Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23358
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Jeg er nok ikke typen som liker fargerike plastraketter, men måtte jeg velge så er jeg enig med deg at denne ser mest gjennomført ut:
Men det må være akkurat denne modellen med de frontlyktene på bildet over. Det er vertfall den som ligner mest på Ducati 1199 Panigale i fronten og den er jeg svak for med tanke på utseende
Men den eneste R-sykkelen i mine øyne som konker ut alle på utseende er denne:
Men det må være akkurat denne modellen med de frontlyktene på bildet over. Det er vertfall den som ligner mest på Ducati 1199 Panigale i fronten og den er jeg svak for med tanke på utseende
Men den eneste R-sykkelen i mine øyne som konker ut alle på utseende er denne:
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
enig med Bjerknez.... en juvel av en sykkel
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Å røsk meg i barten....har dere sett nye R1? De frontlyktene var skandale..... de har virkelig bommet i mine øyner denne gangen (også)
Se om jeg klarer å kopiere bildet
Note 4
Se om jeg klarer å kopiere bildet
Note 4
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23358
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sv: Ny
Hvis det er slik den blir så må jeg vel si at den glir rett inn i kategorien "styggeste R-sykler" ja...LordShaft skrev:
Note 4
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Den der var merkelig ja, minner litt om en hammerhai med lyktene så langt ifra hverandre .
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23358
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Sjekk denne linken som kjellv la inn tidligere i tråden:
http://www.yamaha-we-r1.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Da vil man ganske snart få svaret :)
http://www.yamaha-we-r1.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Da vil man ganske snart få svaret :)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Ny
Jeg fikk også en fisk i tankene, men det var mer en sånn mallefreddy123 skrev:Den der var merkelig ja, minner litt om en hammerhai med lyktene så langt ifra hverandre .
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Likte ikke siden heller....den så alt for snill ut. Litt sånn sport touring preget.
Note 4
Note 4
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Sitter å følger med på Yamaha sin release nå, begynner om 30 minutter !
Men helt seriøst syns jeg Yamaha R1 fra 2009-2014 er den peneste 1000cc, og S1000RR. Delt førsteplass kan vi vel si.
Digger fronten og hele sykkelen egentlig.
Men helt seriøst syns jeg Yamaha R1 fra 2009-2014 er den peneste 1000cc, og S1000RR. Delt førsteplass kan vi vel si.
Digger fronten og hele sykkelen egentlig.
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Elsker også R1 før crossplane. Syns det er ren porno. Dette er jo sykkelen som er mest aktuell for meg.
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Å jæsus.. det der så ikke bra ut yama ..
Likte 09-14en godt. Spes lydmessig. Men litt gremlins look
Likte 09-14en godt. Spes lydmessig. Men litt gremlins look
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Ja, da har vi fått sett 2015 R1. Syns egentlig den så relativt OK ut jeg. Litt stygt med de lysa under, men ellers syns jeg fronten minnet litt om Ducati Panigale.
Fikk ikke vite noe om specsa på R1M, men det kommer vel fortløpende. Regner med det er Yamahas svar på Kawasaki H2R.
Fikk ikke vite noe om specsa på R1M, men det kommer vel fortløpende. Regner med det er Yamahas svar på Kawasaki H2R.
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
En annen god kandidat jeg vurderer jeg Suzuki GSXR 750.
I mitt budsjett får jeg også rimelig ny sykkel for pengene. Noen som har noen erfaring fra disse? Jeg ser for meg at 750 er en godt mellomsteg mellom 600 og 1000.
I mitt budsjett får jeg også rimelig ny sykkel for pengene. Noen som har noen erfaring fra disse? Jeg ser for meg at 750 er en godt mellomsteg mellom 600 og 1000.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Ny "R" sykkel i 2015 - hva skal man velge?
Jeg har litt erfaring med Gixxer 750 som RR-sykkel. Den gir litt av det beste fra både 600 og 1000, men den er egentlig ingen av delene. Og i RR faller den mellom 2 stoler. Ulovlig i 600-klasse og for svak i 1000-klasse. Til veibruk tror jeg det er en kjempesykkel. Sporty og lettkjørt, men mangler det toppskyvet som en 1000 har.
