Det aner meg at det ikke er Duke det er snakk om... En 250 er absolutt interessant ja! Nysgjerrig på prisen.andersen skrev:Sweet! Hvilken pris fikk du? Når leveres den? Vil være interessant å høre detaljerte forskjeller på 125 og 250.Pollti skrev: Nå har jeg bestilt en 250 av samme modellen så jeg regner med nye muligheter for ekornjakt til neste år uten bensinmåler![]()
KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Prisene for 2012 er ikke klare men for GT 125 2010 modell tatt ut i 2011 så betalte jeg 35 lange pluss 2300 for Pirelli dekk. Hyosung kommer med nytt design i 2012 av lykt og dæsjbord, det er eneste grunn til at 2006 modellen skal selges. Akkurat hvorfor jeg har en 250 i ordre vet jeg ikke for det strider mot mine prinsipper om å bare forflytte mitt dvaske legeme sittende på Små Kubikk
Handler kun Hysesang i Lillestrøm hvor de har en alle tiders grei forhandler av koreansk industriavfall
Rune Berg MC anbefales. Vi er ihvertfall enige om at pris levert skal være lavere enn Kawasaki 250 så jeg regner med å ende opp rett under 60 lange et sted. Denne gangen kommer jeg antagelig ikke til å bytte ut Shinko dekkene i håp om at de er blitt bedre på vått underlag.
Egentlig så hadde jeg siktet meg inn på KTM Duke125 i år jeg og men importøren var så rasende arrogant og dårlig til å kommunisere at jeg solgte kontrakten jeg hadde.
Hyosung er motor leverandør til Suzuki så kvaliteten er grei. Hakket under Suzuki er de nok men alt i alt så er det greit nok. GT 125/250/650 er tuftet på GV motoren og i sin tid ville Hyosung selge de som Suzuki men det fikk de ikke lov til. Det tror jeg Suzuki gjorde lurt i for Hyosung er ille sidræva i "brand building".
Den glade Hysesang eier finner fort ut at Suzuki,Kymco og Daelim deler passer helt OK og det som ikke går om hverandre av deler er det greiest å importere selv. Enkelte ting fra Triumph kan også brukes forresten.


Egentlig så hadde jeg siktet meg inn på KTM Duke125 i år jeg og men importøren var så rasende arrogant og dårlig til å kommunisere at jeg solgte kontrakten jeg hadde.
Hyosung er motor leverandør til Suzuki så kvaliteten er grei. Hakket under Suzuki er de nok men alt i alt så er det greit nok. GT 125/250/650 er tuftet på GV motoren og i sin tid ville Hyosung selge de som Suzuki men det fikk de ikke lov til. Det tror jeg Suzuki gjorde lurt i for Hyosung er ille sidræva i "brand building".
Den glade Hysesang eier finner fort ut at Suzuki,Kymco og Daelim deler passer helt OK og det som ikke går om hverandre av deler er det greiest å importere selv. Enkelte ting fra Triumph kan også brukes forresten.

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Her er de to Hysesangene på vei til Vindfjelltun. Haus Gestapo smiler på tross av at hun grøftekjøte mopeden sin og bulket tanken og ripet opp potta.

Nå har mopeden hennes 22 imaginære hester vha ny elektronikk og GFL potte. Litt bedre drag i mellomregisteret kanskje. Siden GFL potta er designet for 250 modellen så blir det pottebytte til neste år.

Nå har mopeden hennes 22 imaginære hester vha ny elektronikk og GFL potte. Litt bedre drag i mellomregisteret kanskje. Siden GFL potta er designet for 250 modellen så blir det pottebytte til neste år.
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Dæven, nå jugde jeg. Den har 20,4 hk. Ånkli sinnatagg 

- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Piggdekk: montering og overraskelser
Da har jo kulden begynt å komme snikende, så turen for å rote fram piggdekk var kommet. Har handlet div dekk-bytte-utstyr fra Biltema, som spaker, felgbeskyttere, framhjul-, og bakhjuls-løfter, dekk-avtager (stor sak som brukes til å presse dekk av eller på), og litt anna småplukk. Da jeg kjøpte sykkelen tok jeg med et sett Heidenau K66 piggdekk, som inntil nå har stått lagret mørkt og kjølig :-)
Demontering og montering av dekkene gikk helt etter planen. Tok meg god tid i alle operasjoner, for å sikre at jeg ikke lagde merker. Det viste seg fullstendig umulig. HELV%¤%##"# Kina-felger!!!!!!!!! Ja, faktisk "skryter" KTM at felgene er snekret sammen av kinesere. Jeg lover dere, ærede lesere av denne blogg, en klassisk norsk Bjelland fiskebolleboks har langt bedre kvalitet på lakken en dette møkket her. Hvordan pogger skal jeg ellers forklare når lakken preller av bare fordi dekket vrenges av??? Jeg snakker IKKE om verktøyet som skraper borti, her snakker jeg om dekk-kanten som vrenges over felgkanten, og drar med seg flak av lakken. Og ikke nok med det, inni felgen er all lakk løs. Der ligger en milllion milliard små lakkflak inni det gamle dekket.
Bilder:
Her er framre felg. Slik ser det ut når nyedekket er montert. Har IKKE vært borti med skarpe verktøy, har hele veien brukt beskyttelse. Dessuten var det ikke i dette området jeg brukte verktøyet, men det var her dekket vrengte seg over felgkanten.
Vel vel. Om en ser vekk fra elendig lakk på felgene: Resultat: Litt "rart" å kjøre med. Dekkene svømmer litt, slik en kan oppleve på en bil. Får endel understyring, og styringen i seg selv er endel tyngre enn med sommerdekkene. Men piggdekkene er faktisk mer forutsigbare enn de originale India-møkka-dekkene! De er ikke på langt nær så følsomme for fukt og olje/diesel. Men så er disse dekken laget av silica, og ikke gamle plastposer, som originaldekkene er laget av...
Har prøvd med på glatten, dvs asfalt med frost, og det funker imponerende bra! Ingen stygge sklitaklinger, bare litt mindre grep. Har ikke fått avbalansert, så det rister litt i hastigheter over 70. Skal få avbalansert så snart jeg får en sjanse :-)
Sum: Gode dekk, helt godkjent. Felgene har fullstendig ubrukelig lakk. Flaut, KTM!!!

Demontering og montering av dekkene gikk helt etter planen. Tok meg god tid i alle operasjoner, for å sikre at jeg ikke lagde merker. Det viste seg fullstendig umulig. HELV%¤%##"# Kina-felger!!!!!!!!! Ja, faktisk "skryter" KTM at felgene er snekret sammen av kinesere. Jeg lover dere, ærede lesere av denne blogg, en klassisk norsk Bjelland fiskebolleboks har langt bedre kvalitet på lakken en dette møkket her. Hvordan pogger skal jeg ellers forklare når lakken preller av bare fordi dekket vrenges av??? Jeg snakker IKKE om verktøyet som skraper borti, her snakker jeg om dekk-kanten som vrenges over felgkanten, og drar med seg flak av lakken. Og ikke nok med det, inni felgen er all lakk løs. Der ligger en milllion milliard små lakkflak inni det gamle dekket.
Bilder:
Her er framre felg. Slik ser det ut når nyedekket er montert. Har IKKE vært borti med skarpe verktøy, har hele veien brukt beskyttelse. Dessuten var det ikke i dette området jeg brukte verktøyet, men det var her dekket vrengte seg over felgkanten.
Vel vel. Om en ser vekk fra elendig lakk på felgene: Resultat: Litt "rart" å kjøre med. Dekkene svømmer litt, slik en kan oppleve på en bil. Får endel understyring, og styringen i seg selv er endel tyngre enn med sommerdekkene. Men piggdekkene er faktisk mer forutsigbare enn de originale India-møkka-dekkene! De er ikke på langt nær så følsomme for fukt og olje/diesel. Men så er disse dekken laget av silica, og ikke gamle plastposer, som originaldekkene er laget av...

