Sorry. www.youtube.comBaltazar skrev:jutjub ???

Nysgjerrig. Mener du at du får den på bakhjulet kun ved å gi gass og ha en fot på hvileren bak, uten å jukse med clutch? Bruker du 1. gir? Står du nesten i ro før du får den opp?fikse skrev: Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemos![]()
1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass![]()
Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Nå har jeg bare gjort det for å se om det var mulig, har ingen planer om å bli stuntmannandersen skrev:Nysgjerrig. Mener du at du får den på bakhjulet kun ved å gi gass og ha en fot på hvileren bak, uten å jukse med clutch? Bruker du 1. gir? Står du nesten i ro før du får den opp?fikse skrev: Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemos![]()
1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass![]()
Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Har du venstrefoten på bakhvileren slik at du kan beholde høyre på bakbremsen? Jeg har sett flere videoer, men få som faktisk avslører nøyaktig hva de gjør, pga musikken skjuler turtallet etc...
Tykk gummiduk (egentlig fra en bagasjeromsduk) og en porsjon 2 komponent lim, funket hos meg. Ikke rasende vakkert, men det funker.Duke 125 skrev:noen som vet om det går an å skaffe en sjermforlenger til framdekket til ktm duke 125
Jau, dette skal det være grei plass til. Bare vær obs at du rengjør skikkelig med sprit, evt matter ned litt, før du taper. Jeg rengjorde ganske grundig, og likevel har de løsnet enkelte steder, så jeg må nok fram med god-limen et par steder...andersen skrev:Nå fant jeg faktisk disse og bestilte 2 stk 38 tommere: http://www.oznium.com/led-flex-strips" onclick="window.open(this.href);return false;
Dimensjonene er beskrevet her: http://www.oznium.com/led-flex-strips/tech" onclick="window.open(this.href);return false;
Fikse, tror du disse får plass i sprekken? Disse er 13mm x 7mm.
Minst 3-5 minutter for å få den lunken, 15-30 før den er god og gjennomvarm. Du kan fint gi litt på etter 3-5 minutter, men det beste du gjør er å la den løpe lett (og det kan du gjøre på både lave og høye turtall, dog ikke maks turtall). Etter 3-5 timer er den omtrent helt kald igjen, så du må nok kjøre den varm på nytt da. Du kjenner tempe med å f.eks håndspålegge gir/kløtsj-dekselet.Peet96 skrev:Dere skriver at det er lurt å kjøre den varm før en begynner å gi gass...
1) Hvor lenge mener dere da å kjøre før motoren blir varm?
2) La oss si at jeg har kjørt til en kompis (20 minutter vekke), og la oss si at motoren er blitt varm. Jeg er hos han i 3-5 timer. Er motoren fortsatt varm når jeg skal hjem igjen, eller må jeg kjøre den forsiktig slik at den blir varm? (håper dere forstod spørsmålet)
3) Dere skriver at hjulene er glatte på vått føre. Nå har ikke jeg kjøpt Duke'en enda, gjør det i vinterEr det slik at jeg skal gå til innkjøp av nye dekk med en gang? Eller vente med det?
Har sett på disse btw: http://www.24mx.no/mc/p/mc-dekk-micheli ... 2ct/15977/" onclick="window.open(this.href);return false;
Var på Service 1000 km igår og nevnte det med at 2 av blinklysene var duggette men de mente at lysene ikke er tette så det kom helt ann på tempertatur osv.fikse skrev:Blinklysene dugger som bare rakkeren, så de må de få fikset på neste service. Patenten er heller kjip, så jeg forstår at det kommer fukt inn der
Vel, min forhandler (Ride) anmerket selv at det var dugg i mine (da den var på første service), og de selv ville gjøre noe med det om det ikke ga seg til neste service. Hadde ikke tenkt å bry meg så mye om det selv, men Ride har jo rett, det skal ikke være dugg i blinklysglassene. Om jeg ikke husker feil så er dugg i lys regnet som en feil på en PKK for bil?TormiDuke skrev:
Var på Service 1000 km igår og nevnte det med at 2 av blinklysene var duggette men de mente at lysene ikke er tette så det kom helt ann på tempertatur osv.
Hadde også en hendelse med kjølevæsken. Det begynte å leke så smått ut av en slange, men det var bare å sette en av klemmene litt lengre bak.![]()
Jeg spurte om det var fartsperre på sykkelen. De sa at det var fjernet når den kom til norge, men det virker for meg som om den ikke vil opp i mere fart enn 100 km/t.![]()
Ellers er sykkelen helt rå. Det beste med den er vel kanskje aksen ( hvis du klarer å kjøre den inn rett )
Sitter å leker meg litt på dekkonlinedåttkåmm, og finner noen ganske så interessante dekk: Dunlop D253. Dette er egentlig OEM-dekk for ymse Husqvarna SM´s. Såvidt jeg klarer å finne ut er dette ganske så ekstremt myke dekk med skikkelig tyggegummi-effekt. Slikt pleier å gå utover levetid, og det kan være greit nok om prisen er den rette. Og det er den! På nevnte nettside selger de disse dekkene til noen usle hundrelapper for stykken! Da begynner vi å snakke... Hadde vært morro å få kjørt sykkelen med skikkelig hubba-bubba-effekt!Peet96 skrev:Dere skriver at det er lurt å kjøre den varm før en begynner å gi gass...
