Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Tok samme turen i dag hvor vi kjørte verandres sykler og jo mer jeg kjører denne Harley'en, jo mer glad blir jeg i min egen sykkel. Harley'en jeg kjørte er på ingen måte noen dårlig sykkel, men min er bare så utrolig mye mer "brutal". Nå er som sagt ikke fart det viktigste i en slik sykkel og ikek kjørte vi noe fort heller, men følelsen av at man har krefter i bunn samt heftig aksellerasjon trigger meg litt.
Egentlig har jeg alltid siklet litt i smug på en Harley, men etter å ha prøvekjørt denne så ble jeg faktisk litt skuffet.
Det positive med denne Harley'en var at den virket mer "innkjørt" og "rundere" i kantene (hvis det gir noen mening). Når turtallet ble for lavt så skjedde det liksom ikek stort annet enn at stemplene gikk sagtere. Min sykkel begynner å "rykke" kraftig så fort turtallet blir litt for lavt. Så Harleyen er litt smoothere med tanke på småkjøring.
Han prøvde jo også min sykkel i dag og det første han sa etter ca. 15 minutter på sykkelen var:
- "Dæven... du hadde kjørt fra meg lett med denne ja... gikk bra!"
- "Jeg vil ha clutchen og bremsene dine!"
- "Sykkelen føltes voldsom og brutal, noe som var litt tøft..."
- "Man merker jo at dette er en ny sykkel...."
Det siste der er nok viktig å bite seg merke i. Det er tross alt 6 års forskjell på syklene, men at en 1450cc harley skulel være såpass daff trodde jeg ikke. Men igjen... det er jo ikek det som kanskje er det viktigste. :)
Veldig artig og opparbeide seg noen erfaringer, selv om grunnlaget fortsatt er tynt :)
Egentlig har jeg alltid siklet litt i smug på en Harley, men etter å ha prøvekjørt denne så ble jeg faktisk litt skuffet.
Det positive med denne Harley'en var at den virket mer "innkjørt" og "rundere" i kantene (hvis det gir noen mening). Når turtallet ble for lavt så skjedde det liksom ikek stort annet enn at stemplene gikk sagtere. Min sykkel begynner å "rykke" kraftig så fort turtallet blir litt for lavt. Så Harleyen er litt smoothere med tanke på småkjøring.
Han prøvde jo også min sykkel i dag og det første han sa etter ca. 15 minutter på sykkelen var:
- "Dæven... du hadde kjørt fra meg lett med denne ja... gikk bra!"
- "Jeg vil ha clutchen og bremsene dine!"
- "Sykkelen føltes voldsom og brutal, noe som var litt tøft..."
- "Man merker jo at dette er en ny sykkel...."
Det siste der er nok viktig å bite seg merke i. Det er tross alt 6 års forskjell på syklene, men at en 1450cc harley skulel være såpass daff trodde jeg ikke. Men igjen... det er jo ikek det som kanskje er det viktigste. :)
Veldig artig og opparbeide seg noen erfaringer, selv om grunnlaget fortsatt er tynt :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Etter stor skuffelse (nevnt tidligere) over Spot Gen3 GPS tracker så kan det endelig se ut til at jeg får tilbake pengene mine for abonementet som er betalt. makan til dårlig kundeservice har jeg ikke opplevd noen gang. Dem svarer ikke på mail i det hele tatt og det skjedde ingenting før jeg omsider tok kontakt med den norske importøren. Jeg har fem mailer som jeg har sendt og ikke en eneste en har jeg fått svar på. Brukte da kontaktskjema via nettsiden dems.
Men denne er nå sendt tilbake og jeg må bare takke draut.no for fantastisk service langt over det man kan forvente.! :)
Nå har jeg derimot kjøpt meg Garmin GPSmap 62s og denne synes jeg fungerer mye bedre. Den har ikke live tracking (så vidt jeg vet) men det har jeg gitt opp uansett. jeg er uansett for kresen til at jeg finnet et system som passer meg 100%.
