Sesongstart?
Re: Sesongstart?
skulle gjerne kjørt hele året jeg... men en R sykkel gjør seg ikke om vinteren... men vurderer en Motard eller noe sånnt med knast og pigg
nå som jeg får kort vei til jobben kan det jo og funke....

one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
bikerdude73 skrev:Jeg kunne nok ha kjørt året rundt her på Karmøy hvis jeg ikke brydde meg om saltede veier.![]()
Men er redd for syklene mine så derfor unngår jeg det.
Håper å starte en stund før påsken. Hvis det hadde regnet godt før jeg begynnte sesongen så hadde det vært topp.
Liker ikke salt på sykelene mine
XT'en får ta støyten hos meg:-) Fikk pulverlakkert ramma ifjor,så da tåler den vel litt.
Men enig,saltsørpa er noe dritt. Kjører ikke hvis det er sånne forhold,men på " tørre" veier lar jeg det stå til. Det var derfor jeg kjøpte den.
Dessuten så går det jo an å kjøre i grøfta:-)
ikkebike.norwegianforum.net
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Blir nok været og våren som bestemmer, men håper på begynnelsen av april! :[-o<
jeg har uansett satt 1 april... så da er alt føre bare en bonus... og etter er nedtur med pms delux!!!!
one wheel up??
Som Crinos og bikerdude73:
Når sesongen faktisk er der.
Altså tørr veg.
Og nok temperatur til at det er å regne som sommerføre/kjørbart.
Og at det har vært nok regn til at det er gøy og safe å dra avgårde, ikke sleive avgårde på gammelt salt og piggdekkstøvrestersaker.
Med andre ord, El Ninjo, global oppvarming, mangel på global oppvarming, farten på Golfstrømmen, lavtrykkstraseèn og mengden vanndamp i den nedre atmosfæren er det som bestemmer sesongstarten...
Når sesongen faktisk er der.
Altså tørr veg.
Og nok temperatur til at det er å regne som sommerføre/kjørbart.
Og at det har vært nok regn til at det er gøy og safe å dra avgårde, ikke sleive avgårde på gammelt salt og piggdekkstøvrestersaker.
Med andre ord, El Ninjo, global oppvarming, mangel på global oppvarming, farten på Golfstrømmen, lavtrykkstraseèn og mengden vanndamp i den nedre atmosfæren er det som bestemmer sesongstarten...

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
De siste par tre årene har jeg kommet i gang i slutten av mars. Er våren tilsvarende tidlig som høsten var sein, så er jeg nok tidlig i gang
Dog er det slik at jeg er bortreist i beste tida i mars... så det kan hende av den grunn at oppstarten må utsettes litt...

Dog er det slik at jeg er bortreist i beste tida i mars... så det kan hende av den grunn at oppstarten må utsettes litt...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Baltazar
- Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013
Bergen byr på mye regn, men mye vegsalt også...Når kan vi være trygge på at det er ok å kjøre uten at saltet spiser opp sykkelen? Er det noen som vurderer å starte sesongen tidlig i år eller er det kanskje bare meg?
Jeg tror kanskje jeg ikke klarer å vente lenger......

- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
1.april er min sesong i gang, etter tidliger erfaring er det da nesten 1 mnd siden saltinga stoppet på veiene i rogaland vaffal!Baltazar skrev:Bergen byr på mye regn, men mye vegsalt også...Når kan vi være trygge på at det er ok å kjøre uten at saltet spiser opp sykkelen? Er det noen som vurderer å starte sesongen tidlig i år eller er det kanskje bare meg?
Følg bare med på værmld, går det lang tid med 2 og 3 plussgrader er det slutt på saltingen :)
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Æ satse på at mc-sessongen starte i midten av mars, men seinest i slutten av mars. Glede mæ til å teste v-strom ihvertfall 

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Ja, det går an, men æ vil ikke anbefale det.Kawasaki skrev: Dessuten så går det jo an å kjøre i grøfta:-)

Men med bedre planlegging og bedre egnete sykler, så hadde det sikkert gått mye bedre

Så funker alt???jhn skrev:Ja, det går an, men æ vil ikke anbefale det.Kawasaki skrev: Dessuten så går det jo an å kjøre i grøfta:-)Det har kosta to sykler, diverse brudd og tilsammen nærmere et år på diverse institusjoner.
Men med bedre planlegging og bedre egnete sykler, så hadde det sikkert gått mye bedre
- XRing
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Jeg hadde første bittelille turen i dagBaltazar skrev:Bergen byr på mye regn, men mye vegsalt også...Når kan vi være trygge på at det er ok å kjøre uten at saltet spiser opp sykkelen? Er det noen som vurderer å starte sesongen tidlig i år eller er det kanskje bare meg?

Etter en kort svingom med gliset hele veien rundt inni hjelmen, bar det til selvvasken på Danmarksplass for endelig å få av all strøsanden som overrasket meg da det plutselig begynte å fryse 2.desember...
Deretter mange timer kvalitetstid i garasjen med puss og stell og småreparasjoner. Digg.
Så for min del er sesongen herved innledet.

Hva gjelder salting i Bergen, ser det ut til at de ikke salter (i sentrum i det minste) med mindre det faktisk truer med å fryse. Det er lenge siden jeg har sett en saltbil nå, og så mye som det har regnet i det siste er nok det meste skylt vekk. Tut & kjør!
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
- Baltazar
Takk for svar...Da sees vi på veien....
- XRing
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Famous last words, hva? Her våkner man til full snøkalamitet...XRing skrev:Så for min del er sesongen herved innledet.![]()

Vi får ta det som en mager trøst at det neste uke er meldt striregn med plussgrader hele døgnet. Det blir en slags reset av tilstanden

Bikes get you through times of no money better than money gets you
- Baltazar
jepp...det siste jeg så før jeg tok kvelden igår var at snøen dalte ned, og i det fjerne kunne jeg se de forhatte lysene til strøbilen...
men snart blir det regn, mye regn....tror aldri jeg har gledet meg så mye over regnet....
men snart blir det regn, mye regn....tror aldri jeg har gledet meg så mye over regnet....