Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
TJ125
Innlegg: 3
Registrert: 08 nov 2011, 00:18
Motorsykkelen din: forhåpentligvis snart: Hyosung GT125R

Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av TJ125 »

Hei! :-)
Skal nå kjøpe meg Lett-mc, å har noen spørsmål hvis noen kan svare på de.

Driver å ser på 2 sykler nå, Hyosung GT125R og Daelim roadwin 125.

1. Hvem av disse syklene vil egne seg best som tur-sykkel? (med passasjer og bagasje ca 60 mil en vei)
2. Hvem av disse har best akselerasjon og toppfart?
3. Hvilke av disse er det lettest å "trimme"? (bytte potte, sylinder etc.)
4. er ca 176 cm høy, vil disse syklene passe høyden min?

Kom gjerne med andre opplysninger også om dere vil det! :D

Takker på forhånd! :-)

TJ125
Innlegg: 3
Registrert: 08 nov 2011, 00:18
Motorsykkelen din: forhåpentligvis snart: Hyosung GT125R

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av TJ125 »

Takker for svar! :D

Hehe, det blir kanskje litt i overkant av hva en 125cc kan klare. :-k

Er ganske enig med deg i at hyosungen ser mye større og kraftigere ut enn daelimen.
Skal bort å prøve syklene i butikk en gang i neste uke, så får se hvordan de er å kjøre da.
Farten tor jeg ikke blir noe særlig problem da jeg har planer om å bytte potte og sylinder, men orgnalfarten var ikke noe særlig å skryte av nei...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av Pollti »

Daelim kan Gamlingen mye om.Hysesang Gt 125 R har jeg kjørt og det fristet ikke til gjentagelse. GT 125 er mye bedre siden sittestillingen er mere rett opp og ned. Grei nok men ingen højdare. Med sine 14,2 hk og ikke særlig dreiemoment så sier det seg selv at rakett følelsen er vanskelig å finne. Men den er grei nok hvis man ikke har det så travelt og unngår motorvei :scratch Grei nok til småkjøring i nabolaget og hyggelig bensinøkonomi har den ihvertfall.
60 mils turer klare den fint og, en må bare være litt tålmodig :roll Har 2 stk GT 125 i garasjen og jeg liker begge to godt.
Men hvorfor Hysesang har valgt GT som modellbetegnelse er et mysterium for meg :oh
Største minuset er dog ikke motoren, jeg forventer ikke så mye av en 125 jeg. Forhandler nett er håpløst og deleprisene høye. Direkte import fra Korea anbefales. Masse deler fra Kymco og Daelim passer rett på Hysesang modellene og er mye billigere i innkjøp.
Kjøper du brukt så sjekk at den har gearoverføring fra 2007-2008. Eldre pedaler og overføringer er no rakkel. Fra 2009 så ble salen veldig bra også selv for halvfeitinger som meg :terge Bakdelen med nyere modeller er da forsvant muligheten til å ha toppboks pga design endringer. På motoren skal du bare bruke helsyntetisk olje som gir smidigere gearskift enn mineral oljen den leveres med.
Prisene som forlanges på finn.no er hinsides enhver fornuft spesiellt for GT 125 R modellene.

TJ125
Innlegg: 3
Registrert: 08 nov 2011, 00:18
Motorsykkelen din: forhåpentligvis snart: Hyosung GT125R

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av TJ125 »

Tusen takk for svar! :D

Etter det du skriver virker Hyosungen ganske grei.
Har tenkt til å kjøpe brukt.. så da mener du at jeg bør kjøpe en fra 07-08 om jeg har forstått riktig? :-)

Haer lest litt om dette nye designet ogsånt jeg og...
Finnes det ikke feste man kan kjøpe til de nyere modellene til toppboks? :eh
Syns dette er ganske rart da det er veldig praktisk i visse situasjoner.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av Pollti »

En helt grei liten moped. Har den du kjøper den "gamle" hekken uten 2 vinger ut bak for passasjeren til å klamre seg fast så får du stativ til toppboks. Sinnsvakt dyrt i Norge så min anbefaling er egen import. For modellen med de 2 vingene så er det ikke bærer for toppboks å få.
Kjøp gjerne eldre enn 07/08 men vær klar over at hvis du velter og må bytte gearpedal så får du ikke kjøpt maken til hva du hadde. Steller til litt besvær hos Hysesang forhandlere uten oppdaterte opplysninger. Den gamle utgaven gir også litt mere upresis gearkasse fordi den har et stag mere enn den nye utgaven.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av JanK »

Da det står i mellom xxxx mc og kinesisk mc ville jeg aldri valgt det kinesiske alternativet, uansett hva xxxx var.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av Pollti »

Tja ? Vet ikke helt hvor du fant noe om kinesisk MC her jeg? Både Daelim og Hyosung er fra Syd Korea. Hyosung er motorleverandør til Suzuki. Daelim vet jeg ikke mye om, men de ligner mye på Hyosung i oppbygging i den grad jeg kan sies å ha studert de. Motoren i GT modellene har sin opprinnelse i Suzuki GV uansett slagvolum. Det sies at forandringene etter hvert er blitt så store at den påstanden er feil. Jeg vet ikke men bare konstaterer at de er greie "nok". Har kjørt bare GT 125/250/650 og er ikke avskrekket av det. Prisnivået er også greit.
Hadde jeg hatt tid til å kjøre firtiniretrillioner km hver sesong så hadde jeg valgt noe annet men for å kjøre ca 6 000 på en sesong så holde Hysesangene mine for meg. Og ikke er jeg flau over å sitte på 125 og 250 heller :buddies: Noen snobber opp mens jeg snobber ned :\m/:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av rogg »