Har prøvd med på glatten, dvs asfalt med frost, og det funker imponerende bra! Ingen stygge sklitaklinger, bare litt mindre grep. Har ikke fått avbalansert, så det rister litt i hastigheter over 70. Skal få avbalansert så snart jeg får en sjanse :-)
Sum: Gode dekk, helt godkjent. Felgene har fullstendig ubrukelig lakk. Flaut, KTM!!!
](./images/smilies/grrr.gif)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Mye elektriske feil på sykkelen.
Nå undrer jeg meg på om sykkelen egentlig er best egnet til varme sommerdager i Bombay.
Etter lange perioder med vått fra oven, så har jaggu mye rart sviktet:
Blinklysbryter virker når den ikke skal virke. Ganske "spennende" at den finner ut at den skal blinke til høyre når jeg ligger på 3-felts motorvei/avkjøringsfelt. NOT! Fylte bryteren med ACF-50, så nå ser den ut til å funke når den skal.
Vasket sykkelen med varmt-lunkent vann. Resultat: Motor varsellampe lyste konstant i 2 dager. Håndboken anbefaler å vaske med varmt vann. Jippi....
Bremselysbryter fremme slår seg på mellom 1 og 40 sekunder etter at hendelen blir dratt inn. DET kan fort lage litt spennende situasjoner i rushtrafikken, når bilene bak i utgangspunktet holder 0,7 sekunders avstand til reævva mi! Bryteren, som er en mikrobryter av ukjent fabrikat, er konstruert slik at den skal lyse/virke ved at den mikrolille knappen ikke lenger får motstand fra en tapp på hendelen. Altså motsatt funksjon av det jeg har vært borti på alle andre sykler med mikrobryter. Siden returfjæren på bryteren er ekstremt svak, knapt merkbar, klarer den knapt å trekke tappen ut. Har prøvd å sause den inn med ACF-50, det funker litt, dvs nå lyser bremselyset av og til, ikke bare ALDRI. Resultatet er at jeg MÅ passe på å bruke bakbremsen hver eneste gang, noe jeg ikke har for vane å gjøre på småbremsing. Grr!
Speedometeret har takket for seg. Dvs, avogtil viser den 12, 17, 188, 63, 58, osv osv, mens jeg kjører i ca 70. Hadde oppe lykten i kveld, for å sjekke for løse kontakter, uten å finne noe gærnt. Nede ved navet er det bare en magnet-dings, så finner ikke noe gale, annet enn at jeg fikk sykkelen til å kjøre 200 meter på 4 minutter på tomgang inne i garasjen....
Fremdeles så fusker motoren ved fullt pådrag i områdene 7500-8000 og 9-10.000 o/m, ca 70% av gangene jeg kjører. Av og til er den helt fin, mens oftest er det umulig å kjøre med stram vaier. Kjipt, siden jeg må ned på begrenset pådrag for å unngå fuskingen. Får vel noe over trekvart guffe, uten at den fusker. Det passer dårlig på en sykkel med 15 HK!!!
Har for sikkerhets skyld hatt et par "falske nøytraler", dvs at lampen sier at den står i nøytral, men så står den egentlig i gir. Akkurat det har for det meste gitt seg nå, det virker som at girkassen trengte en skikkelig innkjøring for å få vekk den feilen. Har forøvrig hørt at andre også har opplevd denne feilen.
Nå er Duken kjørt knappe 5.000KM, og skal uansett inn på service straks. Om jeg kan tro på speedometeret dah...
Men OK, det skal den ha, den starter lett, selv i blå grader. Jeg sitter fint på den, og veiegenskapene er virkelig fine de. Dvs frambremsen har begynt å skjelve endel, uten noen særlig foranledning. Ikke noe stort problem, men det vil jeg også ha fikset. Jeg har iallfall ikke gjort noe annet enn å bruke bremsene, og det har ikke sammenheng med dekk-bytte, siden skjelvingen var der før jeg byttet dekkene (jeg kunne jp ha klart å skeive skiven om jeg hadde vært skjødesløs når jeg byttet dekk, men det er altså ikke årsaken).
Så jeg må ha meg en runde inn til forhandler. De kommer vel til å se rart på meg, siden jeg sikkert er førstemann med alle disse feilene. Men så kjører jeg hver dag, samme pogger vær og vind. Og det var det som var poenget med sykkelen; den skal brukes!
