Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
så ikke dum ut denne :)
Fin pris også, men begynner jo så klart å dra på årene da.....
Fin pris også, men begynner jo så klart å dra på årene da.....
- katana_king
- Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125
Du holder på med litt av hvert du, Ove :) Artig å lese!
Jeg håper våren kommer asap etter julen har blitt feiret :) Vil ut og kjøre :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, ja jeg får noen slike "rykk" inni mellom som gjør at jeg plutseligbare MÅ prøve ut diverse ting. Mulig det er vintersesongen som gjør meg rastløs, for jeg har alltid vert en sommermenneske. Alt av vinteridrett/skigåing etc. interresserer meg langt opp i ryggen og jeg blir liksom bare sittende å vente på sommeren :)katana_king skrev:Du holder på med litt av hvert du, Ove :) Artig å lese!
Men jeg har veldig lyst til å dokumentere denne vestlandsturen til sommeren på en skikkelig måte som langt i fra er vanlig kost å finne på nett. Kanskje sender jeg den over til NRK også, haha. Altså bare for morroskyld for å høre reaksjonen :) Dem sender jo Telemarkskanalen/Hurtigruten etc. som går over flere dager/uker og da hadde det jo vert tøft om dem viste min video også på bare noen timer.
Jeg skjønner jo at ikke dette blir noe av med 99% sikkerhet, men som sagt, jeg skal vertfall jaggu meg prøve, hehe.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Takk for julegavetipset !
Jeg ønsket meg og fikk headset av fruen i julegave.
Vel, ikke studiokvalitet, men allikevel en annen verden enn nettbrett og pc-høytalere.
Har akkurat hørt på opptak av Yamahaen din, og ja, den høres grom ut
Vel, ikke studiokvalitet, men allikevel en annen verden enn nettbrett og pc-høytalere.

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Kontakt:
Husk at alle opptakene jeg har publisert med tanke på motorsykkel lyd er tatt opp med Gopro og den innebyggede mikrofonen i kameraet. Gopro kameraet hadde i tillegg det vanntette huset påmontert, så stort værre blir dte vel ikke, hehe. Jeg har ennå ikke testet Roland R-26 og eksterne mikrofoner ennå med motorsykkelen men jeg kan nok garantere at man får en aha opplevelse :)Jompa skrev:Takk for julegavetipset !
Nå har jeg forresten også bestillt meg Canon HF G30 videokamera. Prøve først lillebroren G25 og ble såpass hennrykt at jeg byttet til storebroren som kun kostet ca. 3.000,- mer. Hovedgrunnen er mulighet for opptak i 50p samt bedre ergonomi og mye bedre LCD skjerm, samt fler manuelle muligheter. :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Tok meg en tur ut i garasjen i sted for å se om alt sto bra til med sykkelen, og det gjorde det. Jeg kunne ikke dy meg, så jeg startet den også opp. Den startet på førsteforsøk uten å blunke og den gikk som en klokke :)
Men siden det fortsatt er litt guffent ute, så ga jeg beskjed om at han fikk hvile en stund til. Han satt dog pris på at jeg stakk innom for å si hei.
Her er et litt trist og innestengt bilde avhærligheten, men jeg fikk beskjed om å hilse alle andre! :)

Men siden det fortsatt er litt guffent ute, så ga jeg beskjed om at han fikk hvile en stund til. Han satt dog pris på at jeg stakk innom for å si hei.
Her er et litt trist og innestengt bilde avhærligheten, men jeg fikk beskjed om å hilse alle andre! :)

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Det bildet så uendelig trist ut 

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Kontakt:
mhmJompa skrev:Det bildet så uendelig trist ut

- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Vask radiatoren!

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Kontakt:
Sånn!Snikendeugle skrev:Vask radiatoren!![]()

