Nå drar vi på tur! Blir DU med? - Nå med videoklipp!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Gammelgutt

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg er hjemme igjen, har brukt 20 liter bensin. Mer tekst kommer plutselig.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Vi er da godt installert i en leilighet her på Beitostølen Camping. På turen fra Lunner og hit i dag (ca. 175 km) var det altså AJ, Dexter, Gammelgutt og Globe som kjørte sammen. Mye av denne turen gikk langs vei som bl.a. står avmerket på MC-kartet fra Cappelen Damm, og det kan vi godt forstå. Variert vei, gode utsiktsforhold, selv om vi på denne turen fikk oppleve litt blandede værforhold :-)

Vi tok en pause i Fagernes hvor Gammelgutt så valgte å vende nesa hjemover, denne turen ble innenfor hans "dagsrasjon" :knegg Takk Gammelgutt for hyggelig møte og veldig trivelig tur sammen :thumleft

Vi tre som da var igjen, kjørte de siste 4 mil til vi ankom campingen. Etter skifte av klær var det tid for litt innkjøp av mat, middag i dag og frokost i morgen. Det vil da si frossen pizza i dag og "kakskiv" og egg i morra :-)

Vi rakk ikke innkjøp av ALU innenfor normal butikktid, så det måtte vi løse ved å delta i utelivet her på Beitostølen.

Vi er nå klare for natt her, vi registrerer at skylaget nå har lettet og det ser stjerneklart ut...ute ;-) Vi håper så inderlig at dette holder seg til og med i morgen. Både Storm.no og Yr.no gir oss positive svar når vi spør der så vi legger oss i troen på at morgendagen skal kunne bidra med noe sol, tørre fine veier og dermed spektakulære kjøreforfohold og flott utsikt underveis :thumleft :[-o<

Ruten i morgen bli Valdresfla (Fylkesvei 51) og videre langs med stamvei 15...så får vi se hvor dagen ender :D

Noen bilder:
Bilde
Bilde
En liten stopp, Hov i Land. Her dukket det opp bl.a. en kar på en Varadero som hadde fått punktering bak. Mange gode råd, løsningen ble plugging..."on site" :thumleft
Bilde

Bilde
AJ ferdig pakket

Bilde
Globe pakket og klar

Bilde
Gammelgutt fyller tanken for retur

Bilde
Dexter....snart klar :thumleft

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Nasseline »

Så fint at dere koser dere. Du kan hilse min kjære Dexter å si at mini-Nasseline våkna kl 05.50 i dag med hyl og skrik. Å, FOR EIN STRÅLANDE MORGON!! :notlistening

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Onsløv »

Nasseline skrev:Så fint at dere koser dere. Du kan hilse min kjære Dexter å si at mini-Nasseline våkna kl 05.50 i dag med hyl og skrik. Å, FOR EIN STRÅLANDE MORGON!! :notlistening
Jeg tipper Dexter synes det samme som deg, når han leser denne posten :b_c:
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Gammelgutt

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Gammelgutt »

Nasseline skrev:Så fint at dere koser dere. Du kan hilse min kjære Dexter å si at mini-Nasseline våkna kl 05.50 i dag med hyl og skrik. Å, FOR EIN STRÅLANDE MORGON!! :notlistening
Brøddrevet vekkeklokke?. :lol

Gammelgutt

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg startet kl 10 og reiste til Dexter, men han måtte til Bilrema og bytte tankvesken, så jeg ble med i bilen dit. Etterhvert kom vi oss avgårde på tur. Da vi kom til AJ var vi sultne, jeg spiste medbragt, men Bakpå hadde fyra vaffelpressa og jeg lot meg friste. Det smakte himmelsk med vafler, vafler med mokkabønner var ånkli snadder. Mens vi spiste ble det gløtt av blå himmel ute og AJ og Globe dura ut på terrassen for og ta fenomenet nærmere i øyesyn. Etter at Globe hadde fått et par bæreposer av Bakpå, til å putte fotan i, kom vi oss endelig på tur.

Han med den punkterte Varaderoen er en av gutta fra Pocket Eagels i Lommedalen. Han skulle på RYK OG REIS-treff i nærheten. Og svensken med den gamle BMWen med sidevogn skulle også dit.

Turen med to T(osylindrete) D(raps) M(askiner), en liten grønn en og en endra mindre kjapp en gikk greit videre. På Fagernes fyllte jeg bensin, det gikk på hele 12 liter, etter 35,4 km kjøring, 0,339 i forbruk.

Det var hyggelig og kjøre sammen med andre for engangs skyld. På Fagernes tok jeg farvel med de andre, snudde nesa hjemover og tok en Hjalmar på turen. :mc7
Sist redigert av Gammelgutt den 31 jul 2010, 11:12, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av OleB »

Gammelgutt skrev:........
Turen med to T(osylindrete) D(raps) M(askiner).....
:lol :rofl:

Svensken i gammel BMW med sidevogn tror jeg må være Orlov - en av de faste Ryk&Reis-gutta
Ryk&Reis-treff er varslet helgen 3.-5.sept. men tipper de var på vei til Land-Riders treff som er denne helga

Da ser jeg frem til fyldige tur-referater fra gjengen på tur - kjør som folk!! (men det vet jeg jo dere gjør ;e )
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Gammelgutt

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Gammelgutt »

Du har nok rett. :-J

Gammelgutt

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Gammelgutt »

Kor langt e dokker kommen kara?. Venter på rapport. :-k

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Bubbu »

Trodde TDM sto for The Dream Machine 8) jeg. Eller T(osylindrete) D(rømme) M(askin) \:D/ ..... ;e :thumleft :knegg :lol
Sist redigert av Bubbu den 01 aug 2010, 11:36, redigert 1 gang totalt.
(The Beast )

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Gammelgutt skrev:Kor langt e dokker kommen kara?. Venter på rapport. :-k

Vi har hatt en meget begivehetsrik dag i dag også...mange flotte strekk :thumleft

Vi har bla. opplevd Valdresflya, Geiranger og Trollstigen.

AJ forlot selskapet i Geiranger for å sette retning mot Sjoa. Dexter og jeg fortsatte til Eidsfjord, tok ferja over fjorden og fortsatte videre til Åndalsnes, der hvor vi er nå :thumleft

Vi har fått oss et solid måltid med kinamat, en pubtur og skal nå ta natta. Vi kjører sammen til Dombås i morgen. Dexter har da totalt 49 mil hjem til Kongsberg og jeg har 32 mil hjem til Trondheim.

Må si vi har virkelig hatt en kjempetur disse dagene. Vil rette en stor takk til Dexter, AJ og Gammelgutt for turen, og til dere forummedlemmer forøvrig som det er moro å kunne dele denne og flere kommende MC-opplevelser/turer med :thumleft

Mer fyldig referat med film og bilder kommer når vi nå har kommet oss hjem etter avsluttet "Road-Trip"! :)

En noe mer omfattende MCsiden Road Trip er allerede i planleggingsfase....følg med ...følg med ;e

Noen mobilbilder, lastet opp i minste størrelse grunnet en noe laber 3G dekning her vi er nå :D

Bilde
En liten benstrekk på vei over Valdresflya


Bilde
Glade gutter i Geiranger :thumleft


Bilde
På ferja over fra Eidsfjord

Bilde
Trollstigen ble gjennomført i krypfart grunnet tykk tåke :)



Bilde
Tar siste natta på Grand Hotell Åndalsnes :thumleft


To be continued and concluded ;e

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Nasseline »

Fine bilder. Må si jeg gleder meg til å få mannen min hjem i dag ;) Ungene savner pappa også!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Dexter »

Nasseline skrev:Fine bilder. Må si jeg gleder meg til å få mannen min hjem i dag ;) Ungene savner pappa også!
Jeg savner dere også! Nå skal det bli godt å komme hjem. I dag blir det bare transport etapper, men det blir nå heldigvis ikke kveld før jeg er hjemme. Kjører samme rute som vi kjørte da vi dro hjem fra Ålesund. E136 til Dombås, E6 til bortafor Lillehammer og videre via Gjøvik og Hønefoss så hjem :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Intruder »

Nasseline skrev:Så fint at dere koser dere. Du kan hilse min kjære Dexter å si at mini-Nasseline våkna kl 05.50 i dag med hyl og skrik. Å, FOR EIN STRÅLANDE MORGON!! :notlistening
Klarte ikke å dy meg:Skulle ikke forundre meg om Dexter også våknet
med hyl og skrik på samme tidspunkt !!! :oh :dontknow :D
Drar snart på Sjusjøen til fredag :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Da har Dexter akkurat kjørt sørover herifra Dombås, og jeg tar min siste etappe hjem; nordover :) Litt redigeringsjobb så skal jeg få oppsummert denne turen med litt flere bilder, litt film og noen moro og spennende opplevelser vi har hatt de siste dagene :)

Jeg ønsker Dexter en trygg og god tur hjem!

Svar