Sukk.. Er det rart vi drikker...
Etter lange perioder med vått fra oven, så har jaggu mye rart sviktet:
Blinklysbryter virker når den ikke skal virke. Ganske "spennende" at den finner ut at den skal blinke til høyre når jeg ligger på 3-felts motorvei/avkjøringsfelt. NOT! Fylte bryteren med ACF-50, så nå ser den ut til å funke når den skal.
Vasket sykkelen med varmt-lunkent vann. Resultat: Motor varsellampe lyste konstant i 2 dager. Håndboken anbefaler å vaske med varmt vann. Jippi....
Bremselysbryter fremme slår seg på mellom 1 og 40 sekunder etter at hendelen blir dratt inn. DET kan fort lage litt spennende situasjoner i rushtrafikken, når bilene bak i utgangspunktet holder 0,7 sekunders avstand til reævva mi! Bryteren, som er en mikrobryter av ukjent fabrikat, er konstruert slik at den skal lyse/virke ved at den mikrolille knappen ikke lenger får motstand fra en tapp på hendelen. Altså motsatt funksjon av det jeg har vært borti på alle andre sykler med mikrobryter. Siden returfjæren på bryteren er ekstremt svak, knapt merkbar, klarer den knapt å trekke tappen ut. Har prøvd å sause den inn med ACF-50, det funker litt, dvs nå lyser bremselyset av og til, ikke bare ALDRI. Resultatet er at jeg MÅ passe på å bruke bakbremsen hver eneste gang, noe jeg ikke har for vane å gjøre på småbremsing. Grr!
Speedometeret har takket for seg. Dvs, avogtil viser den 12, 17, 188, 63, 58, osv osv, mens jeg kjører i ca 70. Hadde oppe lykten i kveld, for å sjekke for løse kontakter, uten å finne noe gærnt. Nede ved navet er det bare en magnet-dings, så finner ikke noe gale, annet enn at jeg fikk sykkelen til å kjøre 200 meter på 4 minutter på tomgang inne i garasjen....
Fremdeles så fusker motoren ved fullt pådrag i områdene 7500-8000 og 9-10.000 o/m, ca 70% av gangene jeg kjører. Av og til er den helt fin, mens oftest er det umulig å kjøre med stram vaier. Kjipt, siden jeg må ned på begrenset pådrag for å unngå fuskingen. Får vel noe over trekvart guffe, uten at den fusker. Det passer dårlig på en sykkel med 15 HK!!!
Har for sikkerhets skyld hatt et par "falske nøytraler", dvs at lampen sier at den står i nøytral, men så står den egentlig i gir. Akkurat det har for det meste gitt seg nå, det virker som at girkassen trengte en skikkelig innkjøring for å få vekk den feilen. Har forøvrig hørt at andre også har opplevd denne feilen.
Nå er Duken kjørt knappe 5.000KM, og skal uansett inn på service straks. Om jeg kan tro på speedometeret dah...
Men OK, det skal den ha, den starter lett, selv i blå grader. Jeg sitter fint på den, og veiegenskapene er virkelig fine de. Dvs frambremsen har begynt å skjelve endel, uten noen særlig foranledning. Ikke noe stort problem, men det vil jeg også ha fikset. Jeg har iallfall ikke gjort noe annet enn å bruke bremsene, og det har ikke sammenheng med dekk-bytte, siden skjelvingen var der før jeg byttet dekkene (jeg kunne jp ha klart å skeive skiven om jeg hadde vært skjødesløs når jeg byttet dekk, men det er altså ikke årsaken).
Så jeg må ha meg en runde inn til forhandler. De kommer vel til å se rart på meg, siden jeg sikkert er førstemann med alle disse feilene. Men så kjører jeg hver dag, samme pogger vær og vind. Og det var det som var poenget med sykkelen; den skal brukes!
Sukk.. Er det rart vi drikker...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Nå begynner dette innlegget å bli såpass interessant at KTM burde surfet inn og tatt seg en titt.
Veldig interessant å følge deg Fikse.
Veldig interessant å følge deg Fikse.
--
Livet er for kort til å bare prate om ting.
Livet er for kort til å bare prate om ting.
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Jøssameg !
Høres ikke bra ut det her syntes jeg.Til og med Hysesang kan bedre enn dette greiene du sliter med 



