Det er PMS tid og jeg har beggynt å leke litt med neste prosjekt ( som ikke kan påbgynnes før om et par år...kanskje )
Så siden jeg har 2,3 og 4 sylindrede sykkler, ønkser jeg meg en 1 dunker... ( eller 5 sylindre, men de er nok ikke veldig vanlige.. )
Men Tomsnes har en slik MT-01 som er en 2 sylindra 1700, og jeg har hørt at det fantes en 1 sylindra 900 eller noe slikt...??
Noen som vet noe om dette? Det hadde vært morro og hatt en med større bøtter av noen stempler enn den MT-01èn
Men om det ikke finnes noen så store 1 dunkere, ville det vært fint med litt innspill til hva som finnes av 1 sylindre fra 600ccm og oppover...
noen forslag? :-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Den største thumperen/endunkeren jeg kommer på i farten er Suzuki DR 750, senere 800.
Prøvekjørte en slik for mange, mange år siden og må si at det var litt av en opplevelse
Vibrasjoner, trekkraft og sittehøyde som gjorde at jeg kikket arrogant ned på buristene samtidig med at jeg dro i gassrulla sånn at det brakbuldret brukbart når Suzuki thumperen dro som et lokomotiv forbi alt av biltrafikk! Utrolig morsom sykkel å kjøre
En sånn hadde vært noe for deg vet du, Twister
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
2 liter i EN sylinder er mandig! Så slenger man på kick-start... Da er man MANN blandt menn!
Den forrige Harleyen min var 1 liter i hver sylinder... Trengte 2 gir... 1 og 4... 1st for å komme i gang på lyskryss... 4 til alt annet.. hehehe.
Men hvorfor se på ferre sylindre når du heller kan se på FLERE sylindre.. hva med en 7 stemplet radial maskin?
Noe alla denne her: http://thekneeslider.com/archives/2006/ ... otorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Ja de der som har radialen "på langs" av sykkelen er det jo et firma i California som produserer (om jeg ikke tar helt feil).
Har bare sett en som har den på tvers :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Den 5-liters V2-en leste jeg mye om for mange år siden. Tok utgangspunkt i en V12 fra Spitfire... Husker jeg ikke feil prøvekjørte han saken i et Mc-bygge, og var godt over normal fartsgrense på tomgang.
Radialbygget har jeg hatt bilde av på veggen noen år. http://www.motorcycle-usa.com/19/1258/m ... opper.aspx Kan kanskje komme av at jeg er over middels interessert i både MC og flymaskiner fra forna dager...
Men aldri i livet om noen hadde lurt meg til å hoppe på kicken på en 2-liters singel!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...