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Genialt 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Kontakt:
Er fortsatt agurktid her i gården, så derfor har jeg gjort noen oppgraderinger av bloggen min. Det jeghar jobbet en del med i det siste erå få bildene til å vises skikkelig og i de to første postene i bloggen så kan dere se at jeg har installert noe som heter "foobox" som er en litt mer avansert "lightbox" som er den ruten som spretter opp når man klikker på en thumbnail. I denne ruten så får man også se bildebeskrivelse og tittel, samt at man har mulighet til å dele bildet via sosiale tjenester.
http://bjerknez.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Under "Bildestrøm" har jeg lagt til en funksjon som gjør at alle bildene jeg tar med mobilen (som jeg velger å offentligjøre) blir automatisk publisert på denne siden fortløpende. Her blir det nok mange MC bilder på sikt vil jeg tro :)
http://bjerknez.no/?page_id=588" onclick="window.open(this.href);return false;
De bildene som ligger der nå er bare testbilder som vil bli fjernet ganske snart.
Det er vel det jeg har holdt på med de siste timene, ved siden av litt surfing på finn.no inni mellom, samt at jegharfunnet meg en veldig flott hytte i Geiranger som jeg vil overnatte i til sommeren :)
Jaja... ha en fortsatt god kveld...ehm..natt..HOST HARK... ehm..morgen folkens! :)
Under "Bildestrøm" har jeg lagt til en funksjon som gjør at alle bildene jeg tar med mobilen (som jeg velger å offentligjøre) blir automatisk publisert på denne siden fortløpende. Her blir det nok mange MC bilder på sikt vil jeg tro :)
http://bjerknez.no/?page_id=588" onclick="window.open(this.href);return false;
De bildene som ligger der nå er bare testbilder som vil bli fjernet ganske snart.
Det er vel det jeg har holdt på med de siste timene, ved siden av litt surfing på finn.no inni mellom, samt at jegharfunnet meg en veldig flott hytte i Geiranger som jeg vil overnatte i til sommeren :)
Jaja... ha en fortsatt god kveld...ehm..natt..HOST HARK... ehm..morgen folkens! :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Det begynner og klø i MC fingrene for tiden da både varmere tider og forhåpentligvis tørre veier nermer seg på sikt, og derfor sa sitter jeg om dagen ogbestiller meg småting og denne gangen har jeg bestillt, mottatt og montert et nytt sotet visir til min Schuberth C3 Pro med pinlock. Ser langtbedre ut med sotet visir og jeg synes også det var mer behagelig å se gjennom dette.
Slik ble det seende ut:

Slik ble det seende ut:

- Bjerknez
- Kontakt:
Var på sesongens første tur i går! :)
Var ikke noe lang tur da naboen jeg kjørte sammens med ikke hadde veldig mye tid, men det ble vertfall en liten rundtur på 5-6 mil i ca. 5 grader.
Klim Latitude dressen holdt meg vertfall varm på denen turen og jeg hadde ikke noe annet under enn boxer og t-skjorte. Men en halskrage (Balaklava) skal jeg kjøpe meg for halsen var helt klart de tsvakeste punktet merket jeg.
Sykkelen startet og gikk som en klokke og alt gikk som smurt :)
Neste innkjøp som står på listen er muligens en Spot Tracker Gen3 for å logge turene mine. Joda, den koster ett par tusenlapper samt et abonement på ca. 1000-lappen årlig men jeg føler det er noe jeg kommer til å ha stor glede av. Mulig jeg også kommer til å kjøpe meg en tankveske for sommerturen, men har ennå ikke funnet en jeg har falt 100% for.
Jeg er ute etter en tankveske som har plass til en middels stort kamera, iPad Air, iPhone, Nistepakke, Hansker og en liten Colaflaske. Viktig at det også er rom for en ipad Air helt øverst i en vanntett plastlomme som jeg kan bruke som GPS. Det ser ikke ut til at det finnes noe tanklokkfeste til min tank så da m¨det bli magnet, noe som er helt greit. Vesken skal helast være sort og stå i stil til sykkelen (mer eller mindre vertfall) og den må tåle vann. Spesielt den øverste lommen med iPad'en i.
Noen som kan finne en slik veske til meg kanskje?
Var ikke noe lang tur da naboen jeg kjørte sammens med ikke hadde veldig mye tid, men det ble vertfall en liten rundtur på 5-6 mil i ca. 5 grader.
Klim Latitude dressen holdt meg vertfall varm på denen turen og jeg hadde ikke noe annet under enn boxer og t-skjorte. Men en halskrage (Balaklava) skal jeg kjøpe meg for halsen var helt klart de tsvakeste punktet merket jeg.
Sykkelen startet og gikk som en klokke og alt gikk som smurt :)
Neste innkjøp som står på listen er muligens en Spot Tracker Gen3 for å logge turene mine. Joda, den koster ett par tusenlapper samt et abonement på ca. 1000-lappen årlig men jeg føler det er noe jeg kommer til å ha stor glede av. Mulig jeg også kommer til å kjøpe meg en tankveske for sommerturen, men har ennå ikke funnet en jeg har falt 100% for.
Jeg er ute etter en tankveske som har plass til en middels stort kamera, iPad Air, iPhone, Nistepakke, Hansker og en liten Colaflaske. Viktig at det også er rom for en ipad Air helt øverst i en vanntett plastlomme som jeg kan bruke som GPS. Det ser ikke ut til at det finnes noe tanklokkfeste til min tank så da m¨det bli magnet, noe som er helt greit. Vesken skal helast være sort og stå i stil til sykkelen (mer eller mindre vertfall) og den må tåle vann. Spesielt den øverste lommen med iPad'en i.
Noen som kan finne en slik veske til meg kanskje?
- Bjerknez
- Kontakt:
Da har jeg bestillt meg en slik, så nå skal turene jeg er på dokumenteres :)
http://www.findmespot.com/en/index.php?cid=100" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.findmespot.com/en/index.php?cid=100" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Et lite Hipstamatic bilde tatt med iPhone fra i går :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Kontakt:
Skal hente denne på posten i dag :)
Skal bli artig å få testet denne skikkelig de nermeste dagene!

