Lakke plast deksler med riper og steinsprut.

Her kan MCsiden brukerne legge ut bilder og beskrivelser av lette og mer kompliserte arbeidsoperasjoner på syklene sine. Til glede og nytte for andre!
Svar
Brukeravatar
xses
Innlegg: 309
Registrert: 18 jul 2014, 14:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
Sted: Råholt

Lakke plast deksler med riper og steinsprut.

Legg inn av xses »

Føler jeg har Googlet meg langt ut i cyberspace her nå... Skjønner at det er masse om og men ang forskjellige produkter, men ikke blitt klokere.

Trenger noen tips fra dere her om hva jeg kan/bør gjøre. Jeg har ingen erfaring med lakkering bortsett fra lakkering av et RC karosseri i forrige århundre som ikke ble bra. Har ikke noe utstyr, annet en luft kompressor.

Det er riper og hakk i plastikken etter litt "off-road" og steinsprut.
Hva bør jeg kjøpe? Utstyr, lakk, pusse papir, primer? Filler? Ja.. Hele opplegget
Hvordan bør jeg gå frem?
Finnes det noe startkit? Bilde

Sent fra min Huawei p20pro via Tapatalk

1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km :O
11.08.2020 68635km :scratch
27.08.2021 73365km :twothumbs:

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Lakke plast deksler med riper og steinsprut.

Legg inn av mekkern »

Det er utallige metoder... men mye avhenger av behovet for resultat og hva det vil bli utsatt for.
hvis dette er noe som vil bli slitt på nytt ville jeg ikke lagt for mye i det..

kjøp inn våtslipepapir ca 180-240 og 400 og ca 800-1000.
slip med vann og en pussekloss til det er glatt med ca 200 grit.
masker området rundt der du har slipet ned.
så kan du spraye et par lag med "sprayfiller" litt større område enn du har slipt ned.
puss så med ca 400 og vann til du akkurat ser underlaget gjennom filleren.
legg et par nye lag med filler og et svakt lag med grunning(bare slik at det blir prikker er bra)
Puss så med 800-1000 til prikkene akkurat er borte.
Legg på et jevnt lag med grunning-puss lett over hele området ut til og utenfor der du har jobbet til nå.
Masker på nytt kanten til ren lakk og løft kanten en smule slik at det ikke blir skarp kant mot omkringliggende lakk og legg på basefarge flytt maskering et hakk utover på nytt,og siden klarlakk.

når det har ferdigherdet kan du kjøre på med rubbing for å ta overgangen til resten av delen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lakke plast deksler med riper og steinsprut.

Legg inn av Bjerknez »


Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Lakke plast deksler med riper og steinsprut.

Legg inn av FredrikE24 »

Pussing, fyller, pussing, fyller, pussing, primer, lakk, lakk, klarlakk, klarlakk.
Husk å rengjøre før påføring av midler. Noe som fjerner fett. Jo mer du legger i pussing og fylling med fint papir, jo bedre blir det.
Om du maskerer og lakker vil du få en brå overgang akkurat der. Foreslår at du flytter markeringen utover et stykke og pusser lett over før du primer. Da blir overgangen jevnere.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Lakke plast deksler med riper og steinsprut.

Legg inn av dypen »

Alt kommer frem i dagen når lakken legges på, den fyller / skjuler i ingen ting. Grunnarbeidet i forkant kan være både kjedelig og tidkrevende.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar