andersen skrev:Just for the record:
Min
Duke er 100% strøken, fungerer perfekt og har ingen problemer. De eneste to problemene jeg har hatt er at ett av blinklysene fikk duggdråper inni seg, og det andre var at jeg synes gassvaieren trakk seg for tregt tilbake. Begge ble fikset på 30 min hos AMD i Oslo.
Enten så takler ikke Duken vinterkulda, eller så takler den ikke Fikse!

Kanskje du fikk en modell som kom for raskt av samlebåndet ved første batch?
Dette ligner jo ikke grisen.
Men, det er hyggelig å lese at Ride ordner opp! Du må jo virke som verdens mest irriterende kunde når du møter opp med så mye problemer.
Godt å høre andersen! Men kjører du den nå i drittværet?
Meget mulig sykkelen ikke tåler meg

Nei, jeg tror nok det er sykkel som ikke liker kulde og vann. Har jo kjørt div andre sykler om vinteren (dvs ikke når det har vært mye snø/is, men ellers), og aldri opplevd så mye tull. Forrige daglig-sykkelen min, Honda Deauville, turte jeg ikke kjøre med når de var is/snø pga høy vekt, men den beklaget seg _aldri_. Om det var minus aldri-så-mye så startet den, og alt elektrisk funket som det skulle. Aldri opplevde jeg noe oljeforbruk eller lekkasjer heller. Problemet med den var at den rustet som et helv... til tross for godt stell. Samt at den var for tung for skikkelig vinterkjøring.
I skrivende stund sitter jeg å tenker på den gamle Sting-en som en i familen kjørte rundt med. Det er også en
125 KTM. Men bygget i Østerrike.............. :[-o<
Jau, har fått noen hint av forhandleren om at jeg har noen relativt "utfyllende" eposter, så jeg er sikkert "kunden fra helv..."
De har jo (selvsagt) ikke opplevd en
Duke-eier med så mye trøbbel. Kanskje jeg har for store forventninger? Er det for mye forlangt at greiene funker om vinteren? Er sykler nu til dags bygget for sol og sommer og hasj og lynol?