Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av pekle »

Olav K skrev: 04 aug 2020, 11:34 ...rygget oss like greit rett over ende.
Bilde
Først knuste han litt av Ståle sin sykkel, som igjen falt over meg.
Dette burde være første praktiske applikasjon for selvkjørende biler - skal man rygge gjør bilen det for deg. Med mulighet for å taste inn en kode for å overstyre ved enkelttilfeller kanskje, for de som har tatt førerkort klasse BR (Bil+Rygging)

Bra GS er bygd for å ligge på siden da...

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Sakkle »

Olav K skrev: 04 aug 2020, 11:34 På Beitostølen (på vei hjem, søndag) stoppet vi for å diskutere rutevalget videre.

Med så små nette sykler, er det jo ikke lett å få øye på oss, så en jævla kinamann rygget oss like greit rett over ende.
Bilde
Først knuste han litt av Ståle sin sykkel, som igjen falt over meg.
Flaks for kinamannen at jeg satt fast under GSAen, ellers hadde jeg/vi nok havnet i avisene.
Kunne lugget hjernerystelse på fyren.
Dersom vedkommende var turist fra Kina (usikker på om det er tilfelle) hvordan i all verden fungerer det egentlig med forsikring osv.? Er det forsikringsselskapet til en evt. leiebil som er ansvarlig?

Eller... det er kanskje ditt forsikringsselskap som ordner opp ift. deg og så tar de et evt. krav med motpartens forsikringsselskap?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Olav K »

Nå fikk ikke GSAen min så mye skade, kun en skramme på motorbeskyttelsen. Gidder ikke få det taksert engang.
Den er skikkelig bygget og tåler en tur overende.

Men denne kinamann bodde faktisk i Bergen, så forsikringen ordner opp.

Tigeren var ikke kjørbar etterpå, men vi fikk jukset den sammen, så han fikk kjørt hjem for egen maskin..
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Bjerknez »

Min sykkel ble også rygget på for noen uker siden i Lom. Ble ikke mye skader på min heller da den veltet med styret på en krakk, så den datt ikke helt i bakken. Men jeg har gått over sykkelen med lupe og jeg har skrevet skademelding. Min skal inn på takstering snart. Ikke pokker om en vimmsete gammel kjærring skal slippe unna. Når hun ser regningen så tipper jeg at hun vertfall ser seg om to ganger før hun rygger neste gang.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 04 aug 2020, 11:34 Flaks for kinamannen at jeg satt fast under GSAen, ellers hadde jeg/vi nok havnet i avisene.
Kunne lugget hjernerystelse på fyren.
Haha, det klikket greit for meg også. Eller "klikket" blir litt feil, men du store så irritert jeg blei. Kjærringa som rygget på meg satt å grinte ved bordet etterpå. Hun ringte meg to ganger rett etterpå for å forsikre seg om at jeg ikke var "sinna" på ho. Jeg er bare veldig oppgitt sa jeg, men ringer du en gang til kan det hende jeg faktisk blir sint sa jeg, med litt glimt i øyet.

Ho får lære seg til å stole på ryggesensoren. Når denne piper, så er faktisk sjansen stor for at det er noe som er i veien. Heldigvis for hennes skyld var det sykkelen min og ikke en barnevogn som sto der.

Kanskje jeg skulle lugget jernrystelse på ho ja... :lol :lol :lol :lol :lol

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av 45316 »

Sett bort i fra skadene, så er det fantastiske bilder. Kribler i høyre hånda tiltross for at jeg kjører RSV.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Dansekris »

Syns vel kanskje at etnisiteten til vedkommende som var uheldig ikke har så mye relevans her...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Bjerknez »

Det er jeg forsåvidt enig i, men samtidig ser jeg ikke noe problem med det som OlavK skrev. For meg en "opplysning" om hvor dem kommer fra. Ikke nødvendig informasjon, men heller ikke noe galt med informasjonen.

Akkurat det samme som når media sier at en eller annen forbryter var av utenlandsk opprinnelse etc.

Det som jeg egentlig enkelte ganger kan synes er like ille er å dra frem rassismekortet alt for tidlig.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Dansekris »

Jepp, men "den jævla kinamannen" trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne er en ufin måte å omtale noen på.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 04 aug 2020, 14:21 For meg en "opplysning" om hvor dem kommer fra. Ikke
Var det ikke Bergen? :roll
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 04 aug 2020, 14:28
Bjerknez skrev: 04 aug 2020, 14:21 For meg en "opplysning" om hvor dem kommer fra. Ikke
Var det ikke Bergen? :roll
Jo, men er vel lett og anta at dem kommer fra Kina når man ser på dem. Helt harmløst spør du meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 04 aug 2020, 14:28 Jepp, men "den jævla kinamannen" trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne er en ufin måte å omtale noen på.
Kanskje ikke så rart når man ble meiet rett ned? jeg mener det er lov og bli litt harm da.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av 45316 »

Er vel ikke veldig rart at han var amper på vedkommende? Dette går i hvertfall i samme kategori som gammel kjærring for min del. Føler vi går mer og mer mot at enhver uttalelse blir tolket i verste mening og krenka/rasismekortet dras hele tiden.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Sist redigert av 45316 den 04 aug 2020, 14:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Bjerknez »

45316 skrev: 04 aug 2020, 14:32 Er vel ikke veldig rart at han var amper på vedkommende? Dette går i hvertfall i samme kategori som gammel kjærring for min del.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Enig, å det skammer jeg meg heller ikke for å ha sagt. Hadde det vært en ung mann, hadde jeg sikkert også funnet opp noen slangord. hadde det vært en ung dame hadde jeg sikkert kaldt ho en dum blondine etc.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Grustur (TET) - Nyoppdagede (for meg) naturperler

Legg inn av Dansekris »

Ja, men for meg fremstod det ikke helt harmløst, så jeg påpekte det. Jeg syns det er ganske lett å la være å bruke en sånn tone. Se for deg at vedkommende var pakistansk og man brukte samme frase. Da smaker det litt verre etter min mening.

Uansett, jeg har sjæl kjørt i rævva på en bil fordi jeg var uoppmerksom, så jeg har vel litt sympati. Selv om jeg hadde nok blitt rimelig svett på ryggen om det var jeg som ble rygga på.

Svar