Skal bli artig å få testet denne skikkelig de nermeste dagene!

- Bjerknez
- Kontakt:
Å vips, så kommer denne til å gå i retur til butikken ved at jeg benytter angreretten.
Jeg hadde høye forventninger, men etter ett par dager med intens testing så ser jeg rett og slett ikke poenget med denne, så sant man ikke på død og liv må ha denne SOS knappen og befinner seg på steder utenfor mobildekning. Som vanlig turtracker er dette et ganske dårlig valg og her er grunnene:
1. Prisen! 2.000,- for enheten og ca. hvis du ønsker tracking som oppdatrer seg hvert 2.5 minutt. Dette er nødvendig mener jeg når man kjører motorsykkel/bil for at ikke punktene den lager spriker for mye.
2. Kronglete web grensesnitt og den nødvendige firmware oppdateringen som jeg måtte ha for å benytte meg av "Extream tracking" fikk jeg aldri installert grunnet en sync feil med server...
3. Sendte svar til kundeservice samme dag grunnet dette og har fortsatt ikke fått svar. Litt slapt.
4. Å ha denne i lommen på kjøredressen funker ikke. Den må ha fri sikt for å få GPS signal. Dermed fungerer min iPhone bedre og faktisk virker iPhonen min mer nøyaktig.
I det hele tatt så synes jeg dette var en litt dårlig løsning. Mulig jeg har missforstått meningen med en slik, men i mine øyne har denne noe for seg kun hvis man oppholder seg på ekstreme steder uten mobildekning og man abonnerer på SOS opplegget. Som såkalt tur tracker anbefales ikke denne i det hele tatt faktisk.
Så styr unna denne folkens. Jeg er vertfall en erfaring rikere :)
Jeg hadde høye forventninger, men etter ett par dager med intens testing så ser jeg rett og slett ikke poenget med denne, så sant man ikke på død og liv må ha denne SOS knappen og befinner seg på steder utenfor mobildekning. Som vanlig turtracker er dette et ganske dårlig valg og her er grunnene:
1. Prisen! 2.000,- for enheten og ca. hvis du ønsker tracking som oppdatrer seg hvert 2.5 minutt. Dette er nødvendig mener jeg når man kjører motorsykkel/bil for at ikke punktene den lager spriker for mye.
2. Kronglete web grensesnitt og den nødvendige firmware oppdateringen som jeg måtte ha for å benytte meg av "Extream tracking" fikk jeg aldri installert grunnet en sync feil med server...
3. Sendte svar til kundeservice samme dag grunnet dette og har fortsatt ikke fått svar. Litt slapt.
4. Å ha denne i lommen på kjøredressen funker ikke. Den må ha fri sikt for å få GPS signal. Dermed fungerer min iPhone bedre og faktisk virker iPhonen min mer nøyaktig.
I det hele tatt så synes jeg dette var en litt dårlig løsning. Mulig jeg har missforstått meningen med en slik, men i mine øyne har denne noe for seg kun hvis man oppholder seg på ekstreme steder uten mobildekning og man abonnerer på SOS opplegget. Som såkalt tur tracker anbefales ikke denne i det hele tatt faktisk.
Så styr unna denne folkens. Jeg er vertfall en erfaring rikere :)
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Tror du må kjøpe deg et par utviklere og designere om du vil ha akuratt det du er ute etter 

