Godtvoksen skrev:Da skal du og andre lesere av bloggen min få et spørsmål til:
Dersom du skal kjøre 2-3 km til en butikk/jobb i nærheten - kler du på deg hele kjørehabitten (Hjelm, jakke, bukser, MC-støvler mv) ?
Heisann..
Innom og titter litt og kom over det du hadde skrevet her. Har ikke lest alle innlegga her og mulig noen har svart deg likt som meg, men kommer med min mening alikevel. Og den er: TA INGEN SJANSER.!!
Og jeg snakker av erfaring. For 3 år siden på senhøsten skulle jeg ut og kjøre en tur etter 2 mnd med drittvær. Var strålende sol, men ikke mer enn +9 grader. Var bare 200 meter hjemmefra da en bil svingte ut i veien rett foran meg og hadde ingen mulighet for å stoppe. Heldigvis svirret det litt fort rundt oppe i toppetasjen (for en gangs skyld :-)) og fikk lagt ned sykkelen og "hoppet" av før det smalt. Landet på knærne, men takket være dressen og polstring klarte jeg meg uten skader.
Kanskje var litt av årsaken til at jeg ikke klarte å unngå situasjonen at jeg ikke hadde kjørt på 2 mnd, kalde dekk og kald asfalt...

Men det var uansett bilisten som var skyld i hendelsen.
Men som det heter: Det er aldrig så galt at det ikke er godt for noe. Fikk utbetalt kr 50 000,- fra bilistens forsikring og det kostet meg kr 20 000,- å reparere sykkelen pga at jeg gjorde alt arbeidet selv.
Men poenget er uansett at ulykker kan skje når som helst og hvor som helst, og det hjelper lite med utbetalinger fra forsikringer om man blir kvestet for livet. JEG VAR TROSS ALT HELDIG, og kanskje var det også en vekker om hvor fort det kan skje.
Ha en fin kveld og kjør pent, med klær..!!