2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Her kan du legge ut salgsannonse på sykkelen din.
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Olav K »

Var vel FSVA som tipset om Speed Twin istedet for Bobber.
Og jeg kan knapt være mer enig, jeg har kjørt begge.
Bobbern er kul den.. en liten tur til pølsekiosken.
Begrenset nedlegg, lite og ingen mulighet til bagasje, og sittestillingen passer iallefall ikke 40milsetapper på Den Store Sommerturen, da du får en ganske strukket sittestilling.

Street Twin derimot er i praksis en Thruxton med høyt styre og mer normal sittestilling.
Supert dreiemoment, og draget er herrrrrlig.

Klart, ikke som S1000Ren, når du passerer 150, men hvor ofte kjører vi egentlig såpass fort her på berget?

Bagasjemulighet så mye du gidder og trenger, det er lett å ta imot støt med beina, du kan tilogmed stå og kjøre litt når rumpa er trøtt.

Unn deg selv en prøvetur før du bestemmer deg :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Snikendeugle »

Om du liker BMW og S1000 motoren godt vil vel S1000XR være et tålelig bra alternativ?
Med mindre du teller denne som "traktor" da. Det er vel mer en høy sportstourer i mine øyne.

Jeg klarer ikke å se for meg hvordan Triumph Bonneville Bobber på noen måte vil være god for ryggen sammenlignet med sykler som baserer seg mer på god forankring med benene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

tunmag
Innlegg: 39
Registrert: 25 mai 2015, 11:08
Motorsykkelen din: Husqvarna SMR511
Sted: Ryfylke

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av tunmag »

Prøvd SuperDuke og sittestillingen der? Der sitter en rett opp og ned og har en sinnsyk motor til rådighet :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 23 jul 2019, 21:24 Var vel FSVA som tipset om Speed Twin istedet for Bobber.
Og jeg kan knapt være mer enig, jeg har kjørt begge.
Bobbern er kul den.. en liten tur til pølsekiosken.
Begrenset nedlegg, lite og ingen mulighet til bagasje, og sittestillingen passer iallefall ikke 40milsetapper på Den Store Sommerturen, da du får en ganske strukket sittestilling.

Street Twin derimot er i praksis en Thruxton med høyt styre og mer normal sittestilling.
Supert dreiemoment, og draget er herrrrrlig.

Klart, ikke som S1000Ren, når du passerer 150, men hvor ofte kjører vi egentlig såpass fort her på berget?

Bagasjemulighet så mye du gidder og trenger, det er lett å ta imot støt med beina, du kan tilogmed stå og kjøre litt når rumpa er trøtt.

Unn deg selv en prøvetur før du bestemmer deg :prf
Dette var faktisk noen veldig gode innspill :thumleft

Jeg har hørt en del si at Bobber ikke er noen langtur sykkel. Mulig du har rett i det. Jeg har bare prøvesittet den og den virket vertfall behagelig da... altså sammenlignet med min egen. Bagasjemuligheter får man med Bobbern. Tøffe sidevesker i skinn som rommer mer enn nok til å pensjonere kriega veskene. Hovedproblemet mitt med Bobbern er tank kapasiteten...

Speed Twin har enda mer moment og gamp enn Bobbern og er nok som du sier morsommere å kjøre aktivt. Prisen er heller ikke avskrekkende. Men jeg synes utseendet på denne blir litt tam. Spesielt bakparten. Den blir liksom veldig "klassisk". Smalt bakhjul, en litt simpel eksos og i det heletatt litt kjedelig. På utseendet synes jeg Bobbern brillierer.

Men jeg merker faktisk at det å eie en cruiser lignende sykkel igjen vokser på meg. Jeg savner litt godlyden av en twin med skikkelig beåkepotte. Den første cruiseren jeg hadde var en 1300cc med 80 HK`er og 112NM. En artig sak, men den var for tung og girkassa veldig "klunk klank". Upresis, men ekte. Jeg vil nok ha noe som er litt mer sofistikert. En 1200 med flere hester, samme moment og ca. 80 kg. Lettere vil jeg tro er en morsom opplevelse.

Speed Twin har alt jeg er ute etter, men desverre sybes jeg den ser litt kjip ut fra salen og bakover. Jeg vet ikke hva, men jeg liker bare utseendet til Bobbern mye bedre. Men så har jo også utseendet i seg selv lite å si hvis det andre ikke stemmer... :sk?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26 Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.

Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.

Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.

Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...

Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 24 jul 2019, 22:57
Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26 Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.

Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.

Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.

Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...

Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel
Motoren i MT09 har jeg alltid likt. Har prøvd den flere ganger. Utseende på XSR (ikke XRS) treffer meg også mer. Saken er den at den dagen jeg har valgt sykkel, så er det fint lite av negativitet som biter på. Det være seg om den blir kaldt rema 1000 eller andre ting.

Men sykkel er ikke valgt ennå. Trolig blir det ikke valgt noe sykkel i år i det hele tatt.

Jeg kjørte en MT09 2014 modell(?) som den gang var ganske ny. Jeg synes hele sykkelen var dritt, untatt motoren. Demperne var helt på jordet og utseendet likte jeg heller ikke.

XSR har demperne i orden og oppleves mer "ekte" og ser bedre ut. Synes jeg. Jeg må ha en sykkel med god sittestilling og morsom motorkarakteristikk. Bimmern blir på en måte kjedelig perfekt. Jeg vil ha noe litt annet. :thumleft

Men jeg har ikke sagt det blir en XSR.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Snikendeugle »

simpson skrev: 24 jul 2019, 22:57
Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26 Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.

Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.

Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.

Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...

Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel
Aldri likt utseendet på MT09 noe særlig, men den sykkelen går virkelig fort i de riktige hender! Jeg og en Triumph Daytona 675 eier måtte virkelig jobbe for å holde tritt med ei dame på en MT09 på banen 😁
Motoren tror jeg ikke det er noen tvil om i hvert fall.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev: 24 jul 2019, 23:08
simpson skrev: 24 jul 2019, 22:57
Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26 Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.

Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.

Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.

Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...

Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel
Aldri likt utseendet på MT09 noe særlig, men den sykkelen går virkelig fort i de riktige hender! Jeg og en Triumph Daytona 675 eier måtte virkelig jobbe for å holde tritt med ei dame på en MT09 på banen 😁
Motoren tror jeg ikke det er noen tvil om i hvert fall.
Jeg synes nesten det er merkelig at den sykkelen kun har 115 HK'er. Nå er ikke motoren det viktigste for min del og det er heller ingen MT09 jeg sikler på. Motor er uansett en ting, kjøreglede noe annet. Med dårlig sittestilling hjelper det lite med 300 HK'er. Kjøregleden blir borte etter kort tid.

Det kommer jo også ann på sjåføren. På norsk landevei spiller uansett motor liten trille. Blir liksom litt som å kjøpe seg en Ferarri for så og posere rundt i byen. Denne bilen er bygget for høye hastigheter og bane. Det samme gjelder også delvis S1000R. Overhodet ingen dårlig sykkel, men når den gir meg ryggplager på tur, så stopper det seg liksom seg selv.

Jeg kommer alltid til og anbefale S1000R til noen som vil ha en rå gatesykkel. Men selv en fjortis med 125cc hadde kjørt dritten av meg på landeveien. En sving med skikkelig dump og jeg sitter klistret i grillen på en bil. Da hjelper det lite med premium sykkel og flotte dempere etc.

Med to prolapser hvor den ene er medfødt og relativt nylig ryggoperert skjønner jeg nå at ryggen ikke blir bedre. Da må sittestilling prioriteres. Sånn er det bare. Da vil jeg nyte turene langt bedre :thumleft

Jølle
Innlegg: 18
Registrert: 08 jun 2017, 18:45
Motorsykkelen din: Honda-Hornet-600-2010

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Jølle »

Kan slå et slag for Xsr, endte opp med en selv på tampen av sesongen ifjor.
Min er oppgradert med Øhlins forran og bak.
Garage metal fargevalget gir hakket høyere kvalitetsfølelse en de andre fargenene da tankdekslene er i aluminium og ikke plast 😁

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Jølle skrev: 25 jul 2019, 10:35 Kan slå et slag for Xsr, endte opp med en selv på tampen av sesongen ifjor.
Min er oppgradert med Øhlins forran og bak.
Garage metal fargevalget gir hakket høyere kvalitetsfølelse en de andre fargenene da tankdekslene er i aluminium og ikke plast 😁
Driver å tester ut konfiguratoren på Yamaha sine sider, men finner ingenting om "garage metal" fargevalg der? Finner ikke noe om Øhlins heller... tror jeg...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Rettelse...

Fant Øhlins, men ikke Garage fargevalget.

Slik ser sykkelen ut etter at jeg har konfigurert den ferdig på Yamaha sine sider.
C9E1A6F0-70C2-467B-A4EC-6CA3E0F70D62.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Jølle
Innlegg: 18
Registrert: 08 jun 2017, 18:45
Motorsykkelen din: Honda-Hornet-600-2010

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Jølle »

Kanskje Garage metal ikke er et alternativ for 2019?

Ser du har gått for samme Akra jeg har, har i tillegg montert bar ends, senket displayet og fått på en tailtidy
LRM_EXPORT_57785438660924_20190716_190327832.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, Tailtidy er et must, men Yamaha har ingen gode løsninger på dette i denne byggeren. Dem har en, men den ser faktisk enda værre ut, hehe.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av kgjersda »

Bjerknez skrev: 25 jul 2019, 12:45 Ja, Tailtidy er et must, men Yamaha har ingen gode løsninger på dette i denne byggeren. Dem har en, men den ser faktisk enda værre ut, hehe.
Du kan montere den med og uten det mellomstykket. Tror faktisk den er godkjent om du monterer heile greia.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, du har kanskje rett i det. Men føler uansett at en tailtidy fra tredjepart er mer minimalistisk. Uansett en smal sak og fikse. Dette er uansett noe jeg setter som et krav før jeg skriver under. Har vertfall klart det på de syklene jeg har hatt så langt. :)

Altså, jeg kjøper selve kittet selv, men dem monterer uten vederlag. Koster dem en liten time. Kanskje enda mindre også.

Har snakket med Speed MC. Dem har en R NineT Urban GS med knastedekk som jeg kan prøvekjøre. Ikke helt lik den jeg sikler på, men motoren og sittestilling er lik. Mulig jeg tar turen bort i løpet av helgen slik at jeg kan ta den ut av listen hvis ikke førsteinntrykket imponerer meg.

De andre to, Speed Triple og XSR har jeg kjørt. Dog den gamle Speed Triplen. Den nye har jo rundt 30HK'er mer enn den gamle modellen, samt mer moment. Jeg klarer ikke helt å huske hvordan sittestillingen var på Speeden, men det koster meg bare en kjapp tur opp på Graarud motor. :)

Svar