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, ja jeg er litt kresen :)Snikendeugle skrev:Tror du må kjøpe deg et par utviklere og designere om du vil ha akuratt det du er ute etter
Jeg har funnet en langt rimeligere løsning som faktisk fungerer utmerket og det er en app som heter "GPX Master+" som automatisk lagrer turene mine i Dropbox i GPX formatet. Det gjør at jeg lett kan importere dataene til "Maps Marker pro" som er en kart plugin til Wordpress.
Da får jeg opp ruten jeg har kjørt, så kan jeg bare legge inn egne ikoner utover det.
Fungerer utmerket så langt.
kan slenge ut en link til et kart fra kjøreturen hjem fra jobben i dag så får dere se. :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Da har jeg endelig funnet en løsning som funker optimalt for meg med tanke på og dele mc turene mine etc. på et kart etc.
Her kan dere se resultatet jeg fikk etter dagens tur hjem fra jobb med iPhone som GPS tracker og "Maps Marker Pro" som kartplugin for Wordpress:
http://bjerknez.no/?page_id=889" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er som sagt bare for å teste så verken bilder eller tekst henger sammen, men dere får en pekepinn.
Jeg synes trackingen fungerte utmerket og spesielt etter at jeg satt "GPX Master+" til å kun oppdatere seg hver 25m. Det vil si at jeg får rettere kartstreker og ikke slike "nervøse" streker som plutselig tar seg en tur opp i skogen. Det skal også sies at jeg hadde telefonen i lommen mens jeg kjørte bil nede i en skinnveske. Som dere ser så funket dette utmerket.
Denne Spot Tracker Gen3 (som jeg skal sende i retur) kunne ikke engang ligge i baksetet i bilen før den mistet signal.
Det ENESTE problemet jeg har med å bruke iPhone til dette er at den bruker en del mer strøm. Så skal man kjøre hele dagen så bør telefonen kobles til en batteribank, men siden jeg også har dette, så skal jeg nok være sikret :)
EDIT:
Har forresten laget en liten beskrivelse av fremgangsmåte i blogge nmin:
Her kan dere se resultatet jeg fikk etter dagens tur hjem fra jobb med iPhone som GPS tracker og "Maps Marker Pro" som kartplugin for Wordpress:
http://bjerknez.no/?page_id=889" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er som sagt bare for å teste så verken bilder eller tekst henger sammen, men dere får en pekepinn.
Jeg synes trackingen fungerte utmerket og spesielt etter at jeg satt "GPX Master+" til å kun oppdatere seg hver 25m. Det vil si at jeg får rettere kartstreker og ikke slike "nervøse" streker som plutselig tar seg en tur opp i skogen. Det skal også sies at jeg hadde telefonen i lommen mens jeg kjørte bil nede i en skinnveske. Som dere ser så funket dette utmerket.
Denne Spot Tracker Gen3 (som jeg skal sende i retur) kunne ikke engang ligge i baksetet i bilen før den mistet signal.
Det ENESTE problemet jeg har med å bruke iPhone til dette er at den bruker en del mer strøm. Så skal man kjøre hele dagen så bør telefonen kobles til en batteribank, men siden jeg også har dette, så skal jeg nok være sikret :)
EDIT:
Har forresten laget en liten beskrivelse av fremgangsmåte i blogge nmin:
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Denne SPOT saken er nok designet for en helt annen bruk en for å logge bil og MC turer.
Jeg er aktiv med paragliding og mange av oss bruker SPOT der, vi reiser jo mye world wide, og redningstjeneste er ikke det samme i Bir/Himalaya eller i Mexico, som her hjemme på berget, hvor vi har både HRS og Luftambulanse.
For ett par år siden forsvant en engelskmann (tror jeg det var) under flyging i Bir. Med SPOT kunne vi se han hadde landet i en dal, uten mobildekning, men vi kunne også se at han beveget seg, og en dyr redningsaksjon kunne unngås.
Hadde han ikke beveget seg, ville saken vært helt annerledes. Så den er suveren til den slags bruk.
Men for å "logge" en MC tur er det nok overkill og vel så det.
