Så bra at du bidrar med å holde 850'en frisk og vitalniko skrev: 17 apr 2021, 18:24 Hvitsten med selskap av eier Astrid og gamlesykkelen. I utmerket stand begge to.

Og den nye eieren er fornøyd, eller?
Så bra at du bidrar med å holde 850'en frisk og vitalniko skrev: 17 apr 2021, 18:24 Hvitsten med selskap av eier Astrid og gamlesykkelen. I utmerket stand begge to.
Strålende fornøyd. Får en del kommentarer om at hun bør vurdere å bytte til noe mer moderne og "smuuud", men hører ikke på det øret.
Skjønner jeg godt :) .niko skrev: 17 apr 2021, 18:54 Veldig glad i TDM'n og syns det er en lekker sykkel. Det er jeg ikke uenig i.![]()
De gjorde jo det. Det sitter en forstørret utgave av den i Super Ténéré
Joda... Forsåvidt sant det.
Nei du tar feil der. Motoren er svært lik, bare større. 270 graders veivaksel og samme herlige puls ogsåAJ skrev: 17 apr 2021, 21:13Joda... Forsåvidt sant det.
Men likevel så er vel 1200 kubikkeren ST'en en ny motor uten særlig annet til felles med TDM 850/900 motoren enn at den har to sylindre i rekke.
Det Yamaha burde gjort var å oppgradere TDM 900 motoren til en 1000 kubikker og navngitt den nye modellen Yamaha NTT (New Twin Thousand).
Men slik ble det jo ikke...
I stedet avgikk modellen med døden. Dessverre... Og nå ser det samme ut til å skje med ST'en. Synd og skam, spør du meg...
Ikke enig, men OK.kjellv skrev: 17 apr 2021, 21:16 Nei du tar feil der. Motoren er svært lik, bare større. 270 graders veivaksel og samme herlige puls også![]()
Godt forslag, men litt i tidligste laget siden det fortsatt er ganske kjølig her oppe i innlandshøydedragene...mekkern skrev: 18 apr 2021, 09:17 I Drammen møtes det de som har lyst på en "Søndags-blåtur" kl 12 på "Kubikken" på torvet..Senere i sesongen noe tidligere..
Hvem og hvor tar vi på sparket..![]()
Corona fixes med avstand og ev munnbind.![]()
Må delta på noen familiære greier fra kl. 12. Usikker på hvor lenge det varer, men sender deg en sms hvis vi blir tidlig ferdig.AJ skrev: 18 apr 2021, 08:27 Tar sikte på en høyst nødvendig fritidsreise med MC'en i dag også.
Men hvor...?
Vet ikke enda.
Men tur skal det bli, helt klart!
Møter gjerne nye og gamle forumister. Men det blir vel en smule problematisk i disse tider....
Gjør gjerne det :) . Jeg har hele ettermiddagen til fri dispniko skrev: 18 apr 2021, 10:08Må delta på noen familiære greier fra kl. 12. Usikker på hvor lenge det varer, men sender deg en sms hvis vi blir tidlig ferdig.AJ skrev: 18 apr 2021, 08:27 Tar sikte på en høyst nødvendig fritidsreise med MC'en i dag også.
Men hvor...?
Vet ikke enda.
Men tur skal det bli, helt klart!
Møter gjerne nye og gamle forumister. Men det blir vel en smule problematisk i disse tider....
Var fantastisk på veien i dag, om du er på de traktene senere (rundt Jevnaker), så kan jeg anbefale en avstikker: "Gamle Hadelandsvei".mekkern skrev: 18 apr 2021, 18:36 søndagstur i finværet med 2 kjente.
https://goo.gl/maps/aGDNVVgHqcfa4ZgA6
I nabolaget mitt, dette...Gammelsmurfen skrev: 18 apr 2021, 19:18Var fantastisk på veien i dag, om du er på de traktene senere (rundt Jevnaker), så kan jeg anbefale en avstikker: "Gamle Hadelandsvei".mekkern skrev: 18 apr 2021, 18:36 søndagstur i finværet med 2 kjente.
https://goo.gl/maps/aGDNVVgHqcfa4ZgA6
Den går fra Lunner til Maura (lenger nord enn E16), bor vel ikke en kjeft innpå skauen der og det er vel ikke det jeg regner som fin natur der heller. Men morsom å kjøre er den, vei uten midtlinje, greit med svinger og telehiv![]()
Bra tilbud, vil tro det er slik mange plasser hvor det er en del sykler / sykkelmiljømekkern skrev: 18 apr 2021, 09:17 I Drammen møtes det de som har lyst på en "Søndags-blåtur" kl 12 på "Kubikken" på torvet..Senere i sesongen noe tidligere..
Hvem og hvor tar vi på sparket..![]()
Corona fixes med avstand og ev munnbind.![]()
Da må de i så fall gjort det etter senhøsten, da var det masse humper og revner etc. der,pekle skrev: 18 apr 2021, 20:11 Tildels forferdelig veidekke over Gamle Hadelandsvei i fjor. Asfaltert kanskje?
Ja, det blir vel på en måte det
Ja, den er fin. Og faktisk nyasfaltert i fjor :)Gammelsmurfen skrev: 18 apr 2021, 22:13 Fant en vei i dag som minnet meg om Gamle Hadelandsvei, FV227 som går over i FV276, fra Hemnes i Aurskog-Høland til Enebakkneset.
Så delvis slik ut ja, har deler av den vært grusvei før?pekle skrev: 18 apr 2021, 22:20Ja, den er fin. Og faktisk nyasfaltert i fjor :)Gammelsmurfen skrev: 18 apr 2021, 22:13 Fant en vei i dag som minnet meg om Gamle Hadelandsvei, FV227 som går over i FV276, fra Hemnes i Aurskog-Høland til Enebakkneset.