-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Huff, dette var ikke bra
Når ikke KTM klarer å legge felglakk eller ordne elektronikk ordentlig blir jeg skuffa
må ha lykke til hos forhandler for å få utbedret dette 

](./images/smilies/grrr.gif)

- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ja, jeg må si jeg er skuffet over de felgeneJK95 skrev:Huff, dette var ikke braNår ikke KTM klarer å legge felglakk eller ordne elektronikk ordentlig blir jeg skuffa
må ha lykke til hos forhandler for å få utbedret dette

Et argument for å handle KTM er jo at de tradisjonelt har hatt veldig god lakk, etter min erfaring. Den gamle `97 KTM Sting 125 vi hadde i familien, hadde jo knapt en brun flekk etter 15 år på veien (skjønt den hadde ubehandlede alufelger, men ramme og slikt var jo lakket).
Ang elektronikken er det jo selvsagt kjedelige og tildels ganske så alvorlige feil, men jeg vil tro det meste kan tilskrives barnesykdommer, som KTM er interessert i å få ordnet permanent.
Skal kontakte forhandleren idag, så får vi se. Så lenge ting blir ordnet er det jo helt greit :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Takk for det :-) Trenger litt moralsk oppbacking nå. Litt småfrustrert over feileneandersen skrev:Nå begynner dette innlegget å bli såpass interessant at KTM burde surfet inn og tatt seg en titt.
Veldig interessant å følge deg Fikse.
](./images/smilies/grrr.gif)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
lykke tilfikse skrev:Ja, jeg må si jeg er skuffet over de felgeneJK95 skrev:Huff, dette var ikke braNår ikke KTM klarer å legge felglakk eller ordne elektronikk ordentlig blir jeg skuffa
må ha lykke til hos forhandler for å få utbedret dette
. Har vært veldig nøye med grundig voksing av de, og særs forsiktig når jeg byttet dekkene, jeg var/er innstilt på å holde de noenlunde pene, selv om jeg skal kjøre om vinteren.
Et argument for å handle KTM er jo at de tradisjonelt har hatt veldig god lakk, etter min erfaring. Den gamle `97 KTM Sting 125 vi hadde i familien, hadde jo knapt en brun flekk etter 15 år på veien (skjønt den hadde ubehandlede alufelger, men ramme og slikt var jo lakket).
Ang elektronikken er det jo selvsagt kjedelige og tildels ganske så alvorlige feil, men jeg vil tro det meste kan tilskrives barnesykdommer, som KTM er interessert i å få ordnet permanent.
Skal kontakte forhandleren idag, så får vi se. Så lenge ting blir ordnet er det jo helt greit :-)


- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Jo takk, prøver å holde den oppdatert. Utfordringen er 2 små gutter, og tredjemann på vei, pluss et gammelt hus som stadig pusses opp... Skal ha tid til alt detta

Om jeg hadde vært deg, ville jeg ikke blitt så veldig skremt av de feilene jeg så langt har funnet. Det er tross alt snakk om en helt ny sykkel, designet "fra bunn", med mye nye komponenter. Duke-en blir jo en basis for flere nye modeller som kommer med tiden, så f.eks elektrisk vil de nok holde seg til oppskriften som er brukt på miniDuke-en, bare forbedret.
Sykkelen er jo fremdeles fantastisk kjekk å kjøre. Veiegenskapene er bare nydelige, sittestillingen er riktig så flott (bare det ikke blåser for mye
), så det er mye positivt å si om den. Og er KTM/forhandler seriøse og fikser opp i feilene, så er det gullegodt 


Om jeg hadde vært deg, ville jeg ikke blitt så veldig skremt av de feilene jeg så langt har funnet. Det er tross alt snakk om en helt ny sykkel, designet "fra bunn", med mye nye komponenter. Duke-en blir jo en basis for flere nye modeller som kommer med tiden, så f.eks elektrisk vil de nok holde seg til oppskriften som er brukt på miniDuke-en, bare forbedret.
Sykkelen er jo fremdeles fantastisk kjekk å kjøre. Veiegenskapene er bare nydelige, sittestillingen er riktig så flott (bare det ikke blåser for mye


Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Da skal du ikke se bort ifra at jeg turer miniduke neste sesong 

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ang. de elektriske/elektronikk feila, har det vært salta mye borte hos deg ennå? Saltet er vel kanskje det verste for en vinter-mc innbiller jeg meg. Allt er jo så åpent på en sykkel, og saltet leiter seg inn overallt. Du har kanskje noe sjøsprøyt og?
Er det noen tiltak som kan gjøres for å "forsegle" el. komponentene bedre mot fukt og salt?
Og så skal det bli interessant å høre din erfaring med de dekka når det kommer mer snø og slaps!
Er det noen tiltak som kan gjøres for å "forsegle" el. komponentene bedre mot fukt og salt?
Og så skal det bli interessant å høre din erfaring med de dekka når det kommer mer snø og slaps!
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Nei, lite salt foreløpig. Litt har det vært, men beskjedent. Flere av problemene kan ikke relateres til salt, siden de har vært der før første saltedagen. Sjøsprøyt er jeg noen kilometer unnaArcticTiger skrev:Ang. de elektriske/elektronikk feila, har det vært salta mye borte hos deg ennå? Saltet er vel kanskje det verste for en vinter-mc innbiller jeg meg. Allt er jo så åpent på en sykkel, og saltet leiter seg inn overallt. Du har kanskje noe sjøsprøyt og?
Er det noen tiltak som kan gjøres for å "forsegle" el. komponentene bedre mot fukt og salt?
Og så skal det bli interessant å høre din erfaring med de dekka når det kommer mer snø og slaps!