Men kan du ikke bare legge inn kjøreturen i Google maps da?
Jeg er aktiv med paragliding og mange av oss bruker SPOT der, vi reiser jo mye world wide, og redningstjeneste er ikke det samme i Bir/Himalaya eller i Mexico, som her hjemme på berget, hvor vi har både HRS og Luftambulanse.
For ett par år siden forsvant en engelskmann (tror jeg det var) under flyging i Bir. Med SPOT kunne vi se han hadde landet i en dal, uten mobildekning, men vi kunne også se at han beveget seg, og en dyr redningsaksjon kunne unngås.
Hadde han ikke beveget seg, ville saken vært helt annerledes. Så den er suveren til den slags bruk.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Da har det kommer en app for iOS som støtter Spotwalla, og gir live sporing med 1-10 min. intervaller. Gratis er den også! https://itunes.apple.com/no/app/swconne ... ?l=nb&mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Kommer garantert til å bruke denne ja :-)
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Kontakt:
Joda, er klar over dette og jeg skrev vel også dette i tråden over :)Olav K skrev:Denne SPOT saken er nok designet for en helt annen bruk en for å logge bil og MC turer.
Jeg har egentlig gitt opp det med live tracking. Det blir for omstendelig og "rotete".Da har det kommer en app for iOS som støtter Spotwalla, og gir live sporing med 1-10 min. intervaller. Gratis er den også! https://itunes.apple.com/no/app/swconne" onclick="window.open(this.href);return false; ... ?l=nb&mt=8
Da vil jeg helelr bruke litt tid i etterkant til å lage en skikkelig kart oversikt med bilder etc.
- Bjerknez
- Kontakt:
Var på en liten øvelseskjøringsrunde i går med en meget snill nabo og fikk for første gang kjøre en Harley :)
Det var vist en 2006mod. med 1450cc. Husker ikke hva sykkelen hette. Den virket hakket mindre enn min i størrelse selv om motoren var større. Hans hadde vist 73HK'er og min har da 76HK'er (hvis jeg husker rett). Hans sykkel veide 250kg. tørr og min veier 304kg. (husker ikke om det er med eller uten full tank).
Alt taler vel da for at en 1450cc med omtrent like mange hester men vesentlig lettere sykkel burde gå noenlunde som min, men så feil kan man ta. Denne Harley'en virket MYE "slappere" enn min. Så når det gjelder aksellerasjon og fart hadde ikke denne Harley'en hatt en nubbesjans. Ganske stor forskjell.
Den første milen så likte jeg sittestillingen på Harley'en bedre da jeg satt litt nærmere asfalten og hadde et litt høyere styre. Men etter en mil så mistet jeg blodsirkulasjonen til hendene og jeg måtte hele tiden ta dem ned for å få dem til å våkne igjen.
Jeg fikk beskjed før prøvekjøringen at Harley'en hans ikke kunne sammenlignes med min da hans var mer "ujevn" på tomgang og "ristet" mer etc. Vel.. feil igjen. Harley'en føltes mye "snillere" enn min sykkel og det var lettere og kjøre denne på lave turtall uten at man følte at stemplene skulle komme ut av skapet. Harleyen føltes rett og slett gjevnere og "snillere" enn min XVS 1300.
Lyden på Harley'en kontra min var ganske lik. Like bråkete og buldrende begge to. Jeg har dog montert en Cobra Slip'on for å få frem denne buldrende lyden. Jeg er usikker på om han har ettermontert noe der....
Ellers så var jo frembremsen på Harleyen myyyyyyye dårligere enn min. Min hugger til asap, mens frembremsen på denne Harley'en var der mest for å minske farten og hang ikke der for å brukes til nødbrems. (føltes vertfall slik).
Sykkelen hans var veldig blank og fin og den hadde vert på service vert år og den har vist full historikk der. Så jeg tror ikke det skulle være noe galt med sykkelen.
Så konklusjonen er at skulle jeg hatt denne Harleyen så hadde det blitt fordi det nettopp var en Harley. På korte turer var denne hakket mer behagelig å kjøre, da den virket snillere og at sittestillingen var bra. Desverre fungerte det ikke i lengden da jeg mistet blodsirkulasjonen til hendene/armene, hehe. Det skal jo sies (som nevnt over" at denne sykkelen er 6 år eldre enn min, men min sykkel virker langt mer "brutal" og aksellerasjonsvillig. Bremsene biter langt bedre på min og min føltes som en stor "hval" i forhold til hans når man satt på den. Han prøvesatt sykkelen min å det første han sa var "den her var en del større ja, og tyngre...".
Jeg synes det er veldig artig å prøve andre sykler og gjøre meg opp noen erfaringer. Jeg er jo rimleig fersk i gamet og da er jo alt mer eller mindre nytt for meg. Harley'en var en morsom sykkel å kjøre å vi hadde en flott ettermiddag. Det siste jeg hadde trodd var at en Harley med 150cc mer og omtrent like mange hester samt 50kg. lettere skulle være mer "brutal" enn dette, men sannheten var at den var ganske "snill". En XVS 1300 er rett og slett en meget flott sykkel fant jeg ut. :)
Det var vist en 2006mod. med 1450cc. Husker ikke hva sykkelen hette. Den virket hakket mindre enn min i størrelse selv om motoren var større. Hans hadde vist 73HK'er og min har da 76HK'er (hvis jeg husker rett). Hans sykkel veide 250kg. tørr og min veier 304kg. (husker ikke om det er med eller uten full tank).
Alt taler vel da for at en 1450cc med omtrent like mange hester men vesentlig lettere sykkel burde gå noenlunde som min, men så feil kan man ta. Denne Harley'en virket MYE "slappere" enn min. Så når det gjelder aksellerasjon og fart hadde ikke denne Harley'en hatt en nubbesjans. Ganske stor forskjell.
Den første milen så likte jeg sittestillingen på Harley'en bedre da jeg satt litt nærmere asfalten og hadde et litt høyere styre. Men etter en mil så mistet jeg blodsirkulasjonen til hendene og jeg måtte hele tiden ta dem ned for å få dem til å våkne igjen.
Jeg fikk beskjed før prøvekjøringen at Harley'en hans ikke kunne sammenlignes med min da hans var mer "ujevn" på tomgang og "ristet" mer etc. Vel.. feil igjen. Harley'en føltes mye "snillere" enn min sykkel og det var lettere og kjøre denne på lave turtall uten at man følte at stemplene skulle komme ut av skapet. Harleyen føltes rett og slett gjevnere og "snillere" enn min XVS 1300.
Lyden på Harley'en kontra min var ganske lik. Like bråkete og buldrende begge to. Jeg har dog montert en Cobra Slip'on for å få frem denne buldrende lyden. Jeg er usikker på om han har ettermontert noe der....
Ellers så var jo frembremsen på Harleyen myyyyyyye dårligere enn min. Min hugger til asap, mens frembremsen på denne Harley'en var der mest for å minske farten og hang ikke der for å brukes til nødbrems. (føltes vertfall slik).
Sykkelen hans var veldig blank og fin og den hadde vert på service vert år og den har vist full historikk der. Så jeg tror ikke det skulle være noe galt med sykkelen.
Så konklusjonen er at skulle jeg hatt denne Harleyen så hadde det blitt fordi det nettopp var en Harley. På korte turer var denne hakket mer behagelig å kjøre, da den virket snillere og at sittestillingen var bra. Desverre fungerte det ikke i lengden da jeg mistet blodsirkulasjonen til hendene/armene, hehe. Det skal jo sies (som nevnt over" at denne sykkelen er 6 år eldre enn min, men min sykkel virker langt mer "brutal" og aksellerasjonsvillig. Bremsene biter langt bedre på min og min føltes som en stor "hval" i forhold til hans når man satt på den. Han prøvesatt sykkelen min å det første han sa var "den her var en del større ja, og tyngre...".
Jeg synes det er veldig artig å prøve andre sykler og gjøre meg opp noen erfaringer. Jeg er jo rimleig fersk i gamet og da er jo alt mer eller mindre nytt for meg. Harley'en var en morsom sykkel å kjøre å vi hadde en flott ettermiddag. Det siste jeg hadde trodd var at en Harley med 150cc mer og omtrent like mange hester samt 50kg. lettere skulle være mer "brutal" enn dette, men sannheten var at den var ganske "snill". En XVS 1300 er rett og slett en meget flott sykkel fant jeg ut. :)