Det negative:Baltazar skrev:Hei.
Jeg går å lurer på å kjøpe meg en Duke 125. Jeg er vant til å kjøre 600cc, men får ikke brukt sykkelen da den brukes i hovedsak fram og tilbake fra jobb, og en og annen tur på butikken :)
Hvordan er det å kjøre en 125cc i trafikken?
Problemer å følge trafikken i oppoverbakker, og er det mulig å dra på en liten langtur?
Mvh
Johannes
Angående følge trafikken vil jeg si: Bor du i et område med maks 80-sone er det null problemer. Men i 100-sone er det verre, selv om sykkelen går raskt nok.
Opp til 80-soner går det veldig bra. Jeg veier 70 kg og har ikke problemer med å holde følge med trafikken og vel så det, selv om det er oppoverbakke. Men i 90-100 sone er det ikke nok power til å kjøre kjapt nok forbi andre som ligger såvidt under grensa. Men det går. Personlig synes jeg det er dumt med de situasjonene hvor bilen foran kjører litt treigt og man starter en forbikjøring, men forbikjøringen går såpass sakte at andre biler som også skal kjøre forbi rekker å irritere seg over at jeg også kjører saktere enn de ønsker. Har vært nødt til å avbryte noen ganger.
Sittestillingen gjør den ikke akkurat ideel for langturer. Selv har jeg kjørt Molde-Oslo og det var gøy de første 3-4 timene, spesielt fordi det var 80-sone. 100-sone er ikke like gøy (synes jeg personlig da)
Det positive:
Lett sykkel, spesielt Duke er særdeles lett å manøvrere i trafikken.
Selv kjører jeg rundt i Oslo sentrum, og det er den nærmest perfekt til! :)