Endelig en liten tur

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Svar
Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Endelig en liten tur

Legg inn av Baffin »

Da ble det tid til en liten rundtur med mc. :twothumbs:

Turen gikk til Sjusjøen fulgte så Birkebeinerveien over til Stor-Elvdal og opp til Tolga for overnatting.

Dagen etter sto Røros på programmet med en tur på museet og en spasertur blant den gamle bebyggelsen, her ligger det fredede hus som perler på en snor.
Jeg ville videre inn i Sverige for se hva Svenskene en gang rappa fra oss, og jeg vil med en gang si: dette bør vi ta tilbake!
Paul McCartney synger: Give Ireland Back To The Irish, jeg mener vi bør si det samme om Härjedalen, :crazy: den bør bli norsk igjen, et flott landskap.

Distriktene domineres av fjell og skog, Herjedalen ligger over 500 meter over havet. Her ligger også Sveriges høyeste bebodde bygd Högvålen som jeg kjørte igjennom.
Dro på videre ned til Stöten i Sälen hvor jeg overnatta, men verre til mygg høl har jeg aldri opplevd,
her var det om å gjøre å komme seg fortest mulig inn i teltet og det samme om morran, pakke fort ned og komme seg av garde.

Kjørte gjennom Trysil og ned til Rena, hadde lyst til å se hvordan det så ut her på sommer’n jeg hadde jo bare opplevd Rena vinterstid og da med startnummer på brystet.

Videre gikk turen gjennom Hamar og Gjøvik før turen endte hjemme i Valdres og 112 mil var unnagjort.

Avreise hjemmefra
Bilde

Birkebeinerveien
Bilde

Birkebeinerveien
Bilde

Birkebeinerveien
Bilde

Bilde

Stor-Elvdal Cross har bane I Tresen 5 km fra Koppang sentrum
Bilde

Overnatting Tolga
Bilde

Fra Rørosmuseet
Bilde

Rørosmuseet
Bilde

Jeg har en svakhet for gml. hus
Bilde

Bilde

Bilde

Mange fine strekker for litt pådrag
Bilde

Jeg hadde ingen ting å tolle bare to bokser Aas øl
Bilde

Hytte med litt særpreg
Bilde

Bilde

Møtte store flokker flere ganger
Bilde

Bilde

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Endelig en liten tur

Legg inn av Sprint »

Fine bilder detta Baffin,ser ut til å være en flott tur.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Endelig en liten tur

Legg inn av Baffin »

Sprint skrev:Fine bilder detta Baffin,ser ut til å være en flott tur.
Takk for det, er det fint vær så blir det som oftest fin tur.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Seanah83
Innlegg: 37
Registrert: 11 jul 2016, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki gpz 500s

Re: Endelig en liten tur

Legg inn av Seanah83 »

Åh så fint :) Røros er så vakkert!

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Endelig en liten tur

Legg inn av E-strom »

Baffin skrev:...jeg mener vi bør si det samme om Härjedalen, :crazy: den bør bli norsk igjen, et flott landskap....
Vi trøndere har jo for lengst begynt å snakke om "Øst-Trøndelag", og holder nå på å kjøpe Jämtland tilbake bit for bit.
Det tar litt tid når vi skal kjøpe eiendom for eiendom, men det vekker nesten ikke oppmerksomhet sammenlignet med det gammeldagse alternativet :lol
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Endelig en liten tur

Legg inn av Baffin »

E-strom skrev:
Baffin skrev:...jeg mener vi bør si det samme om Härjedalen, :crazy: den bør bli norsk igjen, et flott landskap....
Vi trøndere har jo for lengst begynt å snakke om "Øst-Trøndelag", og holder nå på å kjøpe Jämtland tilbake bit for bit.
Det tar litt tid når vi skal kjøpe eiendom for eiendom, men det vekker nesten ikke oppmerksomhet sammenlignet med det gammeldagse alternativet :lol
E-strom, forstår jeg deg rett så drar dere denne kommune/fylkessammenslåinga litt lenger enn det vi gjør her i fjellheimen hos meg. :prf

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Svar