller sykkel for dem som liker å sitte godt og som liker å mekke litt selv av og til
Bjerknez skrev: ↑06 feb 2019, 07:25
Det er neeeesten så jeg fikk lyst til å kline til faktisk. Litt usikker på den skjevheten du snakker om derimot...
På en såpass gammel sykkel så er ikke det kosmetiske det viktige for meg, men det tekniske. Hadde egentlig vert en god nummer to sykkel (herjesykkel)...
Det at den har overlevd lange turer nylig og har gått 50k kilometer ser jeg på som et pluss.
Men jeg er også klar over egne svakheter rundt det å skru og da blir det vel uansett feil å kjøpe en såpass gammel sykkel, selv om prisen er god
Men du herre skaper! Har du gjort såå mye jobb med sykkelen og IKKE byttet kanona (eksospotta)? Imponerende
Det at jeg ikke har byttet eksospotta er egentlig litt overraskende. Det har jo vært sååå mye kjekk lesing av flott lyd, god effekt osv osv her på forumet i mange år. Men ja. Det er en kjekk og rimelig sykkel. Det er jo ikke et must å kunne mekke, men helt klart en fordel på en eldre sykkel. Det er jo "bare" å levere den inn å betale en formue i små justeringer fra tid til annen på verksted.
Men hadde aldri mekka selv på sykkel før jeg kjøpte denne. Men det er noe med å bytte olje, oljefilter, blinklys, bremsevæske ect ect selv. Justere kjedet. På nordkapp turen måtte jeg stoppe å justere kjedet når det ble godt og varmt. Hadde jeg ikke mekka, hadde jeg ikke visst hvordan en gjorde det hehe Eller hvilket verktøy en trengte
Du har jo en sykkel som helt klart er laget for å "herje" med du? Du er jo ute og herjer fra tid til annen i noen fine svinger....
kjellv skrev: ↑06 feb 2019, 07:38
Sykkelen har i hvertfall fått "bestått" når det gjelder langturegenskaper! Det går nesten ikke an å glemme returen fra Nordkapp. Det var i nærheten av nonstop fra Nordkapp til Sandnes. Ikke alle sykler det er mulig å sitte i salen i så mange timer på så kort tid.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det er den helt klart. Bestått med sto B. Klart at føreren er noe i overkant engasjert er jo helt klart også en faktor for å sitte lenge på sykkelen. Men den turen uten problemer med sykkelen. Eller litt "simmer ring" service hos et godkjent magisk flott verksted i Molde

. Så ble turen som en drøm
kgjersda skrev: ↑06 feb 2019, 08:28
Som tidligere eier av en FZS 600 kan jeg varmt anbefale en slik sykkel til potensielle kjøpere

Trofaste maskiner uten tull.
Ja der sier du også noe. Maskinen er en flott yamaha 4er som maler like flott hver gang den starter. Resten av sykkelen er enkel og grei å ha med å gjøre. Tross alt, den er 21 år. Uten at det merkes.
Nei stemmer et. Det er den delen. Den kan jo også bestilles ny om det var det. Jeg har gjort et lite forsøk på å rette den opp. Det hjalp veldig. men er en justering til som til for å få alt på G. Kanskje det er en kjekk jobb for neste mann?
Når det er sagt. Bildene over er tatt med denne "Skeivheten" så det er ikke veldig alvorlig som du ser.
Haa skrev: ↑06 feb 2019, 16:53
kgjersda skrev: ↑06 feb 2019, 08:28
Som tidligere eier av en FZS 600 kan jeg varmt anbefale en slik sykkel til potensielle kjøpere

Trofaste maskiner uten tull.
Jeg er også tidligere eier av en 1998 FZS 600 som anbefaler denne på det groveste. Overraskende komfortabel på langtur!
Ja, det er noe som de fleste sier etter å ha eid en. God på langturer. Håper den har maaange flotte tur å på veiene videre. Det fortjener den og neste eier
Takk for mange gode tilbakemeldinger
Elruts