når du mangler pressverktøy.

Her kan MCsiden brukerne legge ut bilder og beskrivelser av lette og mer kompliserte arbeidsoperasjoner på syklene sine. Til glede og nytte for andre!
Svar
Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

når du mangler pressverktøy.

Legg inn av erik m »

Hadde alt klart før påske, første turen unnagjort - så oppdaga jeg oljelekkasje mellom kardang og bakhjulet. Vel vel, 30 år gammel sykkel (og det er min nyeste...), så var vel ikke helt uventa. Ny simring fikk de inn inn fra Sverige på mc-Oslo i løpet av et par dager, så jeg fikk henta den og satte i gang i påska. Tungt å få ut boltene som holdt lokket over kronhjulet, spora var helt nedslitt så jeg bestilte nye på mc-Oslo da de åpna etter påske, men... ikke på lager der, ikke på lager i Sverige, minst ei ukes levering fra Tyskland! Sånn sett greit at det snødde i dag.

Så til verktøyløsninga: var et h... å få pressa den nye simringen inn i lokket. Heldigvis har jeg en svigersønn som kan absolutt alt. Harley-mann, men allikevel! Han fant ei gammal syltepresse og så dro vi til med alt vi hadde, en mann på hver av stenga, og da måtte den gi tapt!

Svar