Men denne er nå sendt tilbake og jeg må bare takke draut.no for fantastisk service langt over det man kan forvente.! :)
Nå har jeg derimot kjøpt meg Garmin GPSmap 62s og denne synes jeg fungerer mye bedre. Den har ikke live tracking (så vidt jeg vet) men det har jeg gitt opp uansett. jeg er uansett for kresen til at jeg finnet et system som passer meg 100%.
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Da har jeg fått testet ut min nye Garmin GPSmap 62s og denne er bare helt genial for den som vil dokumentere turene sine.
prøvde den i dag på vei til jobb (i bilen, mens den lå i skjortelommen på jakken med glidelåsen igjen). Jeg har lastet GPX-dataene opp til min blogg og importert dem til "Maps Marker pro". Må vel si at denne nøyaktigheten er godkjent? Her sto den innstillt på og slavisk sette punktet langs ruten uten å ta hensyn til veier. Da vet jeg det at den også følger med meg hvis jeg bestemmer meg for en gåtur i skogen.
Slik ble resultatet etter publisering:
http://bjerknez.no/?page_id=1113" onclick="window.open(this.href);return false;
Her kan jeg selfølgelig legge til alt av ikoner og merker langs ruten, samt sette inn bilder etc. men det har jeg ikke gjort nå.
Garmin GPSmap 62s koster i skrivende stund ca. 2.300,- og man trenger i hovedsak ikek noe kart installert hvis man allikevel skal bruke sporene den lager i andre kart. Skal man faktisk bruke den som GPS på tur så bør man så klart kjøpe kart. Det koster ca. 800,- pr. kart og det er 8stk. delkart som dekker hele Norge. Men som sagt, til ren MC logging og hvis man bruker andre kart som feks. Maps Marker pro som er en plugin til Wordpress så er det ett fett :)
Den skal ha 20 timer batteritid og den bruker vanlige AA batterier, så man slipper å drasse med seg ladere og være avhengig av ekstern strøkilde. Kjøp en pakke batterier så har du hele uken på tur :)
prøvde den i dag på vei til jobb (i bilen, mens den lå i skjortelommen på jakken med glidelåsen igjen). Jeg har lastet GPX-dataene opp til min blogg og importert dem til "Maps Marker pro". Må vel si at denne nøyaktigheten er godkjent? Her sto den innstillt på og slavisk sette punktet langs ruten uten å ta hensyn til veier. Da vet jeg det at den også følger med meg hvis jeg bestemmer meg for en gåtur i skogen.
Slik ble resultatet etter publisering:
http://bjerknez.no/?page_id=1113" onclick="window.open(this.href);return false;
Her kan jeg selfølgelig legge til alt av ikoner og merker langs ruten, samt sette inn bilder etc. men det har jeg ikke gjort nå.
Garmin GPSmap 62s koster i skrivende stund ca. 2.300,- og man trenger i hovedsak ikek noe kart installert hvis man allikevel skal bruke sporene den lager i andre kart. Skal man faktisk bruke den som GPS på tur så bør man så klart kjøpe kart. Det koster ca. 800,- pr. kart og det er 8stk. delkart som dekker hele Norge. Men som sagt, til ren MC logging og hvis man bruker andre kart som feks. Maps Marker pro som er en plugin til Wordpress så er det ett fett :)
Den skal ha 20 timer batteritid og den bruker vanlige AA batterier, så man slipper å drasse med seg ladere og være avhengig av ekstern strøkilde. Kjøp en pakke batterier så har du hele uken på tur :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Da har jeg fått beskjed om at oppkjøring del 1 (i kjøregård) blir 5.mai :)
Hvis alt er i rute så har jeg i følge kjørelærer lappen i månedskiftet mai/juni.
Hvis alt er i rute så har jeg i følge kjørelærer lappen i månedskiftet mai/juni.
