KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Yess!!! Goooooooogle er min venn!
Her finner jeg et franskt forum for Mini-Greven, hvor adskillige har problemer med fusking i 7.500-området. Her snakker de om en oppdatering av programvaren, som løser problemet fullstendig. Jippi!!!
Gjett om forhandleren skal få legge inn den!
Her finner jeg et franskt forum for Mini-Greven, hvor adskillige har problemer med fusking i 7.500-området. Her snakker de om en oppdatering av programvaren, som løser problemet fullstendig. Jippi!!!
Gjett om forhandleren skal få legge inn den!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
God morgen. Jaggu kom "low oil pressure" varselet opp i morges også. Jippi...
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Gleder meg til å høre ossen den går etter nye mappet :)
Fuskinga har plaget meg lenge.
Jeg har også hatt det problemet med bremselyset som ikke virker som det skal etter det begynte å bli litt kaldt.
Fuskinga har plaget meg lenge.
Jeg har også hatt det problemet med bremselyset som ikke virker som det skal etter det begynte å bli litt kaldt.
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ride?fikse skrev:Ultrakjapt svar fra forhandler (halvannen time elns): Kom inn med den!![]()

Kjedelig å lese om troublesene du har...
Har ikke sett at du har skrevet noe om håndtaksvarmerene. Fikk du montert dem ferdig til slutt? Hvor plasserte du den gigantiske bryteren?

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Nu er jeg spent.
Åssen går vinterkjøringa??
Åssen går vinterkjøringa??
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Kom hjem i natt etter en deilig uke ferie i Egypt, så først nå idag har vi fått oppleve noe særlig vinter
Sykkelen har stått på verksted siden vi reiste, og hentet den idag. Da har de tatt 2. service, samt fikset opp i en del. Fikset fukt i blinklys, sendt avgårde forespørsel til KTM på felgene, samt mappet. Funnet feil på føleren til speedometeret, den er bestillt men ikke ankommet ennå. Bremselysbryter byttet. Fremhjul avbalansert. De hadde ikke testet sykkel for fuskingen, pga grisevær. Skikkelig pingler mao
Brukte 3 kaffekopper i butikken for å manne meg opp for å kjøre hjemover. Er jo faktisk noen mil fra butikken og hjem, rundt 5 mil trur jeg. På alt fra såkalt motorvei, til smale usaltede veier. Varierte fra alt fra salt-snø-mel, til bar asfalt, til isete asfalt, issvuller, sørpe og slaps. Stort sett alle ingredienser, mao. Dekkene/sykkelen/jeg trivdes ikke der det var en viss dybde. Mer enn 4-5 cm og det ble ganske ubehagelig. Issvullene var også ganske ubehagelige, men forutsigbare. Kjørte bil tidligere idag, og issvullene var faktisk vel så irriterende i bilen. På relativt hardt underlag (hardpakket snø, is, isete asfalt), var det faktisk helt greit å kjøre. Rimelig godt grep, på nivå med vinterdekkene til bilen. Ergo; rolig i svingene og steder det er en viss sannsynlighet for å måtte bremse for "noe", tidvis litt lavere hastiget enn hva jeg ville gjort med bil, men for det aller meste holdt jeg samme tempo som bilene, og hadde det ikke vært biler på veien så hadde jeg nok kjørt noe fortere enkelte steder. Men, dette var ikke dagen for å kjøre forbi køen. Tok det derfor ganske så rolig på det partiet det var saktegående kø. Litt uvant igrunn, jeg pleier jo å putle forbi køen hver eneste dag, men idag måtte jeg altså lære meg å være tålmodig, og file på kløtsjen i 1 og 2.gir
Godt nytt er at fuskingen ser ut til å være borte. Fikk jo ikke kjørt noe særlig på idag, dette var ikke dagen for å utfordre veigrepet/skjebnen for mye
Men fuskingen kom ikke en eneste gang, samt at den virker noe mykere (ikke slappere, tvert om) på høyere turtall. So far so good!
Da jeg kom hjem fikk jeg meg en liten utfordring: Hvordan få sykkelen opp bakken til huset. Vi har 2 oppkjørsler, 1 som bare passer til MC (smal), og 1 opp til garasjen. Begge er ganske bratte, enkelte besøkende kvir seg for å kjøre opp til garasjen vår selv med bil på sommerføre, så...
Prøvde meg først på den vanlige oppkjørselen for MC, som ikke har vært måkt eller brukt. Men med rundt 15 cm (+?) løs snø gikk det bare et par meter før jeg satt meg fast.
Rygget meg ned igjen derfra. Igrunnen en ganske spennende opplevelse å rygge med MC i løssnø: skal man holde balansen med begge bena eller skal man bremse med bakbremsen, som er den eneste som har noen funksjon der og da...
Prøvde oppkjørselen for bilen, hvor vi har kjørt opp og ned et par ganger med bil. Hjulsporene fra bilen var her såpass løse at det var vanskelig å gå opp, snøen løsnet i mindre flak når jeg prøvde å gå opp. Men her gikk det fint med sykkelen, rett nok med litt filing med kløtsjen og 2.gir. Ned fra garasjen gikk også helt fint. Selv der snøen lå urørt gikk det fint å bremse. Noenlunde samme bremseeffekt som med bilen, så det er absolutt godkjent.
Prøver oss med å kjøre til jobb i morgen. De har saltet enda mer utover kvelden nå, så nå er det visst nesten helt bart på alle hovedveiene.
Varmeholker? Nei, de ligger no der ennå, de kablene til de.... Vil prøve å finne en bedre bryter, den er for stor den bryteren. Elfa.se har noen fine brytere, som jeg kan se. Må bare få tiden til å gjøre noe med det. Det er jo litt småkaldt på fingrene, men noen stor krise er det ikke. Idag kjørte jeg jo i rundt 1 time, og det gikk greit det. Normalt kjører jeg bare en god halvtime om gangen, så holker er kjekt å ha, men ikke noe jeg savner hele tiden :-)


