BMW R100 RT - Erfaringer

Med flere og flere veteransykler, særlig fra de japanske produsentene er tiden inne for eget veteransykkel-forum.
Velkommen til alle veteraneiere om å fortelle historier og legge ut bilder!
Svar
Adlern
Innlegg: 1
Registrert: 19 jul 2017, 14:38
Motorsykkelen din: Honda CBR1000RR

BMW R100 RT - Erfaringer

Legg inn av Adlern »

Hei!

Etter 2 år uten MC i garasjen, har tiden kommet for å kjøpe seg noe på to hjul igjen. Jeg har tidligere hatt en Yamaha FZ-1 og en Honda CBR1000RR, men har de siste årene kikket på eldre Cafe-racere. Jeg har lenge hatt en forkjærlighet for BMW-syklene, både R75, R80 og R100. Men jeg har aldri eiet noen av disse selv!

Så spørsmålet er om det er noen her som har noen erfaringer vedr disse syklene? Jeg anser ikke meg selv som veldig mekanisk, men kan skru noe selv. Dette er jo veteransykler, så man må jo forvente litt vedlikehold.

Jeg har sett på en spesifikk sykkel https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... s=96687498 som har ligget ute en stund. Personlig så synes jeg denne er priset veldig høyt, men igjen så vet jeg jo ikke hva disse vanligvis går for.

I dette prissegmentet så kan man jo også tenke på å kjøpe seg en nyere sykkel, som f.eks en XSR900 eller Triumph.

Tar i mot alle tips med glede!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: BMW R100 RT - Erfaringer

Legg inn av gsx750_80 »

Fin sykkel, men enig i at prisen virker svært høy. Synes det er påfallende mange sykler som har fått halen kupert, skiftet sal og styre (pluss evt dekk) og dermed plutselig prises til det dobbelte av normal verdi, eller mer..
mvh

-gsx750_80

Svar