Pollti skrev:Tja ? Vet ikke helt hvor du fant noe om kinesisk MC her jeg? Både Daelim og Hyosung er fra Syd Korea. Hyosung er motorleverandør til Suzuki. Daelim vet jeg ikke mye om, men de ligner mye på Hyosung i oppbygging i den grad jeg kan sies å ha studert de. Motoren i GT modellene har sin opprinnelse i Suzuki GV uansett slagvolum. Det sies at forandringene etter hvert er blitt så store at den påstanden er feil. Jeg vet ikke men bare konstaterer at de er greie "nok". Har kjørt bare GT 125/250/650 og er ikke avskrekket av det. Prisnivået er også greit.
Hadde jeg hatt tid til å kjøre firtiniretrillioner km hver sesong så hadde jeg valgt noe annet men for å kjøre ca 6 000 på en sesong så holde Hysesangene mine for meg. Og ikke er jeg flau over å sitte på 125 og 250 heller :buddies: Noen snobber opp mens jeg snobber ned :\m/:
Etter det jeg har funnet ut om Daelim, så er motoren laget på lisens fra Honda. I prinsippet en Honda-motor. De elektriske bryterne og holker var hentet fra Honda. Da vi veltet med min datters Daelim Daystar, tok vi deler fra Honda Shadow, passet perfekt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av JanK »

Beklager, forvekslet Daelim med en kinesisk produsent.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av Pollti »

Gammlingen var nettopp på fofonen. Han tror også Daelim er bygd på Honda lest, men som han påpekte-Hysesang er 2 sylindret og Daelim er 1 sylindret. For Daelim så ba han evt. spekulanter å se etter etter ett rødt delksel på undersiden av tanken. Rødt deksel er kjøp ! Han hadde en forklaring for hvorfor sorte deksler nunder tanken er fy men kortidsminneforeningen bryr seg ikke filla om sånt. ](*,)

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av Pollti »

rogg skrev: Da vi veltet med min datters Daelim Daystar, tok vi deler fra Honda Shadow, passet perfekt.
Til neste år skal jeg vise deg verdens "verste" lydpotte montert på en 250 Rogg. På Smia så klabert. Jeg klarer sikkert å kjøre så langt med bulderet fra en Phantom F4 med full etterbrenner tent i kjølvannet. Til og med Cheron og Gammlingen hører det rabalderet vil jeg tro ? Og de hører ike mye :banansplit

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av mekkern »

Pollti skrev:Gammlingen var nettopp på fofonen. Han tror også Daelim er bygd på Honda lest, men som han påpekte-Hysesang er 2 sylindret og Daelim er 1 sylindret. For Daelim så ba han evt. spekulanter å se etter etter ett rødt delksel på undersiden av tanken. Rødt deksel er kjøp ! Han hadde en forklaring for hvorfor sorte deksler nunder tanken er fy men kortidsminneforeningen bryr seg ikke filla om sånt. ](*,)
forskjellen er i 08 -vannavkjølt motor.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av rogg »

Pollti skrev:
rogg skrev: Da vi veltet med min datters Daelim Daystar, tok vi deler fra Honda Shadow, passet perfekt.
Til neste år skal jeg vise deg verdens "verste" lydpotte montert på en 250 Rogg. På Smia så klabert. Jeg klarer sikkert å kjøre så langt med bulderet fra en Phantom F4 med full etterbrenner tent i kjølvannet. Til og med Cheron og Gammlingen hører det rabalderet vil jeg tro ? Og de hører ike mye :banansplit
Dette ser jeg fram til..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av MrPitlane »

Eldste jentungen kjøpte en Hyosung GT125R i '06. Gikk som ei klokke i 2 år, da den ble solgt til fordel for bil.

Kul og pålitelig mc, som vekker oppsikt. Eneste nedtur var at den tapte seg noe mer i pris enn eks Aprilia og Honda.

Sittestilling gjør at fører på 175 klarer seg i mange mil. 60 mils turer er tunge uansett mc.

Mange flotte ettermarkedspotter til den. Trimming aner jeg ikke noe om, og lurer på om det er smart/behov, ref holdbarhet m.v.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hyosung GT125R VS Daelim Roadwin 125

Legg inn av JK95 »

Kan med glede anbefale Hyosung ;-) Jeg har en GT 125, også kalt Comet, og det er en ypperlig sykkel :thumleft Jeg tror det er god trening i å kjøre den med tanke på senere tyngre sykler, også er den jo så billig sammenlignet med andre sykler, det er jo nesten kinavarer :lol Jeg er 184, og har en god og nesten tilbakelent kjørestilling på GT'en, men på GT125R er styret litt senket, så den kan være litt verre på lengre turer. Passasjerplassen er aldri god på en 125cc, men den er grei nok på Hyosungen. Jeg synes den har grei aks, toppfart har jeg ikke prøvd enda ](*,)

Disse sidene har litt småtrim og andre deler:
http://www.bikebits4you.com/index.php?m ... ng&x=0&y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.richardhyosunggvgt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar