Caferaceren "Piccolo Sei"
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Reagerte også på bildet av gaffelen, den ser ikke rett ut for meg ... antok det var et eller annet optisk fenomen i forbidelse med fotografering siden du ikke kommenterte det selv
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
Bestemte meg for 4mm aluminium. Fikk klipt til en plate på 20x20. Den ble knekt 90 grader til feste. Deretter var det bare å begynne å tenke ut hvor hullene skulle være...
Etterhvert kom resten av formen av seg selv. Her begynner det å bli som jeg ønsker. Godt man har mekanisk verksted på jobben, med godt utvalg i verktøy. Til slutt skal plata glassblåses for en "matt" finish.
Bestemte meg for 4mm aluminium. Fikk klipt til en plate på 20x20. Den ble knekt 90 grader til feste. Deretter var det bare å begynne å tenke ut hvor hullene skulle være...

Etterhvert kom resten av formen av seg selv. Her begynner det å bli som jeg ønsker. Godt man har mekanisk verksted på jobben, med godt utvalg i verktøy. Til slutt skal plata glassblåses for en "matt" finish.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- JanK
- Innlegg: 740
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
John Deere?tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.

mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Ja, jeg stusset også.JanK skrev:John Deere?tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.

Men neida, Nippon Denso.
Venta i grunn på den...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Du kan med andre ord "bånne" det speedometeret, hvis du vil.tomsnes skrev:Mens jeg utålmodig venter på deler, ble det tid til litt pusling med instrumentpanel.
Den sykkelen er jo go for 220 kmt/t

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Det er riktig. Den skal i utgangspunktet gjøre 220 km/t.
I utgangspunktet er kravet til en caferacer at den skal kunne gjøre 100 miles i timen.
(Ca 160 km/t)
Da må jeg kunne bånne dette speedometeret. Utover det kommer jeg ikke til å operere i slike hastigheter...
I utgangspunktet er kravet til en caferacer at den skal kunne gjøre 100 miles i timen.
(Ca 160 km/t)
Da må jeg kunne bånne dette speedometeret. Utover det kommer jeg ikke til å operere i slike hastigheter...

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Da er instrumentpanelet ferdig, og montert. :-)
En runde med glassblåsing til slutt, ga den rette finishen. Og til dere som ikke har fulgt hele tråden: Nei det er ikke John Deere instrumenter, men japanske Nippon Denso...
Sykkelen skal ha en oppgitt toppfart på 200-220 km/t. Målet for cafe-raceren er imidlertid å "do the ton".
Dvs. å gjøre 100 mph, som er 160 km/t. Så bånner jeg speedometeret, har jeg oppnådd det jeg er ute etter.. Og kan kalle sykkelen en ekte cafe-racer.
Utover dette vil ikke denne sykkelen bli brukt i slike hastigheter til daglig..
En runde med glassblåsing til slutt, ga den rette finishen. Og til dere som ikke har fulgt hele tråden: Nei det er ikke John Deere instrumenter, men japanske Nippon Denso...

Sykkelen skal ha en oppgitt toppfart på 200-220 km/t. Målet for cafe-raceren er imidlertid å "do the ton".
Dvs. å gjøre 100 mph, som er 160 km/t. Så bånner jeg speedometeret, har jeg oppnådd det jeg er ute etter.. Og kan kalle sykkelen en ekte cafe-racer.

Utover dette vil ikke denne sykkelen bli brukt i slike hastigheter til daglig..

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Da kom det stor pakke i posten i dag fra Redmax i England.
Så da er sal og tank i hus.
Bestilte også et "Monza" tanklokk i polert aluminium.
Da må det bygges en ramme i flattjern til salen, og tilpasse den og tanken.
Deretter er det lakk og dekaler...
Det går rette veien.
Så da er sal og tank i hus.

Bestilte også et "Monza" tanklokk i polert aluminium.
Da må det bygges en ramme i flattjern til salen, og tilpasse den og tanken.

Deretter er det lakk og dekaler...
Det går rette veien.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av tomsnes den 23 mar 2013, 14:51, redigert 2 ganger totalt.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"


Men du burde se deg om etter et skikkelig clip-on styre, det du har nå ser helt rævva ut :-)å
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Heisan ArcticTiger.
Takker for tipset vedrørende styret. Det "clubman"-styret som sitter på er et som fulgte med sykkelen.
Tenkte jeg ville se det ferdige resultatet før jeg bestemmer meg, men det er store muligheter for at det blir clip-on.
Takker for tipset vedrørende styret. Det "clubman"-styret som sitter på er et som fulgte med sykkelen.
Tenkte jeg ville se det ferdige resultatet før jeg bestemmer meg, men det er store muligheter for at det blir clip-on.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Hvordan er det med fothvilerne, du er jo en røsslig kar, og det er viktig å tilpasse sittestillingen så sykkern blir fin å kjøre. Med lavt styre må føttene ned og bakover for å få brukbare kne/hoftevinkler. Ellers blir sykkern vond å kjøre i lengden.
Mulig du må helt bak til pottefestet/passasjerfothvilern for å få plass nok til beina
Mulig du må helt bak til pottefestet/passasjerfothvilern for å få plass nok til beina

- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Venter på tilbakeflytter-sett.
Det er på vei fra USA.
Tror nok at det blir montert på de bakre fothvilerfestene.
Kjennes ut som en grei sittestilling.
Det er på vei fra USA.
Tror nok at det blir montert på de bakre fothvilerfestene.
Kjennes ut som en grei sittestilling.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Jeg syns også fargen er tøff, grønn med gule hjul matcher jo JohnDeere- klokkene også

Det ser skikkelig bra ut med smal tank og motor som stikker laaangt ut på sidene
:-#
Gleder meg til fortsettelsen




Det ser skikkelig bra ut med smal tank og motor som stikker laaangt ut på sidene

Gleder meg til fortsettelsen
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Oppdatering:
Problematikken rundt spenn i gaffelbeina ble løst med spacerne.
ArcticTiger: Her er nytt Clip-on styre montert. Takker for tipset.
Ny bremsepumpe er også montert.
Vedrørende fothvilere, så har tilbakeflytter-sett ankommet, men ikke montert ennå.
I dag begynte vi på det elektriske. Fikk også koblet opp den elektroniske tenningen fra Sachse Elektronic. Regner med oppstart til helgen, om alt går etter planen.
Video kommer.
Har også gått til innkjøp av en lyktekåpe. Tror det kan bli bra. Fortsettelse følger...
Problematikken rundt spenn i gaffelbeina ble løst med spacerne.
ArcticTiger: Her er nytt Clip-on styre montert. Takker for tipset.

Vedrørende fothvilere, så har tilbakeflytter-sett ankommet, men ikke montert ennå.
I dag begynte vi på det elektriske. Fikk også koblet opp den elektroniske tenningen fra Sachse Elektronic. Regner med oppstart til helgen, om alt går etter planen.

Har også gått til innkjøp av en lyktekåpe. Tror det kan bli bra. Fortsettelse følger...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Bjønnavind
- Innlegg: 870
- Registrert: 12 mar 2011, 09:36
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
- Bosted: Andebu
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Ser dritbra ut! Gleder meg til å snoke på den når den er ferdig!tomsnes skrev:Oppdatering:
Problematikken rundt spenn i gaffelbeina ble løst med spacerne.
ArcticTiger: Her er nytt Clip-on styre montert. Takker for tipset.Ny bremsepumpe er også montert.
Vedrørende fothvilere, så har tilbakeflytter-sett ankommet, men ikke montert ennå.
I dag begynte vi på det elektriske. Fikk også koblet opp den elektroniske tenningen fra Sachse Elektronic. Regner med oppstart til helgen, om alt går etter planen.Video kommer.
Har også gått til innkjøp av en lyktekåpe. Tror det kan bli bra. Fortsettelse følger...

Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Er det noe jeg gleder meg til, så er det å få se denne ferdig og ikke minst å høre på.
BRG fargen er helt riktig til denne tomsnes, selvom det er en Italiener.

BRG fargen er helt riktig til denne tomsnes, selvom det er en Italiener.

- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Enig, ville bare stripet opp med en brei sølvfarget stripe midt over tanken og bak over hekken. Ser bra ut :)Storm skrev:Er det noe jeg gleder meg til, så er det å få se denne ferdig og ikke minst å høre på.![]()
BRG fargen er helt riktig til denne tomsnes, selvom det er en Italiener.
Italienerne har også tradisjon med grønne sykler, gammel racingfarge, og er i det italienske flagget :)
Så en gang en Laverda 750S som var lakkert tricolor, rød på ene sida, grønn på andre og hvitt felt over midten, over tanken. Ganske tøff

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Caferaceren "Piccolo Sei"
Hei Kjellrf:
Det vil bli en rutete stripe på tank og bakstuss. Riktignok ikke sølv, men gull.
Noe lignende dette Gull fordi det er gullfargede felger. Det er også gull i tankemblemet, og til slutt fordi gull matcher British Racing Green ganske bra.
Det vil bli en rutete stripe på tank og bakstuss. Riktignok ikke sølv, men gull.
Noe lignende dette Gull fordi det er gullfargede felger. Det er også gull i tankemblemet, og til slutt fordi gull matcher British Racing Green ganske bra.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.