1) Hvor lenge mener dere da å kjøre før motoren blir varm?
2) La oss si at jeg har kjørt til en kompis (20 minutter vekke), og la oss si at motoren er blitt varm. Jeg er hos han i 3-5 timer. Er motoren fortsatt varm når jeg skal hjem igjen, eller må jeg kjøre den forsiktig slik at den blir varm? (håper dere forstod spørsmålet)
3) Dere skriver at hjulene er glatte på vått føre. Nå har ikke jeg kjøpt Duke'en enda, gjør det i vinterEr det slik at jeg skal gå til innkjøp av nye dekk med en gang? Eller vente med det?
Har sett på disse btw: http://www.24mx.no/mc/p/mc-dekk-micheli ... 2ct/15977/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, det var det jeg så... Dessverre er framdekket 10mm bredere enn standard (men samme profil), men vet ikke hvor mye jeg skal meg bry megDexter skrev:Løp å kjøp! Det er jo nesten samme prisen som vi andre dødelige må gi bare for 1 dekk
Han sleit vel fordekket tilsvarende mindre da ???????????fikse skrev:Ja, det var det jeg så... Dessverre er framdekket 10mm bredere enn standard (men samme profil), men vet ikke hvor mye jeg skal meg bry megDexter skrev:Løp å kjøp! Det er jo nesten samme prisen som vi andre dødelige må gi bare for 1 dekk![]()
Har rett nok sett noen forum hvor en sier at de sleit ut et slikt bakdekk i løpet av 500 miles! Men så kjørte visst fyren mer på 1 hjul enn 2, så kanskje det har en sammenheng...
Nei, direktelenke er ikke lett på den nettsiden. Men søk etter MCdekk i str 150/60 R 17 og 120/70 R 17, så finner du D253.andersen skrev:Direkte link til dekkene? Jeg finner dem ikke.
1 cm bredere gjør da vel ingenting. Det er fint med plass også.
Vil tro det! Om fyren ikke vekslet mye mellom fram og bakJompa skrev: Han sleit vel fordekket tilsvarende mindre da ???????????
Niks, ikke opplevd i det hele tatt, ikke så mye iallfall. Når den er kald, er tomgangen noe høyere enn når den er varm, og av og til bruker den noen få sekunder (mer enn "normalt") å komme helt ned på tomgang, men dette regner jeg som normalt, i og med lamdasonden som måler gasser på eksosen: Om den måler litt høye verdier, vil den holde turtallet oppe inntil verdier er normale igjen. Så funker det iallfall på andre kjøretøy (les: biler) som jeg har kjørt som har hatt katalysator og sonde. Hadde en bil en gang som tullet seg slik, da var det for mye sot i kombinasjon med en sliten sonde.andersen skrev:Noen som har opplevd dette problemet?
Man slipper gassen, men likevel henger turtallet igjen unødvendig høyt. F.eks, med tomgang på 1-2.000 rpm, så blir den plutselig 2-4.000 rpm neste gangman slipper gassen - på tomgang!
Virker som enten gass wire er dårlig, eller at returfjæra på forgasseren ikke er sterk nok. Jeg tok opp en video som viser problemet. Videoen viser også at problemet ikke er konsekvent.
http://www.youtube.com/watch?v=PgHi84JGMiE
fikse skrev:Niks, ikke opplevd i det hele tatt, ikke så mye iallfall. Når den er kald, er tomgangen noe høyere enn når den er varm, og av og til bruker den noen få sekunder (mer enn "normalt") å komme helt ned på tomgang, men dette regner jeg som normalt, i og med lamdasonden som måler gasser på eksosen: Om den måler litt høye verdier, vil den holde turtallet oppe inntil verdier er normale igjen. Så funker det iallfall på andre kjøretøy (les: biler) som jeg har kjørt som har hatt katalysator og sonde. Hadde en bil en gang som tullet seg slik, da var det for mye sot i kombinasjon med en sliten sonde.andersen skrev:Noen som har opplevd dette problemet?
Man slipper gassen, men likevel henger turtallet igjen unødvendig høyt. F.eks, med tomgang på 1-2.000 rpm, så blir den plutselig 2-4.000 rpm neste gangman slipper gassen - på tomgang!
Virker som enten gass wire er dårlig, eller at returfjæra på forgasseren ikke er sterk nok. Jeg tok opp en video som viser problemet. Videoen viser også at problemet ikke er konsekvent.
http://www.youtube.com/watch?v=PgHi84JGMiE
Kan virke som at du er inne på noe, at det er treghet i "greiene". Har du prøvd med en skvett tynn sprayolje? Er det noe motstand når du drar den tilbake til null? Vil tro det er noe mer mekanikk enn bare vaier/fjøren som kan holde igjen, det er vel også et slags "ministempel" som også kan regulere på spjeldet (for å regulere tomgang)? Har ikke studert mekanismen, bare synser nå... :-)