Tidligere i høst gikk jeg over kontaktene som ligger utsatt til, med ACF-50. Det middelet er beregnet til nettopp slikt, så...
Ja, det blir spennende når snøen kommer. Isen har jeg fått testet litt, så der er de glimrende. Men snø/slaps vil bare tiden vise. Siden jeg kjører med standard dim framme (110), og sykkelen er såpass lett, så vil det nok neppe bli så superbra som en får med f.eks smale 21", men stort sett blir jo veiene nedsaltet når det er snø, så for det meste skal jeg klare å finne en stripe asfalt. Håper jeg!

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Tja. Vet ikke hva jeg skal mene men 1ste intrykket er ikke bra ihvertfall. Når det gjelder sittestillingen på din 125 er jeg uenig. Den er fæl for oss som rager opp mot 2m ihvertfall
jeg ser fram til mere og flere inputs
Til nå så ser jeg Hysesang som runner up på lett fronten.


Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Vurderte VIRKELIG å kjøpe en slik DUKE. Hadde håpet å få den i hus før jul, men så leste jeg de siste innleggene...
det hørtes ikke bra ut
blir vel å vente på 2012 modellen tenker eg...

](./images/smilies/grrr.gif)
KTM DUKE 125
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Duke 200.... 
Preview fra India
På fjaseren
Her kan det virke som at Duke kommer i både 200, 250 og 300cc variant. Ja, da skulle vel det meste være dekket

Preview fra India
På fjaseren
Her kan det virke som at Duke kommer i både 200, 250 og 300cc variant. Ja, da skulle vel det meste være dekket

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Da var 1 stk lang epost sendt til forhandler. Så får vi se :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Det blir heftig mellomklasse 

- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ultrakjapt svar fra forhandler (halvannen time elns): Kom inn med den!
Kjører den til de på Mandag. Muligens får jeg bare de til å ta service på den samtidig. Litt usikker på KMstand nå, men etter alle solemerker er den litt over 5.000KM, og ifølge service-telleren på speedoen skal den ha service ved rundt 6.200KM. Blir vel stort sett bare noe olje, filter og plugg. Tror faktisk luftfilteret også skal byttes, men det synes jeg virker litt tidlig. Men men, den er vel bygget for støvete veier i India...

Kjører den til de på Mandag. Muligens får jeg bare de til å ta service på den samtidig. Litt usikker på KMstand nå, men etter alle solemerker er den litt over 5.000KM, og ifølge service-telleren på speedoen skal den ha service ved rundt 6.200KM. Blir vel stort sett bare noe olje, filter og plugg. Tror faktisk luftfilteret også skal byttes, men det synes jeg virker litt tidlig. Men men, den er vel bygget for støvete veier i India...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Og der kom det pinadø opp varsel om lavt oljetrykk, på vei hjem fra jobb i går. Stoppet og sjekket. Nivå OK, temperatur OK, ingen unormale lyder eller vibrasjoner, så jeg kjørte videre. Varselet slo seg av etter få minutter, og kom ikke på resten av turen. Pokker er det som skjer?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Du har vel skamkjørt den
Sikkert dårlig kontakt eller trøbblete sensor. Er mye greiere uten instrumenter som viser ting som kan gi ufred i sjelen
Jeg satte alle slagsinstrument som var å få tak i på en Yanmar diesel for mange år siden og ble skrekkslagen . 



- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Jepp, sikkert utslitt av ekstremkjøringPollti skrev:Du har vel skamkjørt denSikkert dårlig kontakt eller trøbblete sensor. Er mye greiere uten instrumenter som viser ting som kan gi ufred i sjelen
Jeg satte alle slagsinstrument som var å få tak i på en Yanmar diesel for mange år siden og ble skrekkslagen .

Ja, er nok feil/fukt et eller annet sted. Men det får det jaggu fikses opp i. Greit nok om en får opp en feil eller to i.f.m. ekstrem nedbør, men gårsdagen var faktisk ganske ordinær. Litt vått, men ikke noe unormalt. Grr...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)