Turen gikk langs vestsida av Randsfjorden - fv 245 - som er i begredelig forfatning på store deler av strekningen...

Synd siden dette er en flott MC-vei i utgangspunktet. Slik den er nå med et lappeteppe av nyasfaltering, oppharvede felt (forarbeid til asfaltlegging...) med mye grus, sprekker i veidekket og humper etter flere års teleskader, er den ikke å anbefale.
Det går greit med en sykkel som den jeg har, men jeg syntes synd på de to på hver sin Harley som jeg tok igjen igjen. Begge kjørte i sneglefart der veien var på sitt verste.
De siste kilometerne før Dokka var nylagt asfalt det meste av strekningen og her var det en fryd å kjøre.
En matbit på "Bjørnen" i Odnes, før kursen ble satt hjemover via rv. 33 til Gjøvik, deretter gamle rv. 4 gjennom Raufoss og nye rv. 4 til Eina hvor jeg tok gamleveien om Hågård.
Og i det jeg skulle svinge ut på rv. 4 igjen kom det jammen meg en maken sykkel i følge med en BMW 1600. Tommel opp til fører og passasjer før jeg fór forbi i to-felten opp mot Lygna.
En fin tur, selv om jeg underveis angret litt på at jeg valgte vestsideveien hvor jeg tok disse bildene ved Skute kirke i Ringelia: