Blir tur dit på meg og. Fru Rogg også. Men jeg starter tidlig fredag, og blir der hele helgen.Godtvoksen skrev:På lørdag tar jeg meg en trur til Shadow-clubens høstreff i Vennesla.Det er varslet et nydelig høstvær den dagen...
![]()
Den mrest pålitelige kilden er værpinner,griselever,abborfinner mmm.cbrdama skrev:Hei EntrakEntrak skrev:Heisann! Ny bruker med lett sykkel, type Aprilia Classic 125ccm 2001 modell, lokalisert på Nesoddtangen.
Har blitt meldt fint vær i helgen, så jeg har tenkt å ta med madammen på tur, rundt hele nesoddtangen, ned vestsiden og ned til Drøbak. Etter det, så får vi se hvor vi ender opp og om været holder seg. Yr.no er jo ikke den mest pålitelige værtjenesten vi har..
Så hyggelig å se nye brukere her inne og som i tilleggskriver litt, det setter vi pris på![]()
Høres ut som om det blir en flott tur på deg og madammen om været holder selv om Yr.no er ikke den mest pålitelige kilden. Skriv gjerne noen ord om turen også når dere kommer tilbake
Det var nok en fin tur-selv om høsten nå har begynt å legge litt demper på turene.Entrak skrev:Alt i alt, en fin tur.
Jeg finner ikke så mye info om Garmin Nuvi 620 på nettet, men min Garmin Zumo 660 lager en kjørelogg under verktøyet "Mine data" eller liknende i menyvalget på gps´n. Der kan jeg, via USB-kabel, laste ned historikken til PC/Mac (eller overføre loggen til minnechip i gps´n) og åpne denne i tilhørende software med "MapManager" eller rett inn i Google Earth.ojda skrev:Takker for info Globe. Det der med GoogleMaps ser bra ut, men om det er så at det lar seg gjøre å ta ut kjørte ruter rett fra gps, (har selv en Garmin Nuvi 620) og få ruten tegnet inn i kart.
Og det er noen som vet hvordan er jeg lutter øreØYE?
Finnes jo tilogmed ganger jeg er nyskjerrig på hvor jeg har vært.![]()
Du har en nydelig innstilling! :=D>Godtvoksen skrev:Har hatt en herlig tur ( ca 50 km) med Blåmann i kraftig regn og flotte høstfarger, og fått prøvd ut kjøreklær.
Min billig hjelm fra Biltema holder vann ute og dugger ikke, så jeg holdt meg tør og fin på hodet.![]()
Det samlet seg vann i skrittet på setet/salen og jeg var våt til skinnet (pungen) nedentil. Så buksene jeg har holder ikke en times kjøring i striregn.![]()
Overkroppen var tør og fin, så jakka holdt mål...![]()
MC-støvlene kjøpt etter anbefaling fra AJ var helt tørre, slik at jeg var tør og fin på beina...![]()
Ellers så likte jeg å kjøre i regnvær - så dette blir definitivt ikke siste gang. Ikke syntes jeg det var kaldt heller. Det betyr at det er lenge til vinterlagring ennå. Neste gang får jeg ta på meg regnbukse, for dette var gøy....
Bra at støvlene holdt vannet uteGodtvoksen skrev: MC-støvlene kjøpt etter anbefaling fra AJ var helt tørre, slik at jeg var tør og fin på beina...![]()
Ellers så likte jeg å kjøre i regnvær - så dette blir definitivt ikke siste gang. Ikke syntes jeg det var kaldt heller. Det betyr at det er lenge til vinterlagring ennå. Neste gang får jeg ta på meg regnbukse, for dette var gøy....
10 grader +/- i regnvær er vanligvis god nordnorsk sommervær...AJ skrev: Men temperaturen bør være sommerlig, for å si det slik...
Hei Snerken, velkommen til mcsiden.noSnerken skrev: Du har en nydelig innstilling! :=D>
Det finnes ikke dårlig vær, og det ser jeg at du veit! Herlig! Spre ryktet!