Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av AJ »

Snekker.edvin skrev: 25 jun 2018, 17:56
AJ skrev: 25 jun 2018, 17:38
xyvind skrev: 25 jun 2018, 12:19 Jeg trenger også noe enkelt. Men viktig at Bluetooth kan henge med en oppdatert iPhone. Og viktig at jeg kan lade på farten fra sykkelens USB. Ser ut som denne kun kommer med vegglader? Hva ligger settet på i pris? >snip<
Trolig ikke oppdatert for iPhone. Og ikke mulig å lade under kjøring, enhetene har kun tilkoblingsmulighet til medfølgende vegglader.
Dermed ikke aktuelt siden i hvert fall helt sikkert et av dine to kriterier ikke oppfylles.
BT finns i iPhone også. Noen ganger er det litt vanskelig å koble. Alt er mulig
Jeg er en mobil.tlf. analfabet i utgangspunktet og har enda mindre peil på iPhone så dette vet jeg ingenting om... :redface
Altså om iPhone kan kobles til eldre ScalaRider Teamset PRO eller ikke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Snekker.edvin »

AJ skrev: 25 jun 2018, 18:06
Snekker.edvin skrev: 25 jun 2018, 17:56
AJ skrev: 25 jun 2018, 17:38
xyvind skrev: 25 jun 2018, 12:19 Jeg trenger også noe enkelt. Men viktig at Bluetooth kan henge med en oppdatert iPhone. Og viktig at jeg kan lade på farten fra sykkelens USB. Ser ut som denne kun kommer med vegglader? Hva ligger settet på i pris? >snip<
Trolig ikke oppdatert for iPhone. Og ikke mulig å lade under kjøring, enhetene har kun tilkoblingsmulighet til medfølgende vegglader.
Dermed ikke aktuelt siden i hvert fall helt sikkert et av dine to kriterier ikke oppfylles.
BT finns i iPhone også. Noen ganger er det litt vanskelig å koble. Alt er mulig
Jeg er en mobil.tlf. analfabet i utgangspunktet og har enda mindre peil på iPhone så dette vet jeg ingenting om... :redface
Altså om iPhone kan kobles til eldre ScalaRider Teamset PRO eller ikke.
Kan kobles. Unntatt eldre iPhone (3.4..

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Takker for innspill. Jeg vet veldig godt at det er Bluetooth i iPhonen. Nå må vi holde tunga rett i munnen her og det ser ikke ut som det litt eldre Scala-settet til AJ kan lades med USB «on the go» nei. De Kina-greiene funker nok de, men jeg har ikke tid til å bestille noe. Tror ikke jeg hadde gått for det uansett.
Kanskje jeg bare må kline til på en av de nyere Scala-variantene fra forhandler. Tenker på det et par dager

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av FredrikE24 »

Se også på Sena, dog ikke direkte kompatible å pare mot Cardo. Må gjøre det via BT.

Hvilken hjelm har du?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

FredrikE24 skrev:Se også på Sena, dog ikke direkte kompatible å pare mot Cardo. Må gjøre det via BT.

Hvilken hjelm har du?
Ser ut som Sena koster litt mer enn Cardo. Er det noe forskjell? Jeg kjører sjelden med passasjer, og dessuten ser jeg bare på et enkelt sett til meg selv. Så det er vel stort sett for å ha muligheten til å høre på musikk fra Spotify eller radio fra telefonen, bruke Google Maps med instruksjoner fra mobilen etc. Tror ikke jeg gidder å koble meg opp mot andre hvis jeg kjører sammen med noen en liten tur heller. Da må det i så fall være veldig viktig at vi skal kunne snakke sammen.
Så jeg burde kanskje gå for det settet med best lyd? Noen som har noen meninger om lyden på de forskjellige?

Edit: har en SHOEI NXR.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Dansekris »

Jeg er fornøyd med min Sena 10S. Den kan lades i farta!