Ser at mange av innspillene her dreier seg om utseende og farver. Det er jo ok, så lenge sykkelen skal brukes til det du beskriver i starten av denne tråden, og det spiller da trolig liten rolle hvilke 1000-cc du velger. Til prisen du antyder ville jeg gått for en japansk rekkefirer. Om du velger CBR, R1, ZX10R eller GSXR blir kanskje mest opp til farver, design og tilstand/kilometer kjørt.
Hvis man sammenligner nevnte 4, de Italienske merkene og S1000RR i relasjon til racing (altså det de er bygget for) så er de veldig forskjellige på mange områder, både motormessig, chassis, servicevennlighet, kostnader, osv. Personlig ville jeg valgt en velholdt CBR for de pengene. Jeg er fortsatt av den oppfatning at Honda ligger et hakk over på byggekvalitet og solide løsninger. Samtidig har den en litt snillere sittestilling, uten at dette går utover det sportslige. Norsk superbike 2013 ble vunnet av hr. Kubbrød på en CBR1000RR, i konkurranse med Panigale, ZX10R, S1000RR og mange flere. Dette til tross for at Hondaen trolig er den minst motorsterke av alle sammen.
Den gode Honda-kvaliteten gir valuta for pengene når jernet begynner å trekke på årene, tenker jeg. Selv har jeg en litt eldre CBR til veibruk, men kjører Yamaha på bane. Har også prøvd de andre japsene jeg nevner. Den mest "utdaterte" for banebruk er R1 Crossplane (altså fra 2009 og nyere). Til veibruk er dette en fantastisk sykkel med en motorkarakteristikk som slår det meste. Og lyden er episk:-)
Jeg ville også lagt vekt på utstyr som følger med. Ekstrautsty betaler man lite for på brukte sykler, men det er svinedyrt å kjøpe nytt. Dempere, felger, eksos og kanskje noe carbon-bling kan være fint å få med (i den rekkefølgen).
Ser at mange av innspillene her dreier seg om utseende og farver. Det er jo ok, så lenge sykkelen skal brukes til det du beskriver i starten av denne tråden, og det spiller da trolig liten rolle hvilke 1000-cc du velger. Til prisen du antyder ville jeg gått for en japansk rekkefirer. Om du velger CBR, R1, ZX10R eller GSXR blir kanskje mest opp til farver, design og tilstand/kilometer kjørt.
Hvis man sammenligner nevnte 4, de Italienske merkene og S1000RR i relasjon til racing (altså det de er bygget for) så er de veldig forskjellige på mange områder, både motormessig, chassis, servicevennlighet, kostnader, osv. Personlig ville jeg valgt en velholdt CBR for de pengene. Jeg er fortsatt av den oppfatning at Honda ligger et hakk over på byggekvalitet og solide løsninger. Samtidig har den en litt snillere sittestilling, uten at dette går utover det sportslige. Norsk superbike 2013 ble vunnet av hr. Kubbrød på en CBR1000RR, i konkurranse med Panigale, ZX10R, S1000RR og mange flere. Dette til tross for at Hondaen trolig er den minst motorsterke av alle sammen.
Den gode Honda-kvaliteten gir valuta for pengene når jernet begynner å trekke på årene, tenker jeg. Selv har jeg en litt eldre CBR til veibruk, men kjører Yamaha på bane. Har også prøvd de andre japsene jeg nevner. Den mest "utdaterte" for banebruk er R1 Crossplane (altså fra 2009 og nyere). Til veibruk er dette en fantastisk sykkel med en motorkarakteristikk som slår det meste. Og lyden er episk:-)
Jeg ville også lagt vekt på utstyr som følger med. Ekstrautsty betaler man lite for på brukte sykler, men det er svinedyrt å kjøpe nytt. Dempere, felger, eksos og kanskje noe carbon-bling kan være fint å få med (i den rekkefølgen).