Veggli så ut som et mulig mål for dagen - spesielt Fv64/Nyseterveien fra litt etter Hokksund og over til Lampeland.
Første delen av turen var ren transport via motorveiene gjennom og forbi Drammen til Hokksund. Det regnet en skvett i Drammen, men veldig lokalt så etter tunnelen mot Mjøndalen var det igjen opphold. Sånn ble også resten av turen, for det meste tørr, men noen veldig lokale byger som gjorde at tanken var der på om jeg skulle ta på meg regndressen, men det ble med tanken.
Etter å ha kjørt litt for langt inn i sentrum av Hokksund snudde jeg tilbake til første rundkjøring og kjørte riktig vei mot Skotselv - heldigvis nok av rundkjøringer man kan ta en 180 i

Fin asfalt og varierte kurver etter Hokksund, dvs etter å ha forsert en ganske lang 40-sone i starten. Det er 3 avkjøringer etterhverandre og alle ender opp i Fv63 over til Lyngdal som er asfaltert hele veien. MEN jeg var mest interessert i Fv64/Nyseterveien som jeg så var grusvei - og det viste seg å være en meget fin grusvei, helt passende til en fersking på grus som meg. Hardpakket, kompakt og bare litt fingrus på toppen. Litt mer mellom hjulsporene og ellers litt mer noen steder. Her rett etter starten
[album]2252[/album][album]2253[/album]
Veien gikk etterhvert oppover og bølget seg etterhvert opp, ned og rundt, ganske variert

[album]2254[/album][album]2255[/album][album]2256[/album][album]2257[/album]
Kom etterhvert ned til asfaltert vei igjen og Lampeland og planen var løselig å kjøre til Veggli, men fant ut at tiden ikke helt strakk til, og veiene nordover var ikke de mest spennede, så tok heller av ved Blefjell N. avkjøringen.
[album]2258[/album][album]2259[/album]
Kjørte litt langs den, men pga tilgjengelig tid ble det til at jeg snudde og kjørte tilbake samme veien. Knipset et bilde av Flesberg stavkirke (modernisert i 1735 iflg Wikipedia, så da er det ikke mye igjen av den opprinnelige 1100-talls kirken)
[album]2260[/album]
Tilbake samme grusveien - litt raskere på noen partier nå som jeg kjente den litt. Et par små strekk bølget veien seg som berg-og-dal-bane for barn - gratis morro

[album]2261[/album][album]2262[/album][album]2263[/album]
Tilbake i Hokksund satte jeg kursen mot Vikersund og Sylling - her fra rett etter Vikersund retning Sylling. Oppdaget forresten at jeg kunne jo skjært rett over fra Skotselv og spart en god del tid

[album]2264[/album][album]2265[/album][album]2266[/album]
Tilbake litt før skjema og klar for vask... hmm, kanskje imorgen... (skruen som mangler på skjermen er forøvrig i bestilling...)
[album]2267[/album]
Mer grusvei frister - er jo lite annen trafikk, nærmere naturen og nok spenning i bare 40 noen steder