Pollti skrev:Syntes det er litt leit at du er skuffet. Men overraskende er det ikke. Jeg kan ikke huske noe bra som kommer fra India jeg ? Muligens noe bomullsstoff kanskje.Jeg jobber mye med indere og det eneste som imponererer meg er rapportene de lager. 700 sider om ikke noe tærer på min tålmodighet ihvertfall. Nederste skrivebord skuff flyter snart over

Nei, skal ikke si jeg komme på noe mekanisk/fysisk utviklet og produsert i India som "oser av kvalitet" nei... Men
Duke-en ser jo faktisk rimelig bra ut, i mine øyne. Bolter ser tilsynelatende ut til å ha pen finish. Div elektriske kontakter ser tilsynelatende ut til å være av proff kvalitet, med silikontettinger på hver enkelt leder (men tro meg, dette er "proudly made in India", absolutt ikke germanisk presisjon), brytere _ser_ bra ut, til og med ganske så moderne med bakgrunnsbelysning av symbolene (men mekanikken er relativt pinglete og veik sammenlignet med f.eks Yamaha/Honda), og sånn kan jeg fortsette...
Motoren trodde jeg var produsert i Østerrike, men jeg tviler litt på det, siden det er så mye lekkasjer og oljeforbruk? Framgaffelen er jo og litt forunderlig. WP pleier jo å lage rimelig skuddsikre greier, men på
Duke-en så lekker den jo både fra topp og bunn.
Endel av feilene jeg har på min, har andre
Duke også. Dvs div elektriske feil, fusking, lekkasjer på kjølevæske og gaffel, samt noen få motorhavari (sylinderforing elns?).
Men fremdeles: Sykkelen starter og går, og er virkelig suveren å kjøre. Får de orden på kvaliteten, en permanent orden på feilene, så er dette en gullegod sykkel det :-)