2016-sesongen

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Svar
Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

2016-sesongen

Legg inn av erik m »

Jawaen har stått i hele sommer - kom så langt at jeg fikk kjøpt nytt, nydelig originalt sete i lysebrunt skinn, skifta bensin på tanken (3% oljeblanding, skiller seg i vinterlagringa) - men så kom plutselig snøen. Ja ja, neste år...
[
Men så blei det desto flere turer med bimmern! Tre ganger blå-grøna vegen til kombinerte bade- og harryturer til Stømstad og øyene uttafor - svingete veier nesten uten trafikk på hele ruta, flotte dagsturer!
Så med ei venninne til Modum, koboltgruvene, Kittelsen og Blaafargeværket. Også her unngikk vi hovedveiene.
2016 BLÅFARGEVERK2.jpg

Og en tur til Langedrag med en kompis, med besøk inn i ulvegården. Hallingdal og svingene opp fra Nesbyen - bærre lekkert!
2016ulv (7).jpg
(får ikke rotert bildet)


I 2017 har jeg først og fremst en tur til Keukenhof i begynnelsen av mai på agendaen. Skal overleve vinteren med drømmen om turen nedover ofr å møte våren: den gamle østjydske hovedveien til Slesvik, så krysse vestover til Grüne Küstenstrasse, oferga over Elbe ved Glückstadt og videre ned gjennom Friesland. forventer sol, lite trafikk, masse svinger og trær og blomster i fullt flor hele veien!
2016ulv (2).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: 2016-sesongen

Legg inn av erik m »

20160817_192108.jpg
Ja, glemte jo nesten turene til Grava! Svigersønn med sin Harley og datterdatter på ni bakpå bimmern min. Hun ble behørig imponert, og etterpå til Norges største og beste is på Nesset - i år fikk de softis med jordbærsmak!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: 2016-sesongen

Legg inn av erik m »

Og i morgen ruller vi inn på Kielferga...

Svar