Bilder kommer i kveld.
Fyrer for øvrig opp BarbIQ grillen med bjørkebark og bjørkeflis under rista som grillkølet legges på slik at grillmaten faktisk også får en anelse røyksmak av bjørkdypen skrev: 19 jun 2022, 19:37 Den beste hamburgeren tilbereder jeg hjemme på grillen, lar også brødet få en runde siste minuttet. Med litt salat, tomat, løk osv er dette helt fantastisk. Ja også en Frydenlund fatøl blå hvis jeg ikke skal kjøre![]()
Hm...mekkern skrev: 09 jul 2022, 21:08 Da tenker jeg at jeg skal på en ny tur i morra.
Ikke noe helt fast men tenkte jeg skulle få kjørt Vidalen fra Sokna og mulig vassfaret før en knekker over mot Numedal på vei nedover etterpå..
så det blir både grus og asfalt-men kjører med gamle CBRn med touringdekk så det blir ikke "grusrace".
Tenkte start fra Langebru Hokksund som vanlig-09:00 ish?
Flere?![]()
Nei det ble ikke 30 bare på grus- men en del mil ble det faktisk- ca halvparten er nok ikke langt unna. Gamle CBR`n er som en god gammel sko. Trenger ikke spesialsykkel/dekk for å kjøre grusveier men må jo tilpasse farta litt etter underlaget.har jo andre sykler også for mer gassing,men som kjøre over alt og ingensteder er den veldig bra med oppsett med smalt cross-styre og litt ommøbelert sete.og drar jo fra 1500 til 10000rpm så vil en spole litt på grusen så er det muligheter- men noe spesielt terreng er det ikke bakkeklaring til da.men de fleste lovlige steder å kjøre kommer jeg frem.greina skrev: 11 jul 2022, 20:51 30 mil på grusveg mellom Hokksund og Tyristrand med CBR, jeg tror du bløfferMen moro å se at det fortsatt
ruller noen CBR'er på veiene![]()
Og jeg tror mesteparten av det som kjøres på grus, også KAN kjøres med gatesykler, ikke optimalt og helt sikkert ikke med samme GØY-faktor.Bjerknez skrev: 12 jul 2022, 10:37 Jeg tror veldig mange som har rigget opp for gruskjøring med adv sykler etc. kjører mest asfalt.
Det er ganske riktig. Men som du også sier- gøyfaktoren er nok høyest med riktig kjøretøy til underlag og hastighet- grus eller asfalt samme greia.Canutus skrev: 12 jul 2022, 11:36 Og der en ikke kommer frem med gatesykler, er det vel strengt talt ikke lov å kjøre med registrerte sykler![]()
I Østfold nær svenskegrensa.Bjerknez skrev: 12 jul 2022, 15:39 Er du på langtur AJ, eller er du i "nærområdet."? Burgern så forøvrig snasen ut![]()