Noen som har peiling på forgassere?

Her kan MCsiden brukerne legge ut bilder og beskrivelser av lette og mer kompliserte arbeidsoperasjoner på syklene sine. Til glede og nytte for andre!
Svar
Kase
Innlegg: 1
Registrert: 24 aug 2017, 10:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000 1977

Noen som har peiling på forgassere?

Legg inn av Kase »

Hei.
Jeg har en 1977 Kawasaki Z1000 Som jeg har kjøpt brukt. Det sies at den har fått litt vassere kammer en originalt. Jeg har montert større forgassere (mikuni BS 34), power filtre, 4-1 eksos og Dyna 2000 tenning. Jeg har synkronisert gasserne med vakumklokker, løftet nåla helt opp og justert lufteskruen 1,5 ut. Problemet er at det smeller helt vannvittig i eksosen når jeg slipper gassen helt. Holder jeg litt gass ved hastighetsreduksjon så smeller det nesten ikke. Pådraget er heller ikke helt 100 før den passerer 6000. Den sliter også på tomgang under under 1.000rpm. Noen som har peiling på hva jeg bør gjøre?

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Noen som har peiling på forgassere?

Legg inn av Rune75 »

Hvorfor har du justert nålene heit opp ? Er eksosanlegget veldig åpent ? Er pådraget nølende før 6000 omdreininger ?

ZZR-Erling

Re: Noen som har peiling på forgassere?

Legg inn av ZZR-Erling »

Smell på stengt spjeld, angir for mager pilot jet.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Noen som har peiling på forgassere?

Legg inn av Kjellrf »

Eller ikke helt tett eksosanlegg.
Hold tomgangen på drøyt 1000rpm.
Anbefaler deg å benke sykkelen for å få det finjustert. Jeg brukte Roar Aas på Hamar, veldig fornøyd med min Z1000 med 34mm Z1000J-forgassere. Han skrur nok bare som bigesjeft nå, men dreiv verksted i mange år.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar