Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 19:19
Merket i sted at jeg ikke fikk start på den mens jeg hadde nøkkelen i jakkelommen. Det blinket en rød sensor i displayet men den fikk ikke kontakt. Holdt på ganske lenge. Jeg gikk ut og inn i garasjen igjen og da startet den. Dette har skjedd kun en gang, men ble bittelitt bekymret over hvor idiotsikkert dette er.
Men det skal sies at det trolig kan være en brukerfeil også.... uten at jeg vet jeg kan ha gjort :)
Det kan virke som at dette nøkkelløssystemet ikke er like godt utviklet på MC som på biler, som jo har hatt dette systemet i mange år allerede.
Har hørt om flere som har hatt noen litt rare opplevelser med dette systemet.
Meg selv inkludert siden jeg opplevde et par ganger at sykkelen startet helt fint, men displayet var helt svart. Dvs. ingen speedometer og turtallsvisning bl.a.
Nå viste det seg etter hvert at dette var en svakhet med startsystemet på høyre styreholke. En reklamasjonssak som ble fikset uten problemer med en ny forbedret enhet.
Siden har systemet funket helt problemfritt.
Jeg tror nok at de som lager syklene våre ofte er litt vel ivrige med å få på plass nye tekniske løsninger, som ikke er blitt utprøvd godt nok, slik at feil oppstår.
Vi som kjøper syklene blir nesten å regne som beta-testere i mange sammenhenger. Greit nok at ting fikses uten spørsmål, men sånt "hastverk er lastverk" arbeid når nye løsninger skal på plass på nye / oppdaterte modeller, kan det fort gå litt galt, viser det seg ikke så rent sjeldent...