Har ikke prøvd andre modeller, men lydkvaliteten kan jo ikke sammenlignes med ørepropper. Jeg gidder ikke å høre på musikk, men bruker den til GPS, telefon og oppkobling med kompis som har samme modell.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av FredrikE24 »

Siden du kjører Shoei kan kanskje et Cardo SHO-1 kit være innafor? Jeg liker ikke de kladdene man spenner fast til hjelmkanten. Veldig glad for at knappene mine er integrert. Jeg bytter låter, justerer volum, veksler mellom tale, streaming, radio etc. Under kjøring vha. enkel betjening.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Flattop »

Cardo Packtalk lades i farta.

Har den og er fornøyd. Spesielt siden den kan kobles opp mot andre merker. Det gikk ikke før i tiden, da kunne en stort sett kun snakke "innen familien"
Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Packtalk - hvor får jeg kjøpt den billigst mulig over disk? Hva skiller den fra Freecom 4? Jeg synes Freecom 4 ser ut som et bra valg?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Er ikke så opptatt av avansert bike-to-bike-teknologi. Trenger solid Bluetooth-oppkobling til telefonen og best mulig lydkvalitet. Packtalk blir nok litt overkill. Tror jeg må vurdere Freecom 4.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

"Intercomen" G9x har jeg hatt nå i fem år og den begynner nå å kødde litt. Jeg bruker den kun til å streame musikk fra telefonen samt få veivisninger på øret. Det funker den bra til. Talekommandoene går meg på nervene enkelte ganger da den missforstår ofte, men den duger. Lyden er helt OK hvis man konfigurerer høytalerene riktig.

Det blir nok til at jeg prøver et annet merke ved neste korsvei og siden jeg muligens kommer til å kjøpe meg ny hjelm om ikke så lenge så gidder jeg ikke å styre med installasjon av intercom før ny hjelm er kjøpt.

Interphone F5 med Pro Sound er nok den som frister mest for min del, hvis jeg ikke kjøper Schuberth C4 Pro som har innebygget intercom. Orker uansett ikke å rote med det før ferien.

EDIT:
G9x begynte å kødde det til i fjor sommer etter turen fra Bartebyen til Molde. Den tålte ikke 4-5 timer i massiv og konstant regn. Da begynte den å slå seg av og på som den ville. Den ble egentlig bra igjen når den tørket, men jeg synes det har gått ut over talekommendoen da den missforstår mye fortere nå enn før. Kan være at ho kjerringa som skal lystre ordre ble litt grinete på meg, for jeg var ikke mye fin i språket på denne turen.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Kan jo bare være dialekta di som er vanskelig å forstå? Da kommer den ihvertfall til å slite med min avslepne moldenser.
Interphone blir for kostbart for meg i denne omgang. Tror jeg har lagt min elsk på Freecom 4. Da får jeg top of the line teknologi til rett under 2K. Med ørepropper i ørene og litt volum på com’en så blir det vel helt ok??

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Kan jo bare være dialekta di som er vanskelig å forstå? Da kommer den ihvertfall til å slite med min avslepne moldenser.
Interphone blir for kostbart for meg i denne omgang. Tror jeg har lagt min elsk på Freecom 4. Da får jeg top of the line teknologi til rett under 2K. Med ørepropper i ørene og litt volum på com’en så blir det vel helt ok??

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Stian87 »

Jeg ble anbefalt Sena 10U da jeg kjøpte min Shoei hjelm, så om du også har det kan det være noe. Intercomen er koblet trådløst (tipper BT) til en liten spak du kan feste på styret og gi kommandoer med. Vet ikke hvordan koblingen er mellom telefon.

Jeg for min del kommer nok til å gå for Hantek Pro Communitor etter anbefalning fra Toven. Fordel å redusere mest mulig støy.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 26 jun 2018, 11:12 Kan jo bare være dialekta di som er vanskelig å forstå? Bilde
Rett og slett dypt såret... :sorry

Svar