Lakkering av tank

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Kris
Innlegg: 124
Registrert: 10 aug 2010, 12:42
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
Sted: Vikersund

Lakkering av tank

Legg inn av Kris »

Noen som vet om noen som gjør dette billig på østlandet et sted?

Har hørt litt med de som bare driver med MC lakk men sorry, jeg betaler ikke 3500 får en tank i kun svart :oh

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Lakkering av tank

Legg inn av Crinos »

Du kan jo prøve selv ?
Men bruker du sprayboks maling, må du være forsiktig med å søle bensin... Løser opp lakken med en gang.

Det du kan gjøre for å presse/justere ned prisen er å gjøre grunn arbeidet selv.. Levere den ferdig grunnet, maskert og pusset. Slik at det bare er til å dra over en fuktig klut og begynne å lakke! Er det som er møkka jobben med lakkering. Selve lakken koster vell ikke mer enn max 500,- :)

Når jeg tenker på det... Da jeg lakket M3 speilene til bilen min, betalte jeg 750,- ferdig arbeid. Det jeg hadde gjort selv var å dele speilene i to og ta ut speilflaten fra speilhuset. Pluss tapet/maskert motoren og bevegelige deler.

Tror de sa de ville ha 2.500 om jeg ikke gjorde de tingene selv.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lakkering av tank

Legg inn av ArcticTiger »

Kris skrev:Noen som vet om noen som gjør dette billig på østlandet et sted?

Har hørt litt med de som bare driver med MC lakk men sorry, jeg betaler ikke 3500 får en tank i kun svart :oh
Det du egentlig spør om, er vel om noen kan lakke tanken svart :knegg for deg :-k ?
Det er jo og ofte sånn at du får det du betaler for. For kr. 3.500,- regner jeg med at du får en proffjobb. "Kun" svart er en vanskelig farge, det skal ikke være mye unøyaktigheter i grunnarbeidet eller lakkeringen da, før det syns....
Ville du vært mer fornøyd hvis du sparte feks en tusing, og fikk en dårligere lakkering?
I så fall kan du jo lakke sykkern matt svart med sprayboks, kan bli ganske tøfft det og....

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Lakkering av tank

Legg inn av Kawasaki »

Betalte 2 flasker konjakk og 2 kartonger sigaretter for lakkering av en tank,og det påstod de var billig :eh

Synes også 3500 er mye,hvis hele tanken skal være bare svart. Du får kjøpt proff-lakk med herder på sprayboks hvis du vil prøve deg selv.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Lakkering av tank

Legg inn av Mysterion »

ser du bor på vikersund, og ett stykke unna. men jeg betalte 1000kr for å lakkere opp en tank. Svart ja, men han som gjorde jobben drev eget lakkverksted, så ikke no dårligere jobb der enn "hvitt" for å si det sånn... Men han Atle på Hurum driver jo mye med lakk av mc deler, men mest airbrushing tror jeg.... men garantert ett sted i nærheten av deg som leverer uten kvittering. og om det er mc lakkerer eller ikke spiller ingen rolle....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kris
Innlegg: 124
Registrert: 10 aug 2010, 12:42
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
Sted: Vikersund

Re: Lakkering av tank

Legg inn av Kris »

Hadde helt glemt bort denne tråden gitt :redface

Uansett, fikk lakkering med 10 lag med klarlakk. Skal hente den til uka, pris 1800,- latterlig billig spør du meg

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Lakkering av tank

Legg inn av Intruder »

ArcticTiger skrev:
Kris skrev:Noen som vet om noen som gjør dette billig på østlandet et sted?

Har hørt litt med de som bare driver med MC lakk men sorry, jeg betaler ikke 3500 får en tank i kun svart :oh
Det du egentlig spør om, er vel om noen kan lakke tanken svart :knegg for deg :-k ?
Det er jo og ofte sånn at du får det du betaler for. For kr. 3.500,- regner jeg med at du får en proffjobb. "Kun" svart er en vanskelig farge, det skal ikke være mye unøyaktigheter i grunnarbeidet eller lakkeringen da, før det syns....
Ville du vært mer fornøyd hvis du sparte feks en tusing, og fikk en dårligere lakkering?
I så fall kan du jo lakke sykkern matt svart med sprayboks, kan bli ganske tøfft det og....
---Mener Rotor,oppstarteren av RYK & REIS , har en BMW som han har kostemalt svart,og skulle ikke forundre meg
om det var "svartarbeid" i tillegg.. :lol
Og....3500 kroner for å lakke en MC-tank synes jeg ikke er dyrt om de gjør alt grunnarbeid i tillegg..

I tillegg til gode råd fikk dere en nedtur i og med at dette er mitt innlegg nr.5000.Tenk,et gjennomsnitt på
omlag tre innlegg pr. dag,samlet i et annet perspektiv har verket et ytre volum nærmest som det Nye Testamente..
men SÅ mye tull har jeg ikke skrevet.. :lol :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Lakkering av tank

Legg inn av Sprint »

Inponerende Intruder :thumleft ,fortsett i samme tempo du :=D>
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Svar