Brukte 3 kaffekopper i butikken for å manne meg opp for å kjøre hjemover. Er jo faktisk noen mil fra butikken og hjem, rundt 5 mil trur jeg. På alt fra såkalt motorvei, til smale usaltede veier. Varierte fra alt fra salt-snø-mel, til bar asfalt, til isete asfalt, issvuller, sørpe og slaps. Stort sett alle ingredienser, mao. Dekkene/sykkelen/jeg trivdes ikke der det var en viss dybde. Mer enn 4-5 cm og det ble ganske ubehagelig. Issvullene var også ganske ubehagelige, men forutsigbare. Kjørte bil tidligere idag, og issvullene var faktisk vel så irriterende i bilen. På relativt hardt underlag (hardpakket snø, is, isete asfalt), var det faktisk helt greit å kjøre. Rimelig godt grep, på nivå med vinterdekkene til bilen. Ergo; rolig i svingene og steder det er en viss sannsynlighet for å måtte bremse for "noe", tidvis litt lavere hastiget enn hva jeg ville gjort med bil, men for det aller meste holdt jeg samme tempo som bilene, og hadde det ikke vært biler på veien så hadde jeg nok kjørt noe fortere enkelte steder. Men, dette var ikke dagen for å kjøre forbi køen. Tok det derfor ganske så rolig på det partiet det var saktegående kø. Litt uvant igrunn, jeg pleier jo å putle forbi køen hver eneste dag, men idag måtte jeg altså lære meg å være tålmodig, og file på kløtsjen i 1 og 2.gir

Godt nytt er at fuskingen ser ut til å være borte. Fikk jo ikke kjørt noe særlig på idag, dette var ikke dagen for å utfordre veigrepet/skjebnen for mye

Da jeg kom hjem fikk jeg meg en liten utfordring: Hvordan få sykkelen opp bakken til huset. Vi har 2 oppkjørsler, 1 som bare passer til MC (smal), og 1 opp til garasjen. Begge er ganske bratte, enkelte besøkende kvir seg for å kjøre opp til garasjen vår selv med bil på sommerføre, så...
Prøvde meg først på den vanlige oppkjørselen for MC, som ikke har vært måkt eller brukt. Men med rundt 15 cm (+?) løs snø gikk det bare et par meter før jeg satt meg fast.
Rygget meg ned igjen derfra. Igrunnen en ganske spennende opplevelse å rygge med MC i løssnø: skal man holde balansen med begge bena eller skal man bremse med bakbremsen, som er den eneste som har noen funksjon der og da...
Prøvde oppkjørselen for bilen, hvor vi har kjørt opp og ned et par ganger med bil. Hjulsporene fra bilen var her såpass løse at det var vanskelig å gå opp, snøen løsnet i mindre flak når jeg prøvde å gå opp. Men her gikk det fint med sykkelen, rett nok med litt filing med kløtsjen og 2.gir. Ned fra garasjen gikk også helt fint. Selv der snøen lå urørt gikk det fint å bremse. Noenlunde samme bremseeffekt som med bilen, så det er absolutt godkjent.
Prøver oss med å kjøre til jobb i morgen. De har saltet enda mer utover kvelden nå, så nå er det visst nesten helt bart på alle hovedveiene.
Varmeholker? Nei, de ligger no der ennå, de kablene til de.... Vil prøve å finne en bedre bryter, den er for stor den bryteren. Elfa.se har noen fine brytere, som jeg kan se. Må bare få tiden til å gjøre noe med det. Det er jo litt småkaldt på fingrene, men noen stor krise er det ikke. Idag kjørte jeg jo i rundt 1 time, og det gikk greit det. Normalt kjører jeg bare en god halvtime om gangen, så holker er kjekt å ha, men ikke noe jeg savner hele tiden :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Flott å høre at Duken blir bedre
Varmeholker er altså ikke helt nødvendig?
Lykke til på vinterføre 



- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ja, Duken virker langt bedre nå jaJK95 skrev:Flott å høre at Duken blir bedreVarmeholker er altså ikke helt nødvendig?
Lykke til på vinterføre

Varmeholker, jo for all del, det er nok en meget god ting! Poenget mitt er at jeg gjerne skulle hatt det på, men har for lite fritid til å få de ferdigmontert. Og så kjører jeg med tykke vinterhansker fra Halvarsson, så jeg rekker ikke bli iskald på fingrene, bare kald

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Kjørte på jobb nå imorges. Sykkelen startet som et skudd. Det har snødd litt i natt, så det lå noen få cm med snø på sideveiene. Helt greit å kjøre på det. Litt værre på deler av hovedveiene, hvor det tidvis var brede spor med issvuller, og enkelte steder var det umulig å unngå å kjøre dels på svullene, dels på asfalten. Ikke behagelig, og roet godt ned der det var slik. Men alt i alt helt greit, og dekkene er helt klart godkjent 

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Artig å lese.. Jeg har i alle år vert i den tro at det å kjøre to-hjuling på vinterstid er en skykkelig fy-fy og på kanten av galskap... :)
Dog, jeg ville nok ikke prøvd å dra ut droget mitt på glatta.. Den er dårlig nok på tørt føre fra før av.
Dog, jeg ville nok ikke prøvd å dra ut droget mitt på glatta.. Den er dårlig nok på tørt føre fra før av.

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 351
- Registrert: 05 nov 2010, 12:46
- Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Imponerende at du kjører nå. min står snødekt utenfor huset og minner meg på at den vil inn daglig. Eksamen i morgen. når den er unnagjort får jeg tid igjen og skal kjøre den til vinterlagring hos en kamerat med garasje på sotra . me jeg har ikke pigger og erfaring med vinterkjøring så det blir nok å vente på en mild dag
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
@bergenser83: Du har jo en glimrende vintersykkel. Bare å hive vinterdekk på den med en gang, så kan du nyte vinteren i motsetning til oss andre som ikke har vintersykkel. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 351
- Registrert: 05 nov 2010, 12:46
- Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ja. burde jo egentlig det. Men blir hjemme i pappaperm fra jul og til august så da er ikke behovet så stort i vinter. brukes stort sett til jobkjøring . sitter bare 11km fra deg nå snikkern og det jeg savner mest nå er egentlig skiene mine og tid nok til en tur på saudehonnje før jeg widerøer meg hjem igjen i morgen. forbli neste gang
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Så du er i Volda no?
Akkurat no er jeg i Ålesund på skolen, men er hjemme igjen i ettermiddag. Hvis du har lyst på en kopp kaffe, så er det fullt mulig.
Akkurat no er jeg i Ålesund på skolen, men er hjemme igjen i ettermiddag. Hvis du har lyst på en kopp kaffe, så er det fullt mulig.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 351
- Registrert: 05 nov 2010, 12:46
- Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Takker for tilbudet. men skal lese et par timer til før jeg skal møte noen gamle studievenner fra tiden jeg bodde her. hjem ganske raskt etter eksamen i morgen dersom ikke den varslede stormen stopper widerøe.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
HD er vel kanskje ikke heeeelt sånn vintersykkel neiCrinos skrev:Artig å lese.. Jeg har i alle år vert i den tro at det å kjøre to-hjuling på vinterstid er en skykkelig fy-fy og på kanten av galskap... :)
Dog, jeg ville nok ikke prøvd å dra ut droget mitt på glatta.. Den er dårlig nok på tørt føre fra før av.

Duke-en virker sålangt som en grei sykkel til slik kjøring.. 118KG tørrvekt, så den er omtrent som å "ratte" en god gammel tre-girs DBS

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Skal bestille den nye 2012 Duke´en (grå og svart) neste uke
For dere som ikke har sett den, søk: "125 duke grey" på google
Vil også gjerne høre hva dere synes om fargen 



KTM DUKE 125
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Tøff den! Tror den blir ekstra tøff med litt mer oransje detaljer, som felgtape og evt litt til (håndbeskyttere, elns?). Og vil tro de har fått luket vekk et par av barnesykdommene inntil daPeet96 skrev:Skal bestille den nye 2012 Duke´en (grå og svart) neste ukeFor dere som ikke har sett den, søk: "125 duke grey" på google
Vil også gjerne høre hva dere synes om fargen

Min fungerer iallfall ganske så bra nå. Dvs venter på speedo-føleren og evt nye felger, men andre ting som f.eks fusking er helt fjernet, virker det som. Og fremdeles er kjøreegenskapene i absolutte toppklasse! Merker jo det spesielt godt nå når det er snø og is på veiene: Den er fremdeles trygg og fin, lett å holde kontrollen på.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Oljetrykket ditt da ? Er det løst ?
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Mitt oljetrykk er helt fint det, ifølge madammen (gravid i femte måned)Pollti skrev:Oljetrykket ditt da ? Er det løst ?

Nei, fikk ikke snakket om det. Fikk ikke snakket med mekanikeren, så det glapp litt utav meg. Men jeg sjekket oljenivået samme morgen jeg leverte sykkelen, og det var helt på nedre del av vinduet! Nå, etter service, er det slik det skal være, altså midt på glasset. Og det var midt på glasset etter første service. Så det kan virke som at den har brukt endel olje. Men om det er nivået som har gitt varselet, så er varselet veldig følsomt, siden det skal være OK å kjøre med olje på nedre del av glasset. Vet ikke hvor stor mengde det er som er mellom midtre og nedre del av glasset, men jeg aner at den bruker ganske mye olje? Blir iallfall noe å følge med på fremover, helt klart. Har vært litt sløv med å sjekke nivået, siden jeg ikke har hatt noen sykler som har brukt noe videre olje.
Hadde forresten start på den imorges. Bare for å høre hvor lett/tungt den startet. Hele sykkelen var full av is, litt frost ute, så jeg hadde regnet med en viss treghet. Men neida, den startet som et skudd! Like lett som ved 10-15 plussgrader. Tyder på at ting er dimensjonert som det skal

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Litt oppdatering:
Skalvise: Sykkelen går fremdeles pent og pyntelig. Like imponert hver gang jeg starter den, så uanstrengt den starter og så jevnt den går.
Dekkene er bare knall. Dvs ikke i løs snø/slaps når det blir litt dybde, men ellers er det helt kurant. Biter seg greit fast i is.
Verre er det med det elektriske. Bremselysbryteren, som ble byttet på sist service pga treg funksjon/manglende funksjon, fungerer nøyaktig like elendig. I praksis har jeg ikke bremselysbryter framme. Kjipt!
Skiltlyset har takket for seg. Det flimret litt i det her en morgen, siden har det vært dødt. Finner ikke feil på kontaktene, uten at jeg har giddet å plukke ting helt fra hverandre. Aner meg at det er fuktintrengning inn i selve lampen. Bryteren til sidestøtten er av og til noe treg. Dvs at den tar noen sekunder fra støtten er tatt ned, til den registrer/varsler at den er nede. Ingen "big deal", men det gir jo et hint om kvaliteten... Sammen med div andre feil som har vært på det elektriske, er jeg ganske overbevist at det elektriske fungerer utmerket en tørr sommerdag, kanskje til og med litt regn, men ikke kombiner det med lav temperatur...
Dekkene er bare knall. Dvs ikke i løs snø/slaps når det blir litt dybde, men ellers er det helt kurant. Biter seg greit fast i is.
Verre er det med det elektriske. Bremselysbryteren, som ble byttet på sist service pga treg funksjon/manglende funksjon, fungerer nøyaktig like elendig. I praksis har jeg ikke bremselysbryter framme. Kjipt!
Skiltlyset har takket for seg. Det flimret litt i det her en morgen, siden har det vært dødt. Finner ikke feil på kontaktene, uten at jeg har giddet å plukke ting helt fra hverandre. Aner meg at det er fuktintrengning inn i selve lampen. Bryteren til sidestøtten er av og til noe treg. Dvs at den tar noen sekunder fra støtten er tatt ned, til den registrer/varsler at den er nede. Ingen "big deal", men det gir jo et hint om kvaliteten... Sammen med div andre feil som har vært på det elektriske, er jeg ganske overbevist at det elektriske fungerer utmerket en tørr sommerdag, kanskje til og med litt regn, men ikke kombiner det med lav temperatur...

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
....og saltlake fra veiene
?

- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Ja, det hjelper vel ikke akkurat på... Det hadde jeg heller ikke forventet. Salt spiser jo opp det meste. Men det er neppe det som er hovedårsaken her. Kontakter har vel knapt rukket å korrodere foreløpig, så... Har jo kjørt på med ACF-50 i alle kontakter og andre steder jeg har kunnet komme til. Men ikke i skiltlyset, f.eks. Det er jo en tett enhet, ikke mulig å åpne. Samme med bremselysbryter. Dvs den er ikke en tett enhet, men selve brytertappen er tettet med en gummibelg, så jeg tror ikke fukt/salt er årsaken her. Heller at den har dårlig og treg mekanikk som bare blir tregere jo kaldere.ArcticTiger skrev:....og saltlake fra veiene?
Skal se om jeg får tatt noen nærbilder, så får dere se herligheten selv :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Duke 125
- Innlegg: 65
- Registrert: 08 jul 2011, 20:07
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 125 2011
- Bosted: Hordaland,Bergen
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
nå er det reine våren ute.12 grader .på tide å fine fram sykkelen igjenn.
Duke
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Nå var det ikke seksualorganet og forplantningsevnen jeg lurte på denne gangenfikse skrev: Mitt oljetrykk er helt fint det, ifølge madammen (gravid i femte måned)![]()


når han tror seg usett


