Stranger skrev:Kjenner ikke personlig til sting, kan ikke huske og ha sett en engang. Men ser ut som en grei sykkel, og er det bedre enn inderen på ride som bedriver verkstedsvæting på gulvet og seg selv er jo det bare og kjøre på

KTM Sting
125 finner du litt bilder og slikt av,
på nettet. Men det har du vel alt funnet ut av

Sting er samme konsept som
Duke-en: WP gaffel, Brembo bremser, 17" hjul,
125 KG. Mye det samme å kjøre også. Men har ikke noe bling-bling, og designet er litt sånn bob-bob i forhold til
Duke-en. MEN, den stooooooore fordelen her, er at ting er laget i Østerrike, med europeiske komponenter. Dvs WP gaffelen er nettopp en WP-gaffel, bremsene er hentet fra de gode hyller hos Brembo, det som er lakket er pulverlakk (og ruster fint lite, lett å kontrollere), elektriske kontakter er det samme en finner på andre KTM-er fra den tid; ikke helt vanntett, men i det minste av gode metaller/legeringer, så de er kurant å holde i sjakk. Det var denne sykkelen som fikk meg til å se på
125 som et seriøst kjøretøy. Jeg skaffet den til en i familien for noen år siden, av en bekjent på østlandet. Kjørte den hjem fra Geilo. Da sto det på "banedekk" fra Bridgestone (BT090) på den. Den mest sjokkerende opplevelsen jeg noengang har hatt på sykkel. Først kjentes det jo lite og pinglete ut, veldig uvant fra tunge sykler. Men så kom det jo noen svinger gjennom Hardanger.... Å du hildrane du så den sykkelen bare skrek etter å få lagt seg i svingene. Stabil som fjell, selv på dårlige vestlandsveier. Han som kjørte sammen med meg trodde det seriøst hadde klikket for meg. "Du bremser jo f.. ikke før svingene!" Så Sting-en er gullegod sånn sett. Motor er sprek på den, selv om den er original. En anelse sintere enn
Duke-en, men så bruker den omtrent dobbelt så mye benzin, og ikke minst det oljesølet..... Så det er Stingen sin "feil" at jeg handlet
Duke. Trodde at KTM var KTM vettu. Og det er det jo også, i forhold til kjøreegenskaper og slikt

Tipper jeg kan få fatt på den Sting-en til rundt 20.000,- eller så...