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Ble en kjapp runde i dag og ruten ser du her :)
http://bjerknez.no/?p=1169" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bjerknez.no/?p=1169" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Var på en liten øvelsesrunde i dag hvor jeg også hadde blåst støvet av GoProen for sesongen. Videoen holder på og laste opp (noe som tar litt tid) men link vil bli lagt inn så fort den er klar :)
GoPro'en var festet til brystet med brystsele (synes dette funker best), men kameraet var justert litt for langt ned og dermed ble lysmålingen feil. Motorsykkeltanken ble riktig eksponert mens himmel og resten av periferien ble overeksponert (for lys). Men dette får finjusteres etter hvert :)
Prøvde også min Zoom H1 opptaker ved å stappe den ned i brystlommen, men dette var ingen suksess da luftmotstanden fikk lyden av sykkelen til å forsvinne helt, så GoPro sin innebyggede mikrofon funket faktisk best denne gangen. Neste gang får jeg prøve å plassere mikrofonen et litt mindre vindfullt sted. Grunnen til at GoPro'en ga bedre lyd denne gangen var nok at jeg brukte det vanntette etuiet.
Video kommer i løpet av dagen...
GoPro'en var festet til brystet med brystsele (synes dette funker best), men kameraet var justert litt for langt ned og dermed ble lysmålingen feil. Motorsykkeltanken ble riktig eksponert mens himmel og resten av periferien ble overeksponert (for lys). Men dette får finjusteres etter hvert :)
Prøvde også min Zoom H1 opptaker ved å stappe den ned i brystlommen, men dette var ingen suksess da luftmotstanden fikk lyden av sykkelen til å forsvinne helt, så GoPro sin innebyggede mikrofon funket faktisk best denne gangen. Neste gang får jeg prøve å plassere mikrofonen et litt mindre vindfullt sted. Grunnen til at GoPro'en ga bedre lyd denne gangen var nok at jeg brukte det vanntette etuiet.
Video kommer i løpet av dagen...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Kjøpte du ikke en større Zoom opptaker også? Hvordan er forskjellen mellom H1?
Du bør ikke ha Zoom'en på et område hvor den tar imot vind (selvom det er bak en lomme), da mister en den ønskede effekt. Du som har sidevesker (?) kan vel legge den pent oppe i vesken nærmest eksosen, så blir det nok bra lyd :))
Du bør ikke ha Zoom'en på et område hvor den tar imot vind (selvom det er bak en lomme), da mister en den ønskede effekt. Du som har sidevesker (?) kan vel legge den pent oppe i vesken nærmest eksosen, så blir det nok bra lyd :))
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Kjører ikke med sideveskene til daglig, så må nok finne en annen løsning.Snikendeugle skrev:Kjøpte du ikke en større Zoom opptaker også? Hvordan er forskjellen mellom H1?
Du bør ikke ha Zoom'en på et område hvor den tar imot vind (selvom det er bak en lomme), da mister en den ønskede effekt. Du som har sidevesker (?) kan vel legge den pent oppe i vesken nærmest eksosen, så blir det nok bra lyd :))
Jo, jeg hadde en langt dyrere "Roland R26" lydopptaker, men denne var såppass dyr at jeg ikke hadde turt å bruke den. Dessuten så er nok vind også et problem med denne. Kunsten er nok å finne riktig plassering av H1...
Mr. Shaaf (eller hva han kaller seg) har den jo montert opp ned i sekken mellom noen skumbiter. Selv synes jeg dette blir litt "mye" greier for lydens skyld og faktisk synes jeg GoPro'en gjør det ganske bra med det vanntette huset påsatt.
Skal se om jeg finner en bedre løsning som også er litt enklere. Det beste er jo å få plassert den på sykkelen ett sted hvor vind ikke er noe stort problem. Skal se om jeg finner plass under salen eller lignende steder.
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Glemte vist og nevne at jeg i morgen skal gjennomføre oppkjøring del 1 i kjøregården. :)
Jeg pleier å være ganske rolig og behersket, men må inrømme at jeg har litt sommerfugler i magan. Det er spesielt balanseøvelsen som jeg gruer meg mest til. Kjørelærer mener jeg takler denne øvelsen fint (hun har sett meg noen dusin ganger), men selv så føler jeg terskelen er lav for å drite seg ut. Har skjedd en gang at jeg har smelt beinet i bakken og to ganger har jeg revet to kjegler. Stort sett går det fint, men det skal som sagt lite til føler jeg før det går skikkelig galt...
Så et spørsmål:
Hvor viktig er denen sikkerhetskontrollen, og blir denne vektlagt i stor grad?
