Og turen går til Sverige og Karlstad, nærmere bestemt Bomstadbaden Camping. Og der blir vi hele helga, men tar oss nok en lengre tur i morgen. Kanskje Vänern Rundt?
Gleder oss , kjærringa og jeg

Karlstad har jeg på min "turliste", for der har jeg nemlig litt familie jeg ikke har sett på mange år. Hvordan er denne Bomstadbaden camping da? Og hvilken rute kjører dere?AJ skrev:Endelig helg!![]()
Og turen går til Sverige og Karlstad, nærmere bestemt Bomstadbaden Camping. Og der blir vi hele helga, men tar oss nok en lengre tur i morgen. Kanskje Vänern Rundt?
På veien til kjørte vi Bjørkelangen-Setskog-Skotterud-Charlottenberg og derfra direkte til Karlstad - ruta.Carpa skrev:Karlstad har jeg på min "turliste", for der har jeg nemlig litt familie jeg ikke har sett på mange år. Hvordan er denne Bomstadbaden camping da? Og hvilken rute kjører dere?AJ skrev:Endelig helg!![]()
Så nå bytter du snart Intruder med Victory..? : kneggIntruder skrev:I ettermiddag ble det en tur Moelv-Lillamærr-Biri og hematt,omlag 110 km og passering av 80.000 km på Intruder.Rart det går an å komma så langt uten gps,abs,kjørecomputer,frontrute og fandens oldemor gitt...![]()
![]()
Ble en kald cola og en hyggelig prat med sjæfen på Motorspeed,Vivtory,Kawasaki og Suzukiforhandler.
Ja, i dag hadde faktisk jeg også flaks med været, enn så mørkt det tidvis så ut. Noe som egentlig er utrolig da det neppe finnes noe særlig sikrere tegn på at regn er i anmarsj, enn at jeg har ny-vasket sykkel.Intruder skrev:I dag kjørte Leif og jeg en tur Heradsbygd-Braskereidfoss-Elverum-Romedal og så hjem,en runde på om lag 18 mil.En herlig tur,på grensen til regn men vi var heldige som vanlig....![]()
Er en god start det ... men kanskje litt sent på året for " å toppe den " ? :-)PCP skrev:Ja, i dag hadde faktisk jeg også flaks med været, enn så mørkt det tidvis så ut. Noe som egentlig er utrolig da det neppe finnes noe særlig sikrere tegn på at regn er i anmarsj, enn at jeg har ny-vasket sykkel.Intruder skrev:I dag kjørte Leif og jeg en tur Heradsbygd-Braskereidfoss-Elverum-Romedal og så hjem,en runde på om lag 18 mil.En herlig tur,på grensen til regn men vi var heldige som vanlig....![]()
Min gamle mor hadde reist på hytta for en uke alene, men glemt lader til mobilen og dermed fortvilet. Så da ble det 35 herlige mil i regi av Tomtom "svingete veier" gjennom indre Vestfold inkludert 2x Hanekleiva. I tillegg slapp jeg å smøreatpakke, og ble hyllet som en helt!!
![]()
![]()
Stort bedre blir det vel ikke, og av de ca 1100 mil hittil i år kan jeg nå endelig skilte med minst 35 mil nyttekjøring.
Holkestad er jeg oppvokst på! Den gården som står "rett" foran lyktene på syklene da dere sto på kaia er familiegården vår! :)TFJ skrev:Sist søndag fikk jeg gleden av å ta meg en tur sammen med Arctic Tiger med frue da de hadde seg en tur til Steigen, det begynte å bli sent på dagen så jeg rakk ikke å vise alle plassene i kommunen, det ble en hyggelig tur til Holkestad hvor vi nøt det gode været og den fine naturen, og en god prat. Vi har blitt enige om å ta igjen de veiene vi ikke fikk kjørt en annen gang, i tillegg til at jeg skal få en omvisning i Narvik området, noe jeg ser frem til.
TFJ skrev:Sist søndag fikk jeg gleden av å ta meg en tur sammen med Arctic Tiger med frue da de hadde seg en tur til Steigen, det begynte å bli sent på dagen så jeg rakk ikke å vise alle plassene i kommunen, det ble en hyggelig tur til Holkestad hvor vi nøt det gode været og den fine naturen, og en god prat. Vi har blitt enige om å ta igjen de veiene vi ikke fikk kjørt en annen gang, i tillegg til at jeg skal få en omvisning i Narvik området, noe jeg ser frem til.
Bjønnavind skrev:Holkestad er jeg oppvokst på! Den gården som står "rett" foran lyktene på syklene da dere sto på kaia er familiegården vår! :)TFJ skrev:Sist søndag fikk jeg gleden av å ta meg en tur sammen med Arctic Tiger med frue da de hadde seg en tur til Steigen, det begynte å bli sent på dagen så jeg rakk ikke å vise alle plassene i kommunen, det ble en hyggelig tur til Holkestad hvor vi nøt det gode været og den fine naturen, og en god prat. Vi har blitt enige om å ta igjen de veiene vi ikke fikk kjørt en annen gang, i tillegg til at jeg skal få en omvisning i Narvik området, noe jeg ser frem til.
Ja, supply båt på " spoten" for Statoil. Guzzi'n står godtt parkert inne i ein hangara i forkant av dekk. I skrivenne stund passerer me Åsvær på vei inn til Sandnessjøen for crew-x, og i morgen tidlig har jeg godt og vel 1200 km fremfor meg før Stelvio'n blir parkert :-)TFJ skrev:Mange fine bilder fra disse turene du har vært på L-NA, jeg hadde egentlig planer om den vegen (kystriks veien på søndre helgeland) jeg også. Det blir nok ikke i år, satser på neste år.
Jeg forstår at du har mc’en om bord på den båten du jobber på,j det må jo være artig, er det supply siden du nevner Florø og Sandnessjøen, når du har sykkelen om bord, har du den da i konteiner eller bare sikret på dekk? Jeg jobber selv offshore på båt, og det ville vært morsomt og hatt sykkelen om bord, men jeg tror det kunne blitt problematisk her, dårlig tid under land her.