Hansien's lille grønne.

... om entusiastbiler, veteranbiler, verksted- og biltekniske spørsmål, andre bilprosjekter, bilrally osv.
Svar
Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Hansien's lille grønne.

Legg inn av Hansien »

Får vel rive i en tråd her jeg og :)

Bilde
2011 Golf R, den grønne lille fare!

Selv om det var veldig vemodig å levere fra seg den forrige bilen min til ny eier og vinke farvel var det og i samme slengen en god følelse å være tilbake på bakkenivå igjen etter fire år med god bakkeklaring, og ikke minst godt sitte bak rattet på noe som kan fremkalle et lite smil bare ved å gi litt gass. Da jeg hentet bilen bar den preg av et behov for en grundig vask og polering så jeg reserverte plass hos et verksted med en vaskehall, samlet sammen det jeg har av utstyr og middel og gikk bananas.

Dessverre er jeg for sløv til å ta før, under og etter bilder når jeg driver å vasker så dette bildet her er vel det eneste jeg har av bilen når den er nypolert.
Bilde

Man hva gjør vel det når bilen allikevel ikke skulle forbli hvit og blank lenge? Ikke snakk om denne karen skal kjøre rundt i en anonym bil, så matt eplegrønn folie ble bestilt! I de samme banene skulle en kamerat foliere sin Alfa matt rød, så hva er bedre enn å samle bilene sammen og ta noen bilder?
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Videre på lista over ting som måtte gjøres for å sette et personlig preg over bilen kom felger! De originale felgene disse bilene er levert med er helt greie å se på. Men kombinasjonen av at tidligere eiere hadde kantkjørt disse, og at VW talladega felgene er særs populære og ofte å se på andre vagprodukter måtte jeg jo bare ha noe annet.. Så etter mye frem og tilbake valgte jeg for nå å tusle rundt på et sett med TSW Chicane i mørk utførelse. Kledelig spør du meg!
Bilde

Ellers av andre modifikasjoner som er gjort:
VW emblem foran og bak byttet fra chrome til sort.
Alle lys innvendig er byttet ut til fordel for LED. Det ga et mer moderne preg!
Pop-hatch kit. Rett og slett bytte av dempere på bakluke så denne spretter opp når man trykker på knappen på fjernkontrollen. Noe av det mer meningsløse jeg noen gang har montert på bil all den tid bakluka blir rimelig tung å lukke..

Ellers så går i det generelt vedlikehold og masse kosekjøring. Bilen hadde jo bare rullet 65.000km da jeg kjøpte, og har nå bikket 110.000. :)

Bilde
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hansien's lille grønne.

Legg inn av Bjerknez »

Tøff bil Hansiden :thumleft

Er dette en ekte R, eller er det en R-Design?
Hva slags motor sitter i denne?

Fargen skiller seg definitivt ut og du har klart å "style" den uten å gjøre den "harry". Bra at du har beholdt en ren og pen styling :thumleft

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Hansien's lille grønne.

Legg inn av Hansien »

Hjartleg!

Er en ekte R. Sitter søt liten 2 liter som er tvangsforet med luft så dinosaurene som blåses igjennom i fine partikler ender opp med å produsere 270 gamp. Og 4-motion såklart.
Var i veldig tvil angående fargevalg fra jeg bestilte folie til den var på da knæsj grønn er, og forblir, en spenstig farge. Men bilen kledde den veldig bra kombinert med sorte/mørke detaljer.

Alt i alt en gøyal bil, uten å være for ekstrem.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Toven

Re: Hansien's lille grønne.

Legg inn av Toven »

Stilig golf! Kledelig farge :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hansien's lille grønne.

Legg inn av Bjerknez »

Hansien skrev: 11 mai 2017, 10:46 Hjartleg!

Er en ekte R. Sitter søt liten 2 liter som er tvangsforet med luft så dinosaurene som blåses igjennom i fine partikler ender opp med å produsere 270 gamp. Og 4-motion såklart.
Var i veldig tvil angående fargevalg fra jeg bestilte folie til den var på da knæsj grønn er, og forblir, en spenstig farge. Men bilen kledde den veldig bra kombinert med sorte/mørke detaljer.

Alt i alt en gøyal bil, uten å være for ekstrem.
Okay. Hadde ikke Golf en som hette R32 også? Var ikke det en 2.6l V6? Eller noe...?

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Hansien's lille grønne.

Legg inn av Hansien »

Forgjengeren til min, golf 5 og de tidligere modellene, hadde en utgave kalt R32. Disse ble levert med enn 3.2 liters V6. Når VW produserte min falt valget på en 2 liter med turbo på bakgrunn av ymse miljøkrav (og vekt?).

Kjipt på en måte, men der igjen så hat motoren i min fått ekstremt mye skryt for potensial for mer morro.
Toven skrev: 11 mai 2017, 11:39 Stilig golf! Kledelig farge :D
Takker! :D
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Hansien's lille grønne.

Legg inn av Hansien »

Montert leppe, senkefjærer og foliert opp igjen framfanger og panser. Ble kledelig :)
_MG_0018.jpg
_MG_0005.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Svar