Jeg pleier å være ganske rolig og behersket, men må inrømme at jeg har litt sommerfugler i magan. Det er spesielt balanseøvelsen som jeg gruer meg mest til. Kjørelærer mener jeg takler denne øvelsen fint (hun har sett meg noen dusin ganger), men selv så føler jeg terskelen er lav for å drite seg ut. Har skjedd en gang at jeg har smelt beinet i bakken og to ganger har jeg revet to kjegler. Stort sett går det fint, men det skal som sagt lite til føler jeg før det går skikkelig galt...
Så et spørsmål:
Hvor viktig er denen sikkerhetskontrollen, og blir denne vektlagt i stor grad?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Når jeg tok A var det 27 år siden A1 og teori osv. Sikkerhetskontroll? Jeg hadde ikke snøring når sensor spurte, så jeg tok en spansk en, og bare begynte i en ende (forfra tror jeg). Sjekket dekk, bremser og hjullager. Kjede, dekk, bremser og lager bak. Lys.
Men ihvertfall min konklusjon var at jeg lot som om jeg var selvsikker og visste hva jeg gjorde. Sensor nikket og smilte og hadde det travelt med å komme ut på veien..
Edit: Lykke til i morgen. Du har ventet lenge, og unner deg virkelig dette
Men ihvertfall min konklusjon var at jeg lot som om jeg var selvsikker og visste hva jeg gjorde. Sensor nikket og smilte og hadde det travelt med å komme ut på veien..
Edit: Lykke til i morgen. Du har ventet lenge, og unner deg virkelig dette

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Takk for det :)SuperMorten skrev:Når jeg tok A var det 27 år siden A1 og teori osv. Sikkerhetskontroll? Jeg hadde ikke snøring når sensor spurte, så jeg tok en spansk en, og bare begynte i en ende (forfra tror jeg). Sjekket dekk, bremser og hjullager. Kjede, dekk, bremser og lager bak. Lys.
Men ihvertfall min konklusjon var at jeg lot som om jeg var selvsikker og visste hva jeg gjorde. Sensor nikket og smilte og hadde det travelt med å komme ut på veien..
Edit: Lykke til i morgen. Du har ventet lenge, og unner deg virkelig dette
Jeg tror jeg har rimelig god kontroll og har fått beskjed om at jeg kjører veldig bra av kjørelærer. Skulle det gå galt i morgen så er det fordi jeg gjør en teit feil eller driter meg ut. Jeg gruer meg faktisk langt mindre til selve hoved oppkjøringen i trafikk. Denne kjøregårdsøvelesen synes jeg bare er pyton. Ikke spesielt vanskelig kanskje, men marginene er så små. Kniper trusa i pungen under krypkjøringen så kan dette være nok til en kjeglevelt og kanskje stryk...
Jaja.. det får gå som det går :)
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Om du skulle ha en feil kan det gå bra alikevell hvis resten ser bra ut.Skulle det være noe du husker litt vagt kan du jo terpe på det idag så går det nok bra i morgen men lykke til ja :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Joda, er sant det.Kawagutten skrev:Om du skulle ha en feil kan det gå bra alikevell hvis resten ser bra ut.Skulle det være noe du husker litt vagt kan du jo terpe på det idag så går det nok bra i morgen men lykke til ja :-)
Er vel noe alle her inne har vert i gjennom dette, så da bør vel ikke jeg være noe unntak, hehe.
Jeg krysser fingrene vertfall :)
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A


http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Bosted: Østfold
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Sikkerhetskontrollen er ikke uviktig for å si det sånn, du trekker ett kort, med noen spm på. F.eks kontroll av lys, bremser og hjullager. Dette skal du da kontrollere, begrunne viktigheten av og forklare mulige konsekvenser. Men det klarer du nok fint
Ellers hold blikket opp og frem, lykke til!

Ellers hold blikket opp og frem, lykke til!

-
- Innlegg: 145
- Registrert: 04 apr 2012, 16:21
- Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
- Bosted: Skedsmo
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Er ikke noen krise å velte en kjegle eller to, det som er viktig er å fortsette å kjøre på selv om du gjør en feil. Lykke til, dette går nok bra!
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Er det noen her som kan si meg hvor i h****** jeg finner "E-merket" på min Schuberth C3 Pro hjelm?
Skal ha oppkjøring del 1 i dag og trodde at denne merkelappen sto på halsreimen, men der kan jeg ikke finne den... Jeg har også letet febrilsk uten å finen den andre steder.
Setter pris på svinkjapp tilbakemelding folkens :)
Skal ha oppkjøring del 1 i dag og trodde at denne merkelappen sto på halsreimen, men der kan jeg ikke finne den... Jeg har også letet febrilsk uten å finen den andre steder.
Setter pris på svinkjapp tilbakemelding folkens :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Glem det... jeg fant den til slutt under glidelåsen til halsreimen :)
Tåpelig å svare feil på noe så elementært :)
Tåpelig å svare feil på noe så elementært :)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Lykke til i dag
Dette går bra!
Kjøregårdsøvelsene er viktige i den forstand at sensor ser på helhetsinntrykket han får av deg, og vurderer ut i fra dette om han er villig til å la deg gå videre til trinn 2... ut i trafikken.
Gjør du flere elementære feil på kjøregården, så blir det ikke tur ut på veien.

Kjøregårdsøvelsene er viktige i den forstand at sensor ser på helhetsinntrykket han får av deg, og vurderer ut i fra dette om han er villig til å la deg gå videre til trinn 2... ut i trafikken.
Gjør du flere elementære feil på kjøregården, så blir det ikke tur ut på veien.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
På min første oppkjøring (
) så gjorde jeg det elendig i kjøregården (kun nerver. Hadde full kontroll ellers), men fikk alikevel lov til å motbevise meg i trafikken. Da skulle det selvfølgelig veldig lite til i trafikken for å stryke.
Men lykke til Bjerknez! :)

Men lykke til Bjerknez! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Lykke til!
Oppkjøring i 2 deler? Forskjellige dager? En kammerat av meg har oppkjøring i neste uke mener jeg, 1 dag.?
Sendt fra min HTC One
Oppkjøring i 2 deler? Forskjellige dager? En kammerat av meg har oppkjøring i neste uke mener jeg, 1 dag.?
Sendt fra min HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Hvordan foregår kjøregårsopplegget idag ?
Jeg tok teori for mange år siden på drop in, fikk den bestått , for deretter å vente en måneds tid og ha kjøregården og kjøring i trafikken samtidig.
Mener å huske det var en høyfartsving, det var bremsing fra minst 50 km i timen, vanlige kjegler ca 10 stk og den kjipeste var vel å starte i en brå høyresving og gjennom noen kjegler. Hadde to forsøk på alt.. Tror vi hadde noe mer også men det er borte vekk
Husker jeg grudde meg fælt til høyresvingen med en gang, for den fiksa jeg ikke. Men på oppkjøringa gikk det som smurt.
Ellers lykke til, og ro ned
Jeg tok teori for mange år siden på drop in, fikk den bestått , for deretter å vente en måneds tid og ha kjøregården og kjøring i trafikken samtidig.
Mener å huske det var en høyfartsving, det var bremsing fra minst 50 km i timen, vanlige kjegler ca 10 stk og den kjipeste var vel å starte i en brå høyresving og gjennom noen kjegler. Hadde to forsøk på alt.. Tror vi hadde noe mer også men det er borte vekk
Husker jeg grudde meg fælt til høyresvingen med en gang, for den fiksa jeg ikke. Men på oppkjøringa gikk det som smurt.
Ellers lykke til, og ro ned
Memento mori
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Da setter jeg meg snart på skolesykkelen!
Nervene er i helspenn så jeg håper dette går bra.
Uff... Er for gammel for slikt føler jeg, hehe.
Oppdatering kommer...
Nervene er i helspenn så jeg håper dette går bra.
Uff... Er for gammel for slikt føler jeg, hehe.
Oppdatering kommer...
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Bestått UTEN feil!!! Sensor sa "Meget bra". Halleluja!! :)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